👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Bij deze auto met originele trekhaak 13 polig
is de accu na een nacht bijna leeg, met starten gaan dan ook de lichten branden
terwijl de schakelaar op 0 staat.
stroom gemeten(terwijl de display nog brandt/sleutel eruit /auto op slot) dan trekt
er even goed 7 ampere weg.
Wie heeft ervaring hier mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je zou toch eigenlijk minimaal 15 minuten moeten wachten totdat je spaarrelais ingeschakeld is, dan is je display van je instrumentenpaneel ook uit.
maar heb je al gekeken in welk circuit deze verbruiker zit?
ik zou beginnen met de zekeringen 1 voor 1 te verwijderen.
mischien een accesoire ingebouwd waardoor de gem module niet in de slaapstand komt??
of een canbus probleem?
Als je de ruststroom van de wagen wil meten, zal je toch minstens 45 minuten de wagen onaangeroerd moeten laten om de echte ruststroom te weten. Dus ampèremeter aansluiten, contact op 0 en wagen afsluiten en dan 45 minuten laten staan.
Het heeft te maken met het in verschillende fasen uitzetten van bepaalde modules. Na die 45 minuten zou je toch ergens rond 10mA moeten uitkomen.
Maak de stekkers van de radio eens los. Als ik mij goed herinner zijn er problemen geweest met radio's die in rust een te hoog stroomverbruik hadden.
Als de lichten aangaan terwijl de lichtschakelaar op 0 staat, dan zou ik toch ook gaan denken dat er ergens iets is met de GEM-module. Maak de stekkers van de GEM eens een paar keer los en vast. Soms wil er in de stekkers al eens een slecht contact voorkomen. Verder ook de voedingen en massa's controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar