1e Ik zou graag willen weten of ik de 8 kleps kop van mijn 2.0 liter injectieblok, zijnde een motor van het type n4b, OHC bj 1987
kan vervangen door een DOHC kop.
Als het kan, wwelke problemen kan ik tegen komen.
2e is het mogelijk om een 2.4 injectieblok aan te sluiten op
bedrading van een 2.0 inj blok, type N4B bj 1987
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar begin je aan , bij een auto van die leeftijd?
De kop van de 2.0 dohc een 8 klepper,en geen 16 v.
Maar die zou wel moeten passen volgens mij.onderblokken zijn hetzelfde.
Maar je moet dan wel veel aanpassen.inlaat(je hebt ze met carb en injectie)uitlaat.
en een 2.4 blok weet ik niet of je de bedrading kan gebruiken.
Waar komt die 2.4 uit dan?Of bedoel je de v6?
Niels
Het onderblok is totaal anders van een dohc
Dohc heeft ook een distributie ketting (dohc is ook 8v)
ohc heeft een riem
de 2.4 is een v6 dus ook kabelboom overzetten
http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
Willem
Miscchien ben ik niet duidelijk genoeg geweest.
Ik heb een kitcar gebouwd, te weten een Spartan MK2. De RDW keuring vereistte een 2.0I EFI blok, type N4B.
N4B wil zeggen geregelde kat.
Maar ik wil meer vermogen, daarom dacht ik een DOHC kop te plaatsen, maar als dat niet lukt o.a door de distrubitieketting, dan maar de andere vraag. Ik heb geen ruimte onder de kap voor een V6. Wel voor een 2.4I uit bv een Scorpio.
Ik weet echter niet of de bedrading die nu in de auto zit,incl de computer, aangesloten kan worden op een 2.4I blok
Er zal voor de 2.3 16v (2.4 was in een scorpio een zes cilinder 2.3 een 4 cilinder 16v) een andere kabelboom en andere motor steunen nodig (is een sierra cosworth blok niks)
Willem
n4b is een lage-compressie-motor met kat met 100 pk. mocht je wat willen dan zou ik er een n4a motor inhangen, dit is dezelfde motor maar met hogere compressie en volgens mij ook een andere nokkenas en deze heeft 115 pk standaard. Open k&n luchtfilter eraan, spaghettiespruitstuk eraan en je zit op een dikke 120 pk. Denk ook eens aan een andere eindoverbrenging waardoor hij harder trekt en de topsnelheid iets lager word waarschijnlijk maar das niet zo heel belangrijk. Kijk eens op de site van tim's autoteile in duitsland of neem contact op het Hurricane in Nederland. Hier zijn vele snelle onderdelen zoals nokkenassen ed te krijgen voor jou ohc (ook wel pinto genoemd) motor. Ook kun je je injectie vervangen door bijvoorbeeld twee dubbele weber carburateurs. Ik heb al gelezen over tot 2,5 liter opgeboorde 2 liter ohc's met 2 dubbele 50 mm carburateurs met compressieverhoudingen van 13:1 en vermogens van 235 pk!! Hier is uiteraard niet meer normaal mee op de weg te rijden maar om even aan te geven wat mogelijk is. De pinto en de cosworth motor ( die overigens gebasseerd is op het ohc onderblok ) zijn volgens mij samen de ford motoren waar verreweg het meeste 'snelle spul' voor verkrijgbaar is. Het enige echte grote probleem van je ohc is de sterke nokkenasslijtage. Succes.
Ronald
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar