Hallo,
moet een verstuiver van een Punto Evo 1.3 JTD 2010 bij vervanging ingeleerd worden ?
Motor loopt verder goed maar stationair en tot 1500/2000 rpm dieselklop
Vast bedankt
Ap
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja dat moet inderdaad
De motor zal mogelijk goed lopen maar de aansturing vanuit de ECU zal niet optimaal zijn en daardoor kans op te rijk of te arm mengsel met kans op vervuiling egr, roetfilterschade waardoor turboschade enz. enz.
Luchtfilterhuis/motorplaat loshalen isolatieschuimpje eraf pakken en de cijfers die op de verstuiver staan noteren en deze aanpassen met de benodigde computer en software en/of met de examiner(Fiat orgineel).
Let op dat bij het vervangen van de verstuivers de koperen brandplaatjes vervangen worden en de verstuivers (die per 2 vastzitten) niet te vast! zoek het aanhaalmoment op in de werkplaatsdocumentatie.
Dit om lekkage te voorkomen en de levensduur van de verstuivers te vergroten. Te vast en ze gaan lekken en en een hoop stank krijg je er gratis bij.
Succes.
Oke bedankt.
Heb er een vervangen en zag dat de andere drie verstuivers alle rond de + 0.50 zaten en de vervangen verstuiver rond de -0.75. Dat zou dan door het inlezen beter worden ?
Heb de Kess v2 2017. Kan ik daarmee de verstuivers inleren op de ecu of is daar een speciaal programma voor ?
Vast bedankt
6 jaar
Hoogstwaarschijnlijk wel want de ecu stuurt de verstuiver nu niet perfect aan en dus zal deze cilinder meer pingelen / te late timing hebben. Met veel uitleesapparatuur is de mogelijkheid er bij fiat om in te leren. Al durf ik je bij deze niet zeker te zeggen
MultiECUscan aanschaffen voor 50 euro i.c.m. een generieke ELM327 kabel. Dan kan je de injectoren inleren en dit is het dichtsbij de Examiner dat je kan komen.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar