Heb een probleem met een fiat punto 1.9 jtd 2006 130pk.
Deze heeft soms vooral op snelweg als je een constante snelheid rijdt en dan in wil halen hij dan bij het indrukken van het gas niet reageert niet versneld auto loopt dan in snelheid terug.
Auto zal dan eerst opnieuw gestart moeten worden dan is het weer voor een tijdje goed.
Foutcode p2111 gasklepactuator intermitted.
Stekkers gecontroleerd en bedrading ziet er ook allemaal prima uit.
Iemand dit vaker gehad.
Ik zit te denken om de gasklep te vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat lijkt me eerder een probleem met het gaspedaal, zeker aangezien hij geen gasklephuis heeft, wel een sluitplaat/vlinderplaat, maar die wordt alleen bij uitzetten aangestuurd.
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Hallo diagnoseoplocatie.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen gasklep heeft een diesel inderdaad niet echt.
Maar om dag hij storing heeft op de gasklepactuator en het alleen gebeurd als je constante snelheid tijd en dan wil versnellen.
Word deze klep dan niet gebruikt in samenwerking met de egr ?
8 jaar
Nee de vlinderklep wordt alleen bediend via vacuüm, daarvan meet de ecu niet de stand. Hij geeft bij uitzetten vol vacuüm en sluit de toevoer van lucht zodat de auto stil afslaat. Je kan met live data de stand van het gaspedaal checken of met een scope/multimeter.
Mvg diagnoseoplocatie.nl
Als je stilstaat bij een verkeerslicht of bij stationair, gaan dan de toeren oplopen uit zichzelf net of je gas geeft?
Dit zijn ook symptonen van een niet goed werkende gasklephuis.
8 jaar
Vandaag weer naar de punto gekeken stuk gereden met opname van gaspedaal, luchtmassa, bloeddruk, en egr.
Maar probleem is niet voor gekomen.
Wel weer storing op de gasklep.
Toch de afslagklep maar verwijderd en het electronisch gedeelte open gemaakt.
Op dat moment kwam er een flinke hoeveelheid olie vanuit het electronisch gedeelte.
Dit allemaal gereinigd en de egr klep ook maar gereinigd, turbodruksensor deze zat ook vol met roet.
Stekker op gaspedaal nog gecontroleerd en ingespoten.
Stuk gereden leek goed.
Nu eerst maar afwachten.
Hoop dat de olie in het electronische gedeelte de oorzaak was.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar