Er zitten bij mijn in de motor stuurbekrachtiging, geen relais !!
Overal zie ik nieuwe relais solderen , wat nu??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de klacht , laatste deel van de post begrijp ik niet helemaal.
Hoi caleido , klacht af en toe uitvallen stuurbekrachtiging.
Vandaag alles op printplaat nieuw gesoldeerd, echter nu heel ander probleem.
Bij het aanraken stuur , vliegt stuur links recht , trillen noem maar op.
Met wow gereset gekalibreerd, maar stuur vliegt alle kanten op
5 jaar
Misschien iets te enthousiast aan het solderen geweest , is het systeem uitgelezen voordat er "gerepareerd" werd ?
Ja , uitgelezen c1005. Stuur motor stuutkolom.
Maar nu zit ik te denken , moet deze niet ingeleverd worden ???
Nu alleen gekalibreerd e.d
5 jaar
Ik bedoel ingeleerd worden
5 jaar
Het probleem van deze elektronische stuurbekrachtigingen is het broos worden van de soldeerpunten, waardoor de bekrachtiging al en toe, of zelfs helemaal uitvalt. Meestal volstaat het de print te verwijderen, en AL de soldeerpunten op te solderen met vers soldeertin... OPGELET! Gebruik daarbij dun soldeertin met harskern, en liefst een soldeerstation met regelbare temperatuur... Eens dat klusje opgeknapt, moet na montage de stuurbekrachtiging inderdaad terug ingeleerd worden... anders krijgt u inderdaad de problemen zoals u ze beschrijft... Als u niet over de juiste apparatuur beschikt, zou ik een bezoek brengen aan de Fiat dealer...
5 jaar
Skilcom , inleren kan toch met wow/wurth of delphi?
5 jaar
Neen hoor... ik dacht niet dat die dat kunnen... dat kan alleen met dealer gerelateerde apparatuur. Als je niet over kalibratie apparatuur beschikt, wordt het helaas onherroepelijk een bezoek aan de Fiat dealer...
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar