Hello
Did you find the problem?
I have a car here with the same problem.
Greetz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo iedereen,
Zoals u kunt zien uit de taal , ik weet het niet Nederlands , maar Engels , dus met behulp van Google Translator. Deze draad bracht me hier.
https://problemcar.nl/topic/ford/display...
Ik heb een Ford Focus 2007 (1.6tdci) automatische transmissie (CFT23). Ik heb de kwestie te zien zijn "Transmission storing" en "ESP-systeem fout" alleen als de motor koud is en RPM verhogingen van 0,3 ! Wanneer dit gebeurt, het motorvermogen is beperkt en de auto lijkt alsof het krijgt in " limp mode" . Wanneer de motor 70 graden Celsius of meer bereikt , alles werkt geweldig en geen waarschuwingen op het scherm verschijnen!
Codes van IDS zijn :
U2023 - A0 - ABS ( MIL on)
U1900-20 - EPS ( MIL uit)
U1900-20 - IC ( MIL uit)
P0700-21 - PCM ( MIL on)
U0101-21 - PCM ( MIL on)
P0790-20 - TCM ( MIL uit)
U0001-20 - TCM ( MIL uit)
Auto is 100k km , transmissie-olie werd veranderd 65k
Dingen getest :
-nieuwe batterij
-smart laadsysteem is goed
-transmissie oliepeil en de kleur ( groen) is goed.
Help alstublieft. Calling Mr.oldford en anderen om wat licht te werpen .
Bij voorbaat bedankt!
Je hebt foutcode's die het hebben over geen communicatie.De focus is uitgevoerd met canbus je zult het daar moeten gaan zoeken.
Controleer stekkers/contacten is er geen kabelboom beschadigd.
Zou het niet die contacten / kabelboom werken hetzelfde, ongeacht de temperatuur van de motor ?
Het ziet er een DTC (P- codes) wordt het activeren van de andere (U - codes).
8 jaar
ffocus, je post is volkomen onbegrijpelijk ....
Wellicht dat je daardoor weinig reacties krijgt.
Kan het a.u.b. in volledige zinnen?
8 jaar
Hi Heino4267,
I may switch in English cause I don't know Dutch. Basically car is showing those two warnings on dash "Transmission Malfunction" and "ESP system fault", when engine is cold, and this is followed with a limitation on engine power, gas increase for 0.3 RPM, from what I read the car gets into what its called "limp mode". This is happening also when car is stationary (not moving)!
Once the engine reaches normal operating temperature, those warnings do NOT appear! Car then drives and shifts fine!
Codes IDS gave are above.
Anything you can think of is causing this strange issue?
Thanks!
8 jaar
iedereen?
8 jaar
Beste Ffocus,
Controleer de selectieschakelaar op de versnellingsbak op aansluitingen, vocht, corrosie etc.
succes.
7 jaar
Beste Probeo,
het probleem van ffocus is van 20/04/2016...
Zal intussen wel opgelost zijn.
Je kan je beter richten op de vraag van bewise, dat is recenter.
gr.
Goedendag
Daar ging ik inderdaad ook vanuit dat het probleem van ffocus na al die tijd wel opgelost zou zijn.
Daarom is het ook altijd prettig als men de oplossing ook eens plaatst.
Probeo dat heb ik allemaal al gecontroleerd en nagelopen.
Tellerklok laten testen op canbus storing ook.
Maar helaas werkt dit niet.
Soms is de storing er dagelijks soms ook dagen niet.
Foutcodes zijn:TCM;P0721-P0790-P0701-U0001 in de PCM:U1900 en in de IC:U1900.
Dus heel veel canbus storingen maar als ik meet in het het canbus systeem handmatig vindt ik niks geks of onderbrekingen.
Met vriendelijke groet
Hallo Bwise,
Ik zie hier dat je een paar andere foutcodes hebt dan Ffocus.
Bouwjaar, motor, soort versnellingsbak CFT23 (duwband) of de 4F27E (conventionele automaat)?
De U codes zijn een gevolg van de P codes. De motorcomputer en dashboard verwachten een snelheidssignaal wat niet aankomt of corrupt is.
De storing ligt hier in een sensor die informatie van de versnellingsbak door moet geven via de versnellingsbakmoduul naar de rest van de auto.
Graag meer gegevens van auto aub.
7 jaar
Goedemiddag
Ja dat klopt zijn inderdaad andere codes.
Bouwjaar:14-02-2006 Motor:1.8i 16V Bak:CFT23(ZF)
Groeten
op de uitgaande as in je versnellingsbak zit een sensor deze geeft het signaal door hoe hard deze as draait om de juiste overbrengsverhouding te kunnen berekenen. De anders code is voor de selectiekeuze schakelaar in je bak, deze geeft ook geen juiste info.
Denk dat je hier pas bij kunt wanneer je de oliepan van de versnellingsbak verwijdert. Geen eenvoudige klus dus.
U codes zijn een gevolg van een missend snelheidssignaal uit de versnellingsbak.
Succes.
7 jaar
De snelheidssensor vondt ik ook al een kandidaat inderdaad.
Deze heb ik in meetwaarde op de scoop tijdens rijden getest maar werkt volgens mij perfect.
De selectieschakelaar zou nog kunnen zal eens gaan kijken.
Bedankt en hou je op de hoogte.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar