Hallo,
Ik stond op punt een Ford Focus 1.8 tddi van 2005 te kopen, toen ik vernam dat bij dit type motor rond de 200000 km de brandstofpomp vaak kapot gaat. Bij de tdci zou dit niet het geval zijn. Kan iemand dit verhaal bevestigen? of weet iemand er misschien meer van?
bvd,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofpomp gaat wel eens stuk, heb het meegemaakt bij 150000km, maar ik ken ook autos die al 250000km op de teller hebben staan en nog steeds rijden met de pomp.
Hallo Postie,
Bedankt voor je reactie. Kun je dan eigenlijk niet zeggen dat dit een probleem is bij dit type, of komt het toch wel meer dan gemiddeld voor en loop ik een groot risico op hoge kosten als ik hem nu koop met 180000 op de teller?
gr. Erik
15 jaar
Problemen met brandstofpomp komen juist meer voor bij de TDCI, je kunt dan beter een TDDI kopen. Eventueel vernieuwen is ook goedkoper bij een TDDI.
Bedankt voor je reactie Kees! Het verbaast me echter wel want ik hoorde van een ander dat het juist andersom zou zijn, nl dat de TDDI dat probleem heeft en de TDCI niet. Jij zegt dus dat het andersom is. De TDDI is dus beter wat dat betreft?
15 jaar
Ik zou ook voor de tddi gaan en de tdci links laten liggen, als je daar problemen mee krijgt met het brandstofsysteem, kan je van die kosten 2 pompen voor een tddi kopen.
Mijn tdi had zijn pomp al stuk op 90.000 km Volgens de garage een tdi ziekte!
15 jaar
Is idd een gekend probleem van deze motor.
de tdci heeft ook nog zwakke verstuivers, worden vaak in combi met pomp vervangen als er wat mee is.
in allebei de gevallen moet de portemonnee gillen.
Tdci is een fijnere motor.
je kunt ook zo rekenen,door het grote aanbod van focussen is de prijs laag en heb je veel auto.
Dus wat je bespaard op prijs ben je dan kwijt aan pomp en verstuivers.
voor de rest een fijne auto.
15 jaar
Aanbod van focussen is inderdaad enorm en tegen relatief lage prijzen. Heb wel begrepen dat zo'n reparatie meer dan 2000 kost... Als ik jullie goed begrijp is dus de tdci een fijnere maar wel zwakkere motor? Waarom is de tddi minder fijn? Overigens hoe kun je zien dat zo'n pomp kapot is of bijna gaat?
15 jaar
TDCI heeft meer vermogen en koppel, brandstofpompen zijn in deze gevallen net als accu's, ze zijn ineens stuk zonder waarschuwing. Succes met het zoeken naar een TDDI, minder vermogen in de motor maar meer vermogen in je portemonnee.
Een tddi is ook minder zuinig als een tdci.
De tdci is gewoon een modernere motor.
Maar bij allebei geld, brandstofpomp komt gewoon geheid een keer aan de beurt en/of verstuivers.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar