👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Het is een automatisch zelfdenkende airco, regelt zich dus zelf in. Wanneer het buiten extreem warm weer is verneem ik wanneer je vermogen van de motor vraagt (bij het optrekken) de airco minder begint te werken. Het wordt dan klammig in de auto, het is echter wel van tijdelijke aard, wanneer je weer op een normaal toerental komt te rijden, dan koelt hij gewoon 100%. Ook blaast hij te lang op vol vermogen en bouwt te langzaam af naar normaal toerental naar mijn mening. Wie weet waar het probleem ligt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op een tekort aan koudemiddel......
Sytze
Als er niet genoeg koudemiddel in zit werkt de airco of niet of nauwelijks (=vrijwel geen koude lucht). Aircocompressor vraagt veel vermogen, merkbaar bij acceleratie. Airco werkt dan op zich niet minder, echter de ventilatormotor zal in toerental zakken, en dus minder hard blazen. Dit kun je niet voorkomen, hoort zo. Het te lang op vol vermogen werken van de automatische airco (climate control) is deels een eigenschap bij de climate control van Ford (weinig subtiel), kan echter ook liggen aan een defect sensorventilatortje achter het sensorroostertje (links onder de bedieningsknoppen, op de plaats waar normaal de airco aan/uit knop zit). Dit ventilatortje is een deel van de airco/verwarmingseenheid, niet apart te vervangen. Eenheid zelf is duur. Helaas zelf meegemaakt met een Focus Ghia. Tip (door de dealer gegeven): de auto stand niet meer gebruiken, maar gewoon met de hand regelen. Gaat prima.
17 jaar
luchtspleet compressor controleren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar