Hallo,
Hoe te handelen als deze auto bij de herkeuring van de apk ( binnen de gratis termijn) ineens andere problemen heeft die het repareren niet meer waard maken . nu zijn de dorpels doorgeroest en de eerste keer was het zelfs nog geen advies!!! ook is nu de CO waarde niet goed terwijl de auto eerst was afgekeurd voor een ( klein ) lekje in de tussenpijp. Deze is vernieuwd.
Als de eerst keer de roest was vermeldt dan hadden we geen kosten meer gemaakt voor de herkeuring, nu dus gerepareerd: aandrijfashoes- tussendemper- stuurkogel- hoes- gordel. groet H.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je afkeur rapport of factuur met apk en of afkeur punten erop vermeld?
De Procedure.
Een auto word goed gekeurd of afgekeurd en in beide gevallen word altijd een Apk rapport afgegeven.
Er zijn 2 mogelijkheden.
1 Als de auto is afgekeurd met APK rapport dan kan je protesteren, want dan hebben ze slecht gekeurd/ingevuld.
2 Is de auto afgekeurd zonder rapport dan is het geen APK keuring geweest.
Oiram
Tenzij Je Een Factuur Of Bon Hebt Waar Dit Op Staat
met roest is hun fout maar met die uitlaat is niet echt hun fout je kunt een lekke uitlaat niet goed meten want bij dat lek pakt hij buiten lucht mee
[quote=dirk2269]met roest is hun fout maar met die uitlaat is niet echt hun fout je kunt een lekke uitlaat niet goed meten want bij dat lek pakt hij buiten lucht mee[/quote]
met de 4 gas test en ook met de gewone co meting zie je direct aan de waarden dat de uitlaatlekt
anders moet je ook nog visueel controleren en dat doe je met draaiende motor
anders ben je toch echt verkeerd bezig
trouwens je ziet lekkage ook aan de zwarte(roet) sporen om het lek
mvg jerry
ja dat die uitlaat lek was hebben ze toch ook opgegeven
[quote=dirk2269]ja dat die uitlaat lek was hebben ze toch ook opgegeven[/quote]
maar jij zegt dat een lekke uitlaat niet goed te meten is??????
nee je kun niet zeggen of deze goed is voor apk
[quote=dirk2269]nee je kun niet zeggen of deze goed is voor apk[/quote]
DUS
EEN LEKKE UIT LAAT MOET IK EERST CONTROLEREN OM TE WETEN OF DEZE WEL AF KEUR IS???????
APK EIS IS
EEN UITLAATSYSTEEM DAT VAN VOOR TOT ACHTER GEHEEL GASDICHT IS OVER DE GEHELE LENGTE VAN DE UITLAAT.
DUS AL ZIT ER EENSCEUR IN VAN 1 METER OF VAN EEN SPELDE PRIK
LEK IS LEK IS ALTIJD AFKEUR
ja dat is zo maar je kunt pas een goede 4 gastest doen als hij dicht is
Maar Bij Deze Auto Heoft Geen 4 Gas Test
En Je Meet Altijd Verkeerde Waardes Bij Een Lek
En Waar Het Om Ging Is Dat De Apk Niet Goed Is Uitgevoerd En De Client Nog Steeds Niet Heeft Gezegd Of Er Wel Of Geen Formulier Is Afgegeven Of Een Bon Oid
he he je snapt het
er is een officieel rdw formulier afgeveven met de vermelde afkeurpunten incl. de code erop
met lekke uitlaat is co toch ook te meten?? ( uitlaat was zodanig lek dat met pasta gedicht zou kunnen worden, afkeur op uitlaat was terecht mijns inziens!!) . alle punten die op afkeur rapport stonden zijn gerepareerd!!en de auto werd dus nu( bij herkeuring op ANDERE punten afgekeurd!!! groet H.
17 jaar
even een vraag.... is de auto terecht afgekeurt ? is het een 3 of een 5 deurs ?
paul,
Vertel eens henry, hoe groot is de roestschade van de dorpels? En vermeld gelijk even het antwoord op paul's vraag over de 3 of 5 deuren.
Voor wat betreft het vinden van nieuwe afkeur punten kan ik kort zijn: het blijft natuurlijk raar dat ze de 1e keer anders keuren dan de 2e, je kan er van uitgaan dat ie niet zo snel roest als zij denken. Maar in concreto brengt het je niets want: als het een terechte afkeur is zal bij het aanvragen van een steekproef de auto nog steeds afgekeurd blijven en daar schiet je per saldo niet veel mee op. De garage zal zeggen dat zij zich de 1e keer heeft verkeken op de keuring maar dat ze bij de herkeuring wel genoeg aandacht aan de keuring hebben besteed. En dat is de meest recente dus daar moet je het mee doen. Al met al heel vervelend maar je kan er niet veel aan doen. Je kan toch moeilijk verwachten dat ze nu een afgekeurde auto goedkeuren, of zou je dat willen? Natuurlijk is de 1e keuring fout uitgevoerd, maar dat zullen ze ook wel erkennen. Alleen de laatste is relevant. Maar nogmaals, geef eerst eens uitleg over de roestschade. Wie weet valt het allemaal wel mee, er wordt namelijk nogal eens iets onterecht afgekeurd.
Sytze
nogmaals voor alle duidelijkheid: de auto werd ter keuring aan geboden met de gedachte is reparatie nog de moeite waard en jawel na de eerste keuring zijn alle herstelpunten gemaakt . maar als bij de eerst keuring bekend was dat de dorppels rot waren dan was de auto zeker niet meer apk klaar gemaakt en naar de sloop verwezen!!! het gaat om een VIJF deurs. en de afkeurpunten bij de herkeuring werden medegedeeld oop een niet afgestempeld bonnetje zonder datum en kenteken betreffende auto met de vermelding: ik citeer!
co% te hoog- RA langsdorpel- L langsbalk. (zonder ook maar de vermelding wat er niet goed aan was. )
groet H.
17 jaar
Oke, maar nu weten we nog niets over de lengte of doorsnee van de roestschade. Kun je op enige wijze daar achter komen? Ook het co zal een waarde hebben. Met alleen te zeggen te hoog of te groot ben je er niet natuurlijk! Het is wel de bedoeling dat de KI aangeeft WAT de uitslag is en niet DAT het niet goed is. Pas als we dat weten kunnen we een oordeel vellen over wel of niet terecht. De KI zal nu wel niet meer de auto zomaar zonder meer goedkeuren. Dus graag de waardes melden.
Sytze
pak eenouderwetse oprol centimeter die je moeder in dr naaikist had en plak die tegen de dorpel bij de roest en maa een duidelijke foto
en voor de co ? laat nog eens uitlezen en maak daar een foto van?
jerry
Jerry, het gaat in eerste instantie niet over de afkeur bij de herkeuring, ( dus afkeurpunten die bij de eerst keuring niet aanwezig waren)maar het gaat erom wat ik eraan kan doen, hierdoor hebben ze mij op kosten gejaagd die ik niet gemaakt zou hebben als die afkeurpunten bij de eerst keuring waren vermeldt( auto zou dan naar de sloper gaan!!!!)
groet H.
17 jaar
Tja Henry, ik denk niet dat je daar iets aan kunt doen! Zij mogen een auto afkeuren als het ook echt een afkeur is. Dus daarom zei ik ook al: zo zal de ki um zeker niet meer goed keuren. Daarom proberen Jerry en ik jou nu te helpen door te controleren of het wel echt een afkeur was! Het is vreselijk sneu dat ze in 2e instantie weer iets nieuws hebben gevonden, maar dat is nou eenmaal zo. Daar kun je wel 100 topics aan wijden maar dat helpt jou niet aan een goedkeur! Er is echt geen andere manier om de auto erdoor te krijgen. Of verwacht je nu dat ze hem zo afmelden met die dingen die er nu aan mankeren? Dat kun je wel vergeten, dat doet niemand.
Sytze
[quote=Henry4504]nogmaals voor alle duidelijkheid: de auto werd ter keuring aan geboden met de gedachte is reparatie nog de moeite waard en jawel na de eerste keuring zijn alle herstelpunten gemaakt . maar als bij de eerst keuring bekend was dat de dorppels rot waren dan was de auto zeker niet meer apk klaar gemaakt en naar de sloop verwezen!!! het gaat om een VIJF deurs. en de afkeurpunten bij de herkeuring werden medegedeeld oop een niet afgestempeld bonnetje zonder datum en kenteken betreffende auto met de vermelding: ik citeer!
co% te hoog- RA langsdorpel- L langsbalk. (zonder ook maar de vermelding wat er niet goed aan was. )
groet H.[/quote]
als ik hierboven lees en ik citeer
co% te hoog RA langs dorpel-L langsbalk
dus er is wel melding van gemaakt alleen niet omschreven heo?? erg groot veel
daarom diecentimeter en de foto's
Beste heren,
het gaat mij niet om terecht of onterecht afkeur bij de herkeuring, maar waarom werden die doorgeroeste balken en de foute co meting niet bij de eerst keuring vermeldt, dan had ik zeker de auto gelijk naar de sloop gebracht en geen kosten meer gemaakt!! dat is de hele essensie. groet H.
17 jaar
ik zwijgnu tot je je eigen citaat goed heb gelezen
jerry
Beste Henry, wat wil je nu lezen.....de keurmeester heeft het gewoon vergeten te controleren. Die fout heeft hij bij de herkeuring goedgemaakt.
Maar vertel es wat je van ons wilt horen??? Dat hij de 2e reparatie betaald? Wat wil je zelf?
Dus Jerry en Sytze, ik wil zeggen dat door de fout van de keurmeester ik kosten heb gemaakt die ik niet zou maken als de auto bij de eerste keuring op die punten( zoals vermeldt bij de herkeuring) afgekeurd zou zijn,( auto zou dan direcht naar de sloop gegaan zijn, maar de reparatie van de punten op de eerste keuring waren van dien aard dat repareren verantwoord was. m.a.w draai ik nu op voor kosten die ontstaan zijn door een "keurmeester"!!!( door zelf te repareren waren die kosten voor vervanging middendemper, aandrijfashoes en stuurkogelhoes ca 100.- en mijn stelling is nu : wat kan ik hieraandoen t.o.v. het keurend bedrijf c.q. keurmeester.ps hoop nu toch duidelijk te zijn in mijn stelling!!groet, H
17 jaar
niets
of roest schade laten zien op foto en anders of repareren snikken adem halen en doorgaan nog een jaartje mee sturen
anders de vervangen delen eraf halen op internet verkopen en auto wat je r mee wilt
Is dit je allereerste tegenslag in je leven? Manman wat een heisa. We willen je alleen maar helpen hoor! Er is NIETS aan te doen.
Jammer maar niet het eind van de wereld. Maar je kan natuurlijk altijd een strafzaak beginnen, wat let je.
Je hebt echt geen poot om op te staan. Het feit dat de km jou auto niet volledig goed bekeek geeft je nu niet het recht op een goedkeur, want dat is het immers ook niet.
Dus het antwoord is NEE, je kan niemand aansprakelijk stellen!
oke, bedankt allemaal was echt niet de bedoeling zoveel uit te lokken, was voor mij een normale vraag,
auto gaat naar de sloop ! maar mijn vertrouwen is dat keurbedrijf is wel behoorlijk naar beneden gehaald en getuigd geen moment van vakmanschap!!
groet voor allen,en liefst einde discussie! H.
17 jaar
Hij kan onmogelijk goed gekeurd worden op de normale manier? Is ie echt zo slecht?
Sytze daar gaat het helemaal niet om afkeur is afkeur ben ik het helemaal mee eens, waar het mij om gaat is bij de eerste keuring was geen sprake van doorgeroeste balken en te hoog co en een paar dagen later bij de herkeuring wel !!! De herstel punten van de eerste keuring waren wel in orde bij de herkeuring!!!is toch duidelijk een fout van de keurmeester!!! Kijk maar eens op de side van Tros Radar dan weet je wel over welk bedrijf dit gaat!!!! groet en nogmaals bedankt , H.
17 jaar
Ik stuit regelmatig bij een herkeuring op verlichting die het niet (meer) doet. Wat zou ik dan moeten doen? Goedkeuren of eerst de boel in orde maken? Het co kan trouwens zo veranderen hoor. Roestschade duurt wel wat langer natuurlijk. Maar wil je de auto überhaupt nog wel goedgekeurd hebben? Misschien loopt het zo'n vaart nog niet met de roestschade......
hee, henry, effe als 2 brabo's onder elkaar. Je bent gewoon gena..d. dat is het hele punt. Die auto is afgekeurd, en dus zal je daarmee moeten leven, daar is niets tegen in te brengen. Al zet je heel braboland op zijn kop, die auto komt echt de weg niet meer op zo, en je kunt fluiten naar je centen. KLAAR.
Wat je WEL kunt doen, is luisteren naar mijn voorgangers, beiden niet geheel onbekend met het APK regelgeving, en hen een foto opsturen van ede daadwerkelijke schade. Misschien lijkt het allemaal erger dan het is, en valt er best nog wat van te maken.
Als je Sytze bijvoorbeeld een pic. van de schade zou geven, genomen samen met een meetlint voor de maat, dan kan deze je precies vertellen of dit nu nog wel of niet mag voor de apk.
Doe er je voordeel mee, en met een lasapparaat is zo'n ding nog best wel een paar jaar wegwaardig te houden hoor. Je bent niet de eerste fordbezitter met rotte kokerbalken.
Groeten Marcel
Wat Henry wou weten, is of hij iets kon doen aan de schade die hij geleden heeft door de fout van de keurmeester.
Als eerste kun je natuurlijk proberen in overleg te treden met het keuringsbedrijf. Kom je er samen niet uit, dan kun je verdere stappen ondernemen.
Misschien is het keuringsbedrijf wel aangesloten bij een geschillencommissie o.i.d. (Bovag), en kun je daar je klacht neer leggen, en zij zullen dan een uitspraak doen.
Als er geen geschillencommissie is, dan zou je eventueel een civiele procedure (geen strafzaak dus) bij de kantonrechter kunnen beginnen. Je moet dan wel bewijsmateriaal hebben natuurlijk. (ook bij geschillencommissie)
Echter kun je je natuurlijk afvragen of het allemaal de moeite waard is voor het bedrag wat je schade hebt geleden.
Ook bij uitspraken van sommige rechters kun je vraagtekens zetten, dus je hebt niet eens 100% zekerheid dat je de zaak zal winnen.
maak nou effe die foto
kunnen sytze en ik eens kijken en eventueel met elkaar overleggen.
[quote=rvesch]Wat Henry wou weten, is of hij iets kon doen aan de schade die hij geleden heeft door de fout van de keurmeester.
Als eerste kun je natuurlijk proberen in overleg te treden met het keuringsbedrijf. Kom je er samen niet uit, dan kun je verdere stappen ondernemen.
Misschien is het keuringsbedrijf wel aangesloten bij een geschillencommissie o.i.d. (Bovag), en kun je daar je klacht neer leggen, en zij zullen dan een uitspraak doen.
Als er geen geschillencommissie is, dan zou je eventueel een civiele procedure (geen strafzaak dus) bij de kantonrechter kunnen beginnen. Je moet dan wel bewijsmateriaal hebben natuurlijk. (ook bij geschillencommissie)
Echter kun je je natuurlijk afvragen of het allemaal de moeite waard is voor het bedrag wat je schade hebt geleden.
Ook bij uitspraken van sommige rechters kun je vraagtekens zetten, dus je hebt niet eens 100% zekerheid dat je de zaak zal winnen.[/quote]
Ronnie, get real man!
Hoi Sytze, Wat rvesch shreef is juist de intentie van mijn vraag en natuurlijk weet ik wel dat je voor zo.n bedrag geen rechtszaak begint ,maar toch wilde ik weten hoever je het bedrijf aansprakelijk kon stellen voor hun fouten. Zullen we het hierbij laten, met dankzegging voor alle antwoorden en ontstane discussies!
groet, Henry.
17 jaar
Stukjes roest dichtlassen, zorgen dat ie een jaar APK heeft, en de auto voor 500 euro wegdoen aan de eerste de beste die er nog een jaartje mee wil rijden.
Speel je quitte en ben je van de zeik af. Overigens degene die de auto heeft gerepareerd heeft blijkbaar ook niet goed gekeken, want van een escort weet je dat je nog wel es op de roest zou mogen letten.
Ik vind dat er helemaal niet 100% zeker te zeggen is dat er een fout is gemaakt. Ik heb ook meegemaakt dat mensen roest snel dichtgesmeerd hadden en dat het er na een week wel weer zat! Wie weet heb je dat zelf ook gedaan, we zullen t nooit weten :)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar