👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi oldford,
Bedankt voor je reactie! Reageer een beetje laat, maar krijg schijnbaar geen melding.
We zijn inmiddels alweer een tijdje verder, probleem is trouwens nog steeds aanwezig. Heb jouw tip doorgeven aan de garage!
Stotteren is trouwens niet echt de juiste benaming, meer schokken van de motor, met daarnaast de andere problemen zoals hierboven beschreven.
Heb hier al diverse dingen over gelezen en inmiddels zijn al gecontroleerd/vervangen:
-Lambdasensor achter Kat
-Gasklephuis
-Temperatuursensor
-Distributie timing
-Compressietest
-Bobines vervangen
-Soldeerpunten ECU
-Diverse stekkers gecontroleerd en gereinigd.
Dus er is al heel wat gedaan. Hopelijk bied jouw tip de oplossing!
Het is nogal een hele operatie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo allen,
Ik heb een paar weken geleden een fiat stilo 1.6 16v sporting aangeschaft en had meteen wat problemen.
1. Bij een warme motor loopt hij niet lekker stationair.
2. Valt het toerental regelmatig naar 500 toeren. (warme motor)
3. Valt soms ook bijna of helemaal uit bij stilstaan. (stoplicht of na het achteruit rijden)
4. Maakt de uitlaat (bij midden demper) een lawaai alsof deze lek is. (Alleen bij warme motor)
Als ik eenmaal aan het rijden ben loopt de motor als een zonnetje, alleen hoor ik wel een brom geluid uit de uitlaat.
Ben al terug bij de garage geweest en die hebben inmiddels het volgende al gedaan: Lambdasensor (achter katalysator) vervangen, gasklephuis gereinigd en de uitlaat gecontroleerd. Ze hebben na het vervangen van de Lambdasensor uitvoerig getest en volgens hun was het probleem verholpen. Toen ik de auto gisteren ophaalde leek het in eerste instantie ook verholpen te zijn, maar helaas nadat ik thuis was aangekomen begonnen de problemen weer langzaam op te spelen. Nu een dag later is het probleem weer volledig aanwezig.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Het kan best zijn dat de achterste lambda sonde een defect had, maar dat is niet de oorzaak van dit probleem.
Die achterste sonde heeft hier geen invloed op het mengsel en kijkt alleen maar of de katalysator nog werkt.
Ik zou eerder de voorste lambda sonde verdenken of op zoek gaan naar valse lucht (kan zowel inlaat als uitlaat zijn).
Dit omdat het probleem heel langzaam terug komt. Het zou kunnen dat de computer zich iets verkeerd aan het inleren is.
Een 4-gas test en het uitlezen van de zogenaamde fuel trims kan opheldering verschaffen (bij stationair draaien).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar