Fiat Punto: Verminderd vermogen na branden rood motorblok lampje

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Ik heb een fiat punto 1900d van het jaar 2000.
Als ik hem wil starten en wacht tot alle waarschuwingslichtjes uit zijn blijft het rode lichtje van de motorblok branden als ik dan doorga met starten wordt het vermogen van de motor afgeblokt en kan je wel gas geven maar gaat het toerental zeer traag omhoog en gelimiteerd.
Als ik niet wacht tot alle lampjes uit zijn en de motor onmiddellijk start en het gaspedaal indruk start hij zonder problemen en met alle vermogen.

willysmets

Geplaatst door willysmets (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Laat de foutcodes uitlezen. Je kunt zo de fout opwekken dus dan weet je wat meer.
Plaats de foutcode (liefst met nummer) hier.

willysmets (0), 12 jaar geleden

Hebben we gedaan en het waren
P0254
P0404

Had ik hier natuurlijk moeten bijplaatsen

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

P0254 - Injection Pump Fuel Metering Control "A" High (Cam/Rotor/Injector)
P0404 - Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit Range/Performance

Ik denk dat je hoofdprobleem de P0254 is. Dat heeft met de pomp te maken.
Egr mogelijk vervuild/verstopt. Je kan proberen om dat schoon te maken.

willysmets (0), 12 jaar geleden

Thanks, is dat moeilijk om schoon te maken. Ik heb gehoord dat er snel water durft in te komen dat dan een beetje roest veroorzaakt. Indien ik er wat meer mee zou rijden kan de pompt zichzelf 'schoon' maken ?

De auto staat veel stil omdat hij gebruikt wordt door mijn dochter die nog studeert en zelden rondrijdt, kan dat een oorzaak zijn want deze pomp zit er nog maar enkele 100km in, we hadden ongeveer hetzelfde al meegemaakt ervoor.

Bijzonder bedankt voor uw hulp trouwens

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Nog duidelijker: Hoge druk pomp moet je afblijven, anders maak je deze kapot.
P0254 zou ook een elektrisch probleem - kabelboom, slecht contact of ecu defect - kunnen zijn.
Dit omdat je zegt dat de pomp er net in zit. We hebben het toch wel over de HOGE druk pomp?
Wie heeft die pomp vervangen? Want of de foutcode is niet gewist of het heeft het probleem niet opgelost.

P0404 is EGR of te wel Uitlaatgas recirculatie. Die EGR-klep zou je kunnen proberen schoon kan maken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.