hallo
Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen.
ik had \heb problemen met de automaatbak hij ging niet meer in z`n achteruit of D
bak eronderuit laten halen , laten restaureren bak er terug onder laten bouwen.
auto starten en helaas nog steeds problemen,
ik kan de auto starten en kan hem in z`n 1 zetten ( soms moet ik gas geven anders slaat de moter af)
dan kan ik rijden, kan de auto vervolgens naar zijn 2 schakelen gaat prima, dan kan ik naar de D schakelen.
dan moet ik gas los laten om hem over te laten schakelen,.
vervolgens moet ik handmatig terug schakelen anders slaat de moter af als ik stil sta,
koppelomvormer is ook nieuw,
nu als ik de auto start en meteen in reverse zet rijd hij enigzins achteruit , met moeite maar goed hij rijd , (moet de auto elke keer uitzetten en starten om achteruit te kunnen rijden
kan hem niet meteen in d zetten want dan reageerd hij niet, moet naar zijn 1 en moet daarbij soms gas geven omdat hij anders afslaat.
wie ken dit probleem en weet een oplossing ,
ik heb hem laten uitlezen bij de ford, die zeggen dat het 1 een sensor probleem kan zijn 2 bedrading, 3 mechanisch in de bak .
de storing geeft deze code`s : P0500... P1804..P1874...P0733.. en hij herkend de derde versnelling niet ( volgens het uitlees programma )
Vriendelijke groeten Jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wie heeft die bak gereviseerd? die moet het gewoon goed maken, jij brengt een auto met een "probleembak" (leuke term trouwens) naar een garage, die bouwen d bak uit, reviseren hem en bouwen hem er weer onder, bak is nog niet goed en klant heeft pech?
Ik zal de codes ff nazoeken.
gr
Peco Power
P1804 Transmission 4-wheel drive high indicator circuit failure
P1874 Transmission automatic hall effect sensor power circuit failure
P0500 Vehicle Speed Sensor (VSS) Malfunction
P0733 Gear Three Ratio Error
al deze storingen wijzen op een computerprobleem, hebben ze de stekkers verkeerd aangesloten? of hebben ze een verkeerde bak achter de autogehangen (zgn gereviseerd) en die werkt niet met deze computer. Of ze hebben ergens draden beschadigt, vreemde storing, ga ik ff aan een paar andere mensen vragen die verstand van deze wagens hebben.
gr
Peco Power
hallo
de bak heb ik er zelf onderuit gehaald,, en die bak is gereviceerd. en dat weet ik omdat ik de bak gemerkt had ;)
bak er terug onder gehangen en dat probleem nog steeds hebben ... stekkers zitten goed ,,, bedrading moet ik dan nog even na laten meten..
elke sugestie is welkom en zal alles uitvoeren wat jullie als oplossing opvoeren , want zo rijd het niet lekker haha.
hoop dat iemand een oplossing heeft.
groeten jos
15 jaar
Waar is de bak gereviseerd?
bak eronder uitgehaald en stekkers losgehaald met de accu eraf? ook gemonteerd en de stekkers er weer op met de accu eraf?
Je verhaal is erg tegenstrijdig, eerst spreek je van bak er onderuit laten halen en er weer onder laten zetten, nu heb je het zelf gedaan? en heb je de positie gever van de bak goed staan?
gr
Peco Power
Hallo
met de bak er zelf onderuit halen bedoel ik mijn eigen monteur, ben daar zelf ook bij geweest en gebleven ,
accu is al die tijd los geweest ,, en de bak heb ik laten reviceren omdat ik dat probleem dus had ,,
daarna nog steeds het probleem , de bak is gereviceerd bij Garage automatic specialist in automaten ( gerard staa ) in eindhoven .
als het nodig is kan ik met de auto langskomen geen probleem dan kan iemand zelf meemaken hoe of wat,
heb nu al verschillende mensen gesproken en niemand heeft het probleem ooit zo meegemaakt ,
groeten jos
15 jaar
Vreemd, de bak is gereviseerd, maar vonden zij daar iets raars? na revisie doet de bak nog steeds hetzelfde, en alle uitgelezen codes geven een electronica probleem, blijft dus de conclusie dat er met de bak niks mis was. (wel een gevaarlijke conclusie). Dus vraag aan de automaatreviseerder of zij iets gevonden hebben, kapotte seal, ring, afgebroken iets, kapotte solenoids etc. Is de koppelomvormer ook gecontroleerd?
de codes geven ook allemaal verschillende electronica problemen aan, je zou toch gaan twijfelen aan de computer van de bak, een nieuwe is een dure grap, en het is maar de vraag of dat het daadwerkelijk is...... Vreemd genoeg is er niks over te vinden en ook in de states geven ze weinig zinvol commentaar.
1 vraag komt daar wel syeeds terug, wil de auto in neutraal stand wel starten? of alleen in P? en als je de pook iets buiten de standen zet, dus tussen d en vrij in, werkt het dan beter? de afstelling van de bediening naar de bak geeft nogal eens problemen bij de explorer, maar verklaart een groot aantal foutcodes niet. vooral 1874 en 0500 snap ik niet. Misschien een rondje bellen langs andere automaatspecialisten, usa importeurs (grijs, die hebben ook veel ervaring met pick-ups, die zijn grootendeels gelijk aan de explorer) Hessing utrecht heeft veel usa ford gegevens, en century in hillegom ook. Ook de USA slopers weten vaak veel over bepaalde ellende, omdat bij hen vaak delen worden besteld of kapotte voertuigen worden aangeboden.
Ik zal ogen en oren ook openhouden en zodra ik iets weet dit melden.
gr
Peco Power
auto start in de N en P stand.
is er een manier om de computer te testen ?
als ik van de 1 naar de 2 en vervolgens naar de D schakel moet ik het gas loslaten om te laten schakelen, hij schakeld dan wel over maar slaat een versnelling over
ik heb ook iets gehoord van een schakelhuis ? die in de bak zit ?
gr jos
15 jaar
http://www.ford-trucks.com/article/idx/0...
lees dit eens door, en vraag of dit ook vervangen is....
nog meer ellende over deze bakken?
http://www.ford-trucks.com/forums/585150...
Miss dat er wat bruikbaars tussen staat, jij hebt de v6, dus de 4r55e bak.
gr
Peco Power
Jos,
Als na revisie de zelfde "oude" bedrading en sensoren weer zijn gebruikt (hetgeen mogelijk), kan het zijn dat er hier iets van defect is. Elke storingscode in de computer komt van een sensor en wordt doorgegeven via de bekabeling. Controleer de stekkers en bedrading van en naar de transmissie computer op beschadiging en vuil.
Het zou makkelijker zijn als je wist van welke sensor welke code kwam, dan kun je die meteen vervangen.
Gr,
Jvr
15 jaar
En? schakelt weer goed?
alle mogelijke sensoren zijn vervangen,,
nu word er weer geroepen dat er iets met de solanoid ???
15 jaar
Jos,
Bij Chrysler zit het ongeveer zo (zal niet veel anders zijn bij Ford): De solenoids zitten direct op de transmissie (er gaat een kabelbundel heen met een stekker). Dit zijn een soort elektrische klepjes (relais) die snel een bepaalde afstand open en dicht gaan om zo transmissie olie naar de juiste plek te leiden (om een bepaalde vernelling te selecteren). Zo heb ik het in elk geval begrepen, misschien weet iemand er meer van.
Ze kunnen na verloop van tijd slijten waardoor de computer berekend dat ze iets verder open en dicht moeten gaan om nog goed af te sluiten (daarom moet je de computer tijdens het rijden voorzichtig inleren zodat deze alles opnieuw kan berekenen als je een keer de accu los hebt gehad). Met uitlees apparatuur is te zien hoe ver dat is en of dat te ver is (ik dacht CVI met een getal erachter, clutch volume index storingscode). Zo'n code heb jij volgens mij niet (Mercury 24 sept). Een dergelijk solenoid-pack zou in zijn geheel uit te wisselen moeten zijn. (Kijk eens op Ebay).
Voorbeeld: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUTOMATIC...
Het kan ook zijn dat de transmissie computer zelf niet in orde is. Weet niet of dat uit te lezen is maar de dealer zou de oude software er opnieuw in moeten kunnen laden (kan ook vernieuwde software zijn voor dit type). Misschien is het mogelijk een computer uit een sloper te proberen of uit te wisselen met een andere wagen? In dat geval voorzichtig inrijden dus, de andere computer zal jou bak in het begin anders aan willen sturen.
Verder kan het nog steeds de bedrading zijn, breuk of slechte verbinding van de stekkers. Is zeker de moeite om te controleren en het goedkoopst.
Succes,
Jvr
15 jaar
ok ,,
nu heb ik hem wederom laten uitlezen,
nu geeft hij aan
incorrect gear ratio 2
incorrect gear ratio 3
incorrect gear ratio 4
incorrect gear ratio 5
maar niets over de acheruit.
volgens de man die hem uitgelezen heeft ligt het dus in de bak zelf ,,, niet goed gedaan of iets vergeten,
morgen gaat hij terug naar de man die hem gemaakt heeft eb dan horen jullie het wel weer,
Ps bedrading is helemaal nagekeken en bij twijfel vervangen.
alle sensoren zijn ondertussen ook vernieuwd.
dus in principe is alles nieuw en kan het alleen nog maar IN de bak zelf te doen zijn.
ik hou jullie op de hoogte ,
kan jullie wel meedelen dat ik dit probleem niemand gun.
ben nu een aantal weken verder en hoop het nu binnen een week of 2 opgelost te hebben
1 voordeel is wel het valt in ieder geval onder de garantie.
groeten jos
15 jaar
Klinkt misschien vreemd, maar zijn er allemaal nieuwe solenoids in de bak geplaatst? die communiceren misschien niet goed met de computer omdat ze van een ander type of bouwjaar zijn.
gr
Peco power
Nah
Eindelijk ,,, hij rijd weer ,
alle sensoren vervangen ,zowel extern als intern
het probleem bleek te zijn ,, de bedrading IN de bak die naar de solenoids liepen.
solenoids zijn goed ,, druk sensor en drukregelaar waren dood.
deze vervangen en nu doet hij het weer,
ondertrussen meer dan 2500 euri`s weg maar ok hij doet het,
dus voor iedereen met hetzelfde probleem laat de bak zitten en schroef de carterpan van de bak eronderuit.
je kan er dan zo bij en ziet meteen of ze kappot zijn
groeten Jos
15 jaar
Bedankt voor de terugkoppeling Jos, mooi dat hij weer werkt.
Gr,
Jvr
15 jaar
@ joskev wij hebben nu het zelfde probleem, waar heb jij destijds de sensoren besteld?
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Explorer of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar