Hallo,
brandstofpomp van een ford focus 1.8tdci van 2002 vervangen.
Na de vervanging de auto 20 minuten op contact laten staan, brandstofpomp en filter gevuld met diesel, start niet.
Steeds 10 seconden gestart, 30 seconden wachten enz.enz. dit zonder resultaat.
Tijdens het vervangen van de pomp is alles op tijd blijven staan, krukas, nokkenas en pompaandrijftandwiel.
Met uitlezen komen er geen foutcodes!
Er zit inmiddels veel tijd in deze auto, echter zonder resultaat.
Hoppelijk heeft iemand een idee waar nu verder te kijken.
Groet,
Mauri
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
denk dat de pomp opnieuw ingeleerd moet worden.succes.grt
Dank voor je reaktie,
de pomp is vrijgeschakeld geleverd.
Kan het zijn dat die als nog ingeleerd moet worden, heb altijd gedacht dat een vrijgeschakelde niet ingeleerd hoeft te worden.
Heb eerder pompen vervangen(trouwens niet bij een Focus), maar dit probleem niet eerder gehad...
denk dat je geen elektr.geregelde heb vervangen.is een commonrail dus normaal altijd inleren.succes.grt
Probeer eens een grote vacuumpomp op de kop te tikken en dan de brandstof met deze pomp aanzuigen.
Waarschijnlijk zuigt de pomp geen brandstof aan.
Bosch heeft hiervoor een speciale zuigpomp
Een pomp van een TDCI heeft geen invloed op de startblokkeerring, je kan het ook zien aan het ledje bij de klok, als dit niet knippert dan is er geen storing .
Bovendien, als de pomp niet herkend zou worden dan gaat de startmotor ook niet rond.........
Maar, is het wel een TDCI, commonrail dus?
En wat was de reden om de pomp te gaan vervangen?
Suc6
Bedankt voor de reakties,
Ik zal morgen de diesel er met een vacuumpomp doorheen zuigen.
Als dit niet helpt zal ik de pomp inleren.
Het is een 1.8 TDCI, voor de zekerheid nog even nagekeken. De reden om de pomp te vervangen was dat de auto tijdens het rijden was uitgevallen.
Bij onderzoek bleek er geen diesel uit de leiding te komen naar het verdeelstuk.
Foutcodes uitgelezen, pomp levert geen druk.
trouwens een redelijk bekend probleem van de focus met kilometerstanden rond de 200.000
Niet zo'n mooie klus ook om deze pomp te vervangen, maar met 2 uur lag die op de werkbank.
Ik hou jullie op de hoogte.
Pomp HOEFT NIET ingeleerd te worden.
Komt er wel diesel tot en met de pomp? als er geen diesel is kan er ook geen druk opgebouwd worden.
Suc6
Vandaag helaas niet zo veel tijd gehad voor de Focus. Wat ik wel heb gedaan is als volgt, eerst alle leidingen van de tank tot aan de verstuivers uitgeblazen met de compressor en daarna doorgespoeld met nieuwe diesel. Nieuw brandstoffilter gemonteerd en met een vacuumpomp door de leidingen heengezogen. Geprobeerd te starten, zonder succes. Hij maakt zelfs geen aanstalten om te gaan starten, helemaal niets. Foutcodes uitgelezen.......geen foutcodes!! Volgens het diagnoseapparaat is de wagen goed. de leiding naar de eerste verstuiver gedemonteerd, starten en kijken of er wat komt, helemaal niets, het druppelt maar een beetje. Weet nu niet meer waar te zoeken, weet zeker, meermalen gecheked, dat de krukas, nokkenas en pomp op tijd staan. Lukt ons niet om hem aan de gang te krijgen, iemand een tip waar nu verder te zoeken?
Hoe kan het trouwens dat ik geen foutcodes krijg?
Meestal is het leuk om met techniek te werken, maar hier krijg ik een punthoofd van.
Signalen meten,
wat is de druk in de rails tijdens starten? wat is de toerental van de motor tijdens starten? wat is de stand van het gaspedaal? wat is waarde van de map en maf sensor? staat de egr niet 100% open waardoor er geen verse lucht is om te ontbranden?
Suc6
Ik weet niet als het met ford ook zo is maar heb het bij een opel astra aan de hand gehad,
na mazoupomp te vervangen dacht ik ook voor de gemakkelijkheid eerst systeem rap onluchten zonder de retourleidingen.
conclusie:geen druk op injectorleiding ook geen druppel ze erop gezet en hij bolde
Hallo iedereen,
Goed nieuws, de Focus doet het weer!!
Wel een behoorlijke zoektocht geweest. Uiteindelijke oorzaak van alle problemen: de krukassensor had de geest gegeven.
Ben er niet achter gekomen waarom, maar blijkbaar ging die tegelijkertijd met de brandstofpomp kapot.
Wat raar blijft is dat er geen foutcodes waren, herhaaldelijk aan het diagnoseapparaat gehad, zonder resultaat.
In ieder geval zijn we weer een klus verder, iedereen bedankt voor het meedenken en speciaal voor Markus.
Bedankt voor de melding en graag gedaan.
kijk ook maar eens naar de nokkenassensor,indien dit nog een zwart exemplaar is,vervang hem dan door een grijs exemplaar.
Toch ook even meegeven zoals Doktor zegt, een TDCi pomp kan je zelfs niet aanleren bij een focus als ik het goed heb.
Er zit geen PATS functie in dus pomp vervangen is starten.
Normaal heb je wel een dtc bij uw probleem, je kon wel in datalogger eens checken of de synchronisatie er wel was tussen nokkenas en krukas => indien niet (wat zo zal geweest zijn) wist je dat het een van die 2 sensoren was of een bedradingsprobleem kon ook.
En inderdaad, die sensoren van de nokkenas durven ook al eens problemen te geven.
Krukas minder eigenlijk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar