Het gaat om een common rail 2.0TDCI, Motor liep schokkerig en gloeilamp ging branden, computer uitgelezen met de Bosch kts520, en die gaf aan P2338 onbekende foutcode, volgens gegevens van autodata zou dit duiden op een te hoge klopgrens van de derde cilinder. We hebben de verstuiver van de derde gewisseld met de eerste, maar zonder resultaat. Daarna hebben we de auto uit laten lezen bij de Ford Dealer en die gaf dezelfde foutcode, maar volgens de ford dealer zijn alle verstuivers met een nummer gekoppeld aan de computer, en de derde cilinder was uit zijn tolerantie gegaan. dus de ford dealer heeft de verstuivers overnieuw bekend gemaakt aan de computer daarna liep de auto goed!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb ook al vaker gehad (code klopgrens bereikt) steeds betreffende verstuiver vervangen en probleem was opgelost.
Verstuivers van TDCI hebben inderdaad een 16 cijferige code welke de afwijking van de verstuiver weergeeft, de PCM of ICU herkend deze en past in inspuiting hierop aan.
Zomaar tussen cilinders uitwisselen kan dus alleen als je ook de code mee veranderd. (tenminste als je wilt dat de motor goed loopt)
Cornee
Uit interesse, weet jij misschien hoeveel zo een verstuiver momenteel ongeveer kost?
19 jaar
volgens mij kost zo'n verstuiver tussen de¤200 en ¤300 euro p/st
Ik dacht nog iets duurder zelfs, maar wel in die richting.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Mondeo ( TDCI 95kw 2002 ) ook gehad ( gloeilamp knipperen en over op noodprogramma )Nou hebben ze bij de dealer de foutcode uitgelezen en mij vertelld dat er niets aan de hand was en vervolgens de foutmelding gereset.
Wat mij nu echter opvalt is dat de ( warme ) motor bij langzaam verhogen van het toerental zo rond de 2500 toeren ontzettend hard begint te "nagelen" , nog harder zelfs dan het nagelen bij een koude motor.
Kan dit liggen aan het feit dat de verstuivers na de foutmelding opnieuw ingelezen moeten worden of is hier iets anders aan de hand. Verder loopt de auto prima en bij vol accelereren hoor ik het nagelen dus ook niet.
Wie weet er raadt of is het verstandig om asap terug te gaan naar de dealer.
Alvast bedankt
19 jaar
heb idem probleem gehad, koste 96euro om een upgrade van de software te laten uitvoeren en probleem opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar