Hallo beste mensen.
Terug gekomen van vakantie,en teleurgesteld van de Tdci.berg op (Brener pas) gas geven,spiraltje vlikeren,uit zeten op starten geen probleem.als ik de gas iets tegen halverwege de vloer trapte viel steeds in storing.Terug gekomen bij de dealer laten uitlezen,zegen ze dat nieks aan de hand is,geen storingen opgeslagen.als ik dezelfde probeer na te doen op vlaake wegen of in nederland,krijg ik het niet voor elkaar.Is er iemand dat bekent met dat probleem is of een goed idee geeft waar voor dat komt.
Ik moet binenkort ook in de garantie de onder kant van mij deuren repareren,dankzij deze forum.is er iemand dat deze ook heeft gegad.is het goed gedaan ?komt roest weer terug,moet ik ergens opleten vor of na de reparatie?
groeten en alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo snel mogelijk verkopen en een echte auto kopen, die werkt voor jou i.p.v. andersom
das een goed antwoord zeg!
ik denk beste kees dat de bedoeling is van de mensen te helpen. en vraag mij eigenlijk af waarom ge zoiet zegt terwijl ne mens vraagt of er iemand ook al zo een probleem heeft gehad. dan kunt ge toch beter niks zeggen.
19 jaar
Van roest heb ik na 7 jaar enkel (niet veel) last aan de lasnaden.
De plaatdelen (caroserie) zijn nog puntgaaf, geen spoortje van opkomende roest.
19 jaar
Antwoorden als van kees en niels horen hier niet (kunnen beter naar een chatbox gaan)
Pardon?
Wat betreft roest aan de deuren is door de dealer tegen mij gezegd dat hij persoonlijk denkt dat de reparatie niet lang zal stand houden. Maar zegt hij erbij, je hebt toch 12 jaar roestgarantie.
Even voor de duidelijkheid, het is alleen bij de mondeo's van 2002 en 2003 dat er roest voorkomt. Mijn buurman werkt bij Ford in Genk en volgens hem is de fout in de produktie gekomen omdat men dacht goedkoper te kunnen werken door de sealer van de deuren op de blanke plaat te spuiten en daarna grondlak en lak ipv, zoals normaal moet gebeuren, na het spuiten van de grondlak. Ford in duitsland heeft de Focus ook op die manier gemaakt met het bekende gevolg. Het nadeel van die geschiedenis is dat je verplicht bent om bij de dealer te gaan voor (duur)onderhoud omdat anders de roestgarantie vervalt.
Mijn dealer (Rotterdam) zegt dat het de Mondeo's uit 2001 -2003 betreft en dat de kit die gebruikt is te agressief is en daardoor roestvorming optreedt, schijnt inmiddels terugroepaktie te zijn, kit wordt van alle portieren verwijderd en nieuwe kitlaag aangebracht, Henk boertien moet t forum eens napluizen over de reactie's van Niels, denk dat Henk zich vreselijk vergist........
19 jaar
Mede door dit forum heb ik de deuren van mijn Mondeo 2003 gecontroleerd en zag ik dat ook mijn Mondeo slachtoffer is. Ondanks dat de Mondeo niet bij de dealer in onderhoud is heeft men in juli de deuren opnieuw gespoten. Het betreft inderdaad een kit-probleem. De deuren zijn verwijderd, er is een nieuwe kitlaag en verf aangebracht en alles ziet het er weer prima uit.
Dat er in de garantievoorwaarden staat dat de auto bij de dealer in onderhoud moet zijn moet je niet te serieus nemen. Het europesche recht is hierin (voor jonge auto's) duidelijk genoeg.
19 jaar
het ging hier om berg versnelling ?!? althans inhouden in de bergen en het gaat nu over roest ..... das best grappig !!!
Kan het zijn dat je de tank wat leeg had ?!? door schuin omhoog of schuin omlaag te rijden wil het wel eens zijn dat er lucht ipv benzine aangezogen wordt, wat vaak een storing tot gevolg heeft ......zeker als je dan nog meer vraagt .... (gaspedaal verder in trappen)
En anders idd een andere auto is een goede optie of je er gewoon niets van aantrekken en lekker door rijden !!!
19 jaar
Ja well maar je krijg eerst een lesje van de dealer.
19 jaar
Mmmmmm, je koopt dus een auto van pakweg 25000 Euro en dan moet je accepteren dat ie bij omhoog of omlaag rijden valse lucht aanzuigt en daardoor minder presteert?
Praten hier toch wel over Ford he ?
19 jaar
Dat zeg je goed ralph, ik had van ford ook niet anders verwacht;),
Fords diesels zijn lang niet zo betrouwbaar meer als vroeger.
Slaat de thermische beveiliging van de turbo niet te vroeg in??
Het betreft een diesel, zijn de vacuum slangen niet slecht??
Als er een terugslag klep inzit, is deze niet defect?? (veroorzaakt lucht in het systeem)
Willem
ik denk dat je egr klep niet goed werkt of vast zit door de roet erin. dan valt de motor stil en kan je daarna gewoon terug starten. ik weet het niet zeker hoor vriend. maar doorvoor moet je wel in de garage zijn. en als je een goede garage hebt zullen ze direct weten wat eraan is en geloven ze je direct. als je eens naar de 4000 a 4500 tr / min gaat rookt hij dan niet zwart?
groetjes.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar