Deze Ford bestaat in 2 versie's met de 1,6 TDCI motor, n.l. 95 en 115 pk.
Het Ford motorummer is mij niet bekend maar het zijn de motoren die samen met PSA ontwikkeld zijn.
Kan iemand van de ford specialisten mij bevestigen of in de 2 motoren dezelfde injectoren zitten en welke de eventueel verschillende Ford bestelnummers zijn?
Dit in verband met een garantie probleem.
Let wel, het zijn de nieuwe motoren die terug 8 kleps zijn.
Dank u,
Hendrik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je hebt naast die twee nog meer verschillen (peugeot werknemer)
95pk met en zonder roetfilter
als het met is dan kan het kloppen, als auto ouder dan 2 jaar is kan er nog een andere verstuivers worden bestelt
verder is na een productiedatum andere verstuivers gekomen, nummer is gewijzigd
zo heb ik dus al 6 verschillende nummers voor verstuiver
met roetfilter gebruikt andere verstuiver (qua nummer)
[url=http://archiv.langzeittest.de/ford-focus...]dv6bted4[/ur]
als deze niet in ligt hebben we de dv6cted4
als we het hebben om een dv6cted4
waar boven en onder de verstuiver foam zit dan is deze zeker niet te verwisselen met 95pk versie ivm dit oude type motor is
nieuwe versie heb je alleen in 115pk
verstuivers zijn anders vastgezet/geborgd met als gevolg dat dit dus nooit zal gaan
dus conclusie bij peugeot worden meer dan 6 nummers genoemd voor de dv6 motoren
bij ford zal het ben ik bang voor ook zo zijn
als het gaat om coulance dan valt het nog mee
maar garantie wordt het inderdaad een dure grap zeker met 4 verstuivers
Dit is een 95 pk met roetfilter, is er zonder niet meer tekrijgen. De nieuwe versie is er toch wel in 95 en 115 pk, toch bij Ford en met foam boven en onder de injecteur.
Volgens de persmap heeft alleen de 115 pk piëzo-injectoren. Volgens de garage hebben beide motoren dezelfde injectoren.
dat zou kunnen dat 95pk en 115pk er zijn
bij peugeot staat alleen bij de oude type dv6 nummer bij wat het vermogen is 90-92-110pk dus
bij de nieuwe staat er niks bij en altijd gedacht dat het alleen 110-115pk is
je zegt foam boven en onder verstuiver dus dan hebben we een dv6C (ted4)
deze heeft momenteel 1 nummer op servicebox maar bij de 308 zijn er wel meerdere nummers, waaronder paar als ruilonderdeel
dus helaas bij de nieuwe type motoren kan ik niet direct zien bij peugeot welk vermogen staat en wat het verschil is
anders neem contact op met ford dealer die kan het namelijk wel even kijken
maar met chassis nummer is het makkelijker en weet je het zeker dat het goed is
Volgens E-tis hebben beide motoren piezo gestuurde verstuivers, ik kan zo niet zien of daar nog verschil in zit mbt motorvermogen maar dat zullen ze in het magazijn wel kunnen zien.
@ Trucker0werner: er word een ford specifieke vraag gesteld, met gegevens van Peugeot komen kan volgens mij alleen maar verwarring opleveren. Alhoewel het in basis dezelfde motoren zijn kunnen autofabrikanten besluiten om een ander merk brandstofsysteem en motorregeling toe te passen.
Wat bij de ene als nieuw model wordt gevoerd kan bij de andere nog het oude of nog nieuwer zijn.
Suc6
OK, bedankt. Voorlopig weet ik genoeg.
Groeten,
Hendrik
[quote=Doktor]@ Trucker0werner: er word een ford specifieke vraag gesteld, met gegevens van Peugeot komen kan volgens mij alleen maar verwarring opleveren[/quote]
Hier heb ik Trucker0werner al vaker op gewezen... dit schept idd verwarring
Trucker0werner: Wij waarderen jou bijdragen aan het forum maar hou het wel inhoudelijk bij de vraag.
Hou het kort en bondig, liever geen hele krantenartikels met ditjes en datjes, sommigen storen zich hieraan.
Indien je verslaggever zou zijn behoor je bij de top...
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar