close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: Afgekeurd op LPG g3 (AMS systeem)

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8i 16V Zetec

Mijn Escort uit 1996 is bij de apk bij de viergastest afgekeurd op een te hoge CO waarde. Zowel stationair als bij 3000 Rpm is het CO 2,5 %.

Als het CO op benzine wordt gemeten is de waarde perfect en richting de 0,1%, zowel stationair als bij 3000 RPM.

Dat zou volgens mij de lambda sonde uit moeten sluiten. Ik heb de verdamper al helemaal uit elkaar gehaald, ontdaan van alle slutgde en keurig weer in elkaar gezet. De auto loopt verder heel netjes op lpg en benzine. Maar ook nu nog steeds de hoge waarde van 2,5 % CO op Lpg, dus aan vervuiling in de verdamper lag het niet.

Dus ik denk er nu aan om de lambda waarde te gaan meten op de AMS computer. Aangezien deze pendelt tussen de 0.2 en 0.8 Volt (als ik het goed heb), is dit met een goede digitale volt meter goed af te lezen?

Zelf verdenk ik dus de bedrading vanaf de aftakking van de lambdasensor naar de AMS computer, dus wil ik eerst weten of de signalen aan beide zijden hetzelfde zijn. Is dit de goede manier om het zo te meten?

En dan heb ik ook wel eens gelezen dat je een AMS computer schijnt te kunnen leren. Dat zou ik dan vervolgens willen doen, nadat ik weet dat het lambda signaal correct op de computer aan komt. Heeft iemand daar ook info over?

Alvast bedankt.

Geplaatst door

EscortZetec (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

inleren? blauwwitte draad op de AMS losnemen ( witte stekker) en deze aansluiten op 12V ( accu spanning) motor starten, stationair draaien , schakelaar bedienen led knippert groen ( beste met verlichting en achteruitverwarming aan) toerental tot 25000rpm opvoeren en schakelaar nogmaals bedienen, zodra led groen brand is procedure afgerond, wanneer er iets foutgaat knippert deze rood/ groen ( ik doe dit uit mijn hoofd, het is zeker al 4 jaar geleden dat ik dit voor het laatst gedaan heb)
suc6 Ruud

Bedankt Ruud,

Weet jij ook precies wat je dan inleert? Ik heb begrepen de regelklep aan het uiteinde van de verdamper, maar wat en hoe precies wordt er dan gecalibreerd?

En tevens heb ik in serie met deze regelklep nog een ouderwets 'kraantje' zitten voordat het bij het gasstuk uitkomt. Ik dacht altijd dat dit met zo'n nieuw geregeld systeem niet meer nodig was. De electronische regelklep zou het gastoevoer toch volledig moeten kunnen afsluiten en is dat wat je dan calibreert?

Hoop het van je te horen.

Gr. Wim

EscortZetec 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.