👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Gisteren viel me op de dat laadstroom lampje een klein beetje brand. Accuspanning gemeten 14 V met draaiende motor en dimlicht aan. 14.2 V met dimlicht uit. Ook na ca 100 km rijden met dimlicht aan zelfde waarden.
Heb even in de schama's zitten zoeken. Het lijkt dat het lampje in het dashboard aan een kant verbonden is met de uitgang van een stabilisator die ook voor de voeding van de toerenteller moet zorgen. Zit er een diode ergens die ervoor moet zorgen dat het lampje alleen aangaat als de uitgang van de alternator ONDER de uitgangsspannning van de alternator komt?
Of moet ik denken aan een defecte diode/regulator op de alternator?
En is er niet ergens aan zgn single-loop tekeningen te komen?
Ik bedoel tekeningen die door een electro techneut te lezen zijn. Gewoon met de plus boven en de min onder en een circuit per pagina. met alle verwijzingen naar draadkleuren steker enzo.
Groeten,
Olaf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meestal duid dat op een niet helemaal zuivere diode plaat in de dynamo, maar kan nog wel een paar jaar goed werken.
Willem
Bedankt,
Heb ondertussen (dat is snel) al een zgan alternator op marktplaats gevonden. Ligt al achter in de Sierra. Zit nog een half jaar garantie op ook. Voor 45 Euro vervang ik het liever maar meteen.
Bedankt en groeten,
Olaf
19 jaar
Ja, kan, maar wij rijden al 4 jaar / 150.000km met een zwak brandend dynamo lampje.
Ik zou als ik jouw was wel de oude bewaren voor als er nog eens een probleem met de dynamo is.
Willem
Het was technisch weer maandag, dus die dynamo zit er alweer in.
Werkt weer prima. En de oude blijft in de kofferbak. Je weet maar nooit.
Bedankt
Olaf
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Sierra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar