Mondeo TDDI uit 2001 niet meer te starten. Mototr draait wel, slaat niet aan. Nieuwe brandstofpomp bij dealer gaf geen resultaat. Toen door dealer computer vervangen, ook zonder resultaat. Probleem blijft. Lektest verstuivers was goed. Lijkt alsof auto niet genoeg brandstofdruk heeft. Dit type motor heeft geen nokkenassensor.
Wie oh wie kan helpen? Officiele dealer weet het niet meer, ford nederland is er ook al bij geweest.
Geplaatst door bramali (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
john05 (0) PRO, 16 jaar geleden
er staat me iets bij van krukas sensor bedrading dat die wel eens kapot gaan controleer de sensorbedrading
aansturing
sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden
lijkt erop dat er op de gok wat vervangen wordt en dan maar hopen dat het werkt :S
Als ik nu zeg dat de distributie niet goed staat, wordt die dan vervangen en dan weer verder gekeken ? of wordt er nu eens goed gemeten om te kijken wat de echte oorzaak is ?
Het lijkt me dat je de brandstofdruk kunt meten en daaruit conclusies kan trekken ? Dan kun je verder.
Als je op de beginpagina naar "zoeken" ga (rechtsboven aan de pagina), je typt daar TDDI in en laat zoeken bij Ford, zul je zien dat er meerdere problemen (en oplossingen) zijn. Kijk daar eens. Succes. Sjaak
sjaak10918 (0) PRO, 16 jaar geleden
Erliko, hoe is het verder gegaan ?
bramali (0), 16 jaar geleden
Nou, we hebben echt net te horen gekregen dat de auto het weer doet. Na 7 weken bij 3 verschillende dealers te hebben gestaan, na het monteren van een nieuwe brandstofpomp en een nieuwe pcm is men er achter gekomen dat de brandstofpomp relais kapot was. Heeft dus heel lang geduurd en ik snap ook heel goed dat dit niet zomaar op te sporen was. Gelukkig kunnen we hem deze week weer ophalen!
RvL (0), 16 jaar geleden
Dus, als ik het goed begrijp, heeft men bij de garage eerst een knetterdure brandstofpomp en PCM vervangen om er daarna achter te komen dat het aan een onderdeel van hooguit een paar tientjes ligt. Een onderdeel wat overigens eenvoudig is te testen.
Ik neem aan dat je geen onnodig gemaakte kosten hoeft te betalen? Anders open ik ook een garage, gewoon willekeurig wat onderdelen vervangen die mij het meeste opleveren en als ik dan eens voldoende heb verdiend gaan we eens serieus kijken...