auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford USA Explorer : speling achteras in dif

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: v6

Wie weet hoe ik speling uit de achteras kan krijgen
Het gaat om de rechter as die in het dif loopt heb de kap van dif gehaald

gr sietze

Geplaatst door

sietzeh (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

naar mijn weten hoort dit zo,jij bedoelt de axiale speling,de speling in de lengterichting??van een vaste achteras met steekassen,ik denk dat de linker dit ook heeft,kijk alles is natuurlijk te verhelpen die speling is er wel uit te krijgen maar kan gerust 3 tot wel 5 mm zijn,dit zijn geen kogellagers maar lagers met cilinders van zo'n 3cm breed dus daar kan de as van links naar rechts doorschuiven,(zo zit dit bij chevrolet en ik vermoed bij ford ook)wil je dit toch verhelpen dan moet je in het diff.het boutje eruit draaien wat er aan de zijkant in zit dit houd die middelste dikke pen op zijn plaats waar de tandwielen(satelietwielen) op zitten dan pak je die pen eruit en kun je je as naar binnen duwen en zie je de borging te zitten een dikke halve maan spie,als je nu die spie wegpakt en daarachter een ring legt en alles weer terugzet is de speling nagenoeg weg maar ik zou dit niet doen

zo zit dat zo wordt die as op zijn plek gehouden en als je nu achter die spie een vulring legt is de speling weg maar hoeveel bedraagt die speling??[url=http://img192.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img192.imageshack.us/img192/9493/...[/img][/url]

trouwens welke speling bedoel je axiaal of radiaal

Hallo het is axiale speling en is er voor de apk op af gekeurd
Hoe veel speling er in zit weet ik niet precies
gr sietze

sietzeh 0

15 jaar

nu heb ik nog iets in mijn kop ford namenlijk wil nogal graag elk jaar wat veranderen ,als jij je remtrommels wegpakt zit dan tegen de ankerplaat een plaat met 4 bouten waarin je wiellager zit ??of maak eens een foto

dan denk ik toch dat je maar eens met die keurmeester moet praten over hoe deze konstruktie zit [quote=sietzeh]Hallo het is axiale speling en is er voor de apk op af gekeurd
Hoe veel speling er in zit weet ik niet precies
gr sietze[/quote]

Axiale speling, hoe ernstig? want als er geen speling opzit zou de zooi afbreken....
Goed, toch nog even een paar gegevens van je nodig, ivm de verschillend uitvoeringen.
1e, is het een 2 of een 4 wheel drive?
2e, heeft ie achter trommels of schijven (een grijs geimporteerde uit de states heeft vaak nog trommels, een origineel europese heeft achter schijven (vanaf 95, maar jouwes is van 95, dus dat is een twijfel geval...) (kan ook een overjarige 94ér zijn )
wiellager is wel oke?

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

ff gezocht, axiale speling mag maximaal 1,5 mm zijn tenzij de dealer (waar vindt je die....) anders aangeeft...
bel eens met De Groot in Winschoten , of de Zeeuw in Leeuwarden, miss dat zij nog gegevens hebben. Procon in Winschoten heeft ook wel gegevens van deze Fords dacht ik.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

[quote=Mercury]Axiale speling, hoe ernstig? want als er geen speling opzit zou de zooi afbreken....
Goed, toch nog even een paar gegevens van je nodig, ivm de verschillend uitvoeringen.
1e, is het een 2 of een 4 wheel drive?
2e, heeft ie achter trommels of schijven (een grijs geimporteerde uit de states heeft vaak nog trommels, een origineel europese heeft achter schijven (vanaf 95, maar jouwes is van 95, dus dat is een twijfel geval...) (kan ook een overjarige 94ér zijn )
wiellager is wel oke?

gr

Peco Power[/quote]
Het is een 4 wheel drive
en heeft trommels en schijven achter en er zit geen speling op het wiel lager
Je ziet de as hen en weer gaan
Heeft meer dan 1,5 mm

gr sietze

sietzeh 0

15 jaar

tsja, da's niet veel hoor, de meeste amerikanen hebben meer. je hebt een hele goede apk keurmeester.......

Mercury 0
badge

15 jaar

trommels en schijven achter??? schijven voor en trommels achter

[quote=Mercury]tsja, da's niet veel hoor, de meeste amerikanen hebben meer. je hebt een hele goede apk keurmeester.......[/quote]
Als je het wiel heen en weer beweegt komt
de as tegen de dikke pin die door de satelietwielen heen zit aan
heb de sateliet wielen er nu uit en kan de as nog verder duwen
dus denk dat er wel wat stuk is

sietzeh 0

15 jaar

nee nee die as wordt juist tegengehouden door die dikke pen probeer nu maar je linkse as daar zul je zien dat ie ook verder naar binnen kan,en zit het zo als ik beschreven heb????

Ja het zo als jij het hebt beschreven
maar de linker as heeft lang niet zo veel speling
als de sateliet wielen er in zitten
gr sietze

sietzeh 0

15 jaar

Ik heb de man gesproken die hem gekeurt heeft vandaag
die zij dat er links minder speling zat dan rechts en het verschil te groot was

sietzeh 0

15 jaar

dan kun je proberen door er een ring(revet) achter te leggen en de spie weer terug te zetten die pin erin steken en nog eens proberen,maar je ziet nu hoe het mechanisme in elkaar steekt dus is vanzelfsprekend dat de linkse as ook naar binnen gedrukt moet worden om die spie los te nemen maar omdat deze wat minder speling heeft zal deze ook een inlooprand hebben waardoor hij wat stroever naar binnen gaat, de andere as is als het ware wat meer op en neer geschoven zodat de as wat blanker is bij het lager gedeelte

als jij die revetten er achter zet net zo dik totdat die pen er nog inkan wordt de as opgesloten en verminder de speling probeer maar even, maar iets speling moet hij hebben

Dankje voor de goede uitleg ga het morgen weer verder proberen
mocht ik nog tegen problemen aan lopen dan doe ik wel weer een oproep
en als ik het klaar krijg dan laat ik het ook wel even weten

gr sietze

sietzeh 0

15 jaar

Zoals Robby het zegt moet het goed komen, probeer dan 1 mm speling te houden, of 1,5, want dan houdt je de zaak ook nog heel......

suc6

Peco Power

Mercury 0
badge

15 jaar

wat je ook nog kunt doen is op de kopse kant van je aandrijfas daar waar hij tegen die dikke pin aanzit een puntje oplassen je trekt er effe je as uit en last er een dikke punt op die je mooi afslijpt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford USA Explorer of stel zelf een nieuwe vraag.