Hallo specialisten.
Wij hebben nu voor de tweede keer een Ford Focus binnen gekregen met
te veel axiale speling op de krukas. kilometerstanden rond de 125000KM.
Het probleem is dan dat de BDP sensor aanloopt tegen het vliegwiel en dan stuk gaat.
Niet alleen axiaal lager versleten,maar ook de krukas slijt in.
Volgens mij kun je dit alleen maar goed oplossen door een andere motor te monteren of krukas met lagers vervangen.
Heeft iemand dit al vaker meegemaakt?Hoe ontstaat dit?Te veel gereden met voet op koppelingspedaal?
Moet ik nu bij iedere Ford Focus (bij inruil) met deze kilometerstanden,er rekening mee gaan houden dat de motor vervangen moet worden?
Dit mag toch eigenlijk niet voorkomen bij deze kilometerstand!
Groetjes, Hugo K
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
tot nu toe nog nooit meegemaakt
Ook nog nooit meegemaakt. Misschien ergens oliekanaaltje verstopt? gevolg; te weinig of geen smering. Ik dacht dat er voor zo'n zetec-se geen krukas en zuigers te krijgen zijn. Als je onderdelen moeten vervangen, is het ineens een compleet onderblok met zuigers en krukas.
Dit heb ik wel een meegemaakt, 1x een andere motor in geplaatst, de andere was van een lease maatsch.
Die heeft hem naar Rhenoy gestuurt, daar hebben ze iets aan gepast volgens mij,.
Is al weer een tijd geleden.
bij een goed revisie bedrijf slijpen ze de krukas op nieuw en dan wordt er een rondom axiaal lager gemonteerd
opel had dit vroeger ook en de consul ook
er zit volgens mij een 1/2 axiaal lager in af fabriek
er is een terugroepactie geweest voor de automaatversie's waarbij er een dubbele bredere lager gemonteerd moest worden
even een waterproof schuurpapiertje bij de krukas langs ,nieuwe lagers en klaar is hugo
Als je dit preventief kunt doen is dit wel een oplossing met een schuurpapiertje en een verbeterd lager,maar als krukas al 2mm ingelopen is gaat dit niet meer.
Totale speling is dan ongeveer 3,5mm.
Van de eerste klant weet ik overigens dat deze erg lang doorgeden heeft met een slippende koppeling.
Deze Focus met een hydraulisch druklager heeft dan geen ruimte meer tussen druklager en drukgroep,het gevolg is een permanente druk op het axiale lager van de krukas denk ik.
Als jullie er anders over denken wil ik het graag horen!
groet, Hugo
deze gewijzigde lagers zijn niet dikker maar breder en zal dan dus voor een deel naast het ingesleten deel vallen
wat betreft de oorzaak denk ik inderdaad ook dat een te grote constante druk de oorzaak is (tenminste te groot voor het wat te krap bemeten lagertje)
[quote=Hugo K]Als je dit preventief kunt doen is dit wel een oplossing met een schuurpapiertje en een verbeterd lager,maar als krukas al 2mm ingelopen is gaat dit niet meer.
Totale speling is dan ongeveer 3,5mm.
Van de eerste klant weet ik overigens dat deze erg lang doorgeden heeft met een slippende koppeling.
Deze Focus met een hydraulisch druklager heeft dan geen ruimte meer tussen druklager en drukgroep,het gevolg is een permanente druk op het axiale lager van de krukas denk ik.
Als jullie er anders over denken wil ik het graag horen!
groet, Hugo[/quote]
Het is inderdaad een probleem van te veel druk op de krukas EN een te klein axiaal lager.
Bij de automaat versie is er inderdaad een terugroep geweest en als er dan nog geen schade was kon je een beter (breder) lager plaatsen. Bij meerde motoren was er echter al spraken van schade en moest het onderblok vervangen worden.
Ook later heb ik het wel gezien bij 2 motoren met handgeschakelde bakken, krukas compleet ingelopen en onderblok uiteindelijk vervangen.
suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar