close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Ford Focus houd in bij warme motor en constante snelheid

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo beste forumleden,

Ik heb een ford focus wagon 1.4 z-tec uit 1999 met 213.000 kilometer op de teller.
Dit is een heel fijne auto waar ik nu 2 jaar veel plezier aan beleef, buiten de onderhoudskosten :-))
Sinds vorige maand begon hij wat te stotteren tijdens het op snelheid rijden.
Ik dacht ach het is weer eens tijd voor een onderhoudsbeurt en heb toen de oliefilter, olie, luchtfilter, interieurfilter en bougies laten vervangen.
Even leek het goed te gaan maar na 2 dagen was het helaas weer raak.
Het volgende valt mij op:

* bij warme motor en bij constante snelheid houdt hij heel kort in om vervolgens weer verder te rijden, en dit herhaald hij vaker.
* als ik de koppeling in trap loopt de toerenteller heel langzaam terug van bv 3000 naar 2000 toeren en blijft hier lang op hangen om heel erg langzaam terug te vallen.
* als ik bv 80 rij in zijn 5 en de koppeling in trap en hem in zijn vrij zet loopt het toerental van ong 2000 naar 2900 toeren.
* bij stilstand pingelt de motor van 750 naar 1100 toeren met de lichten aan, bij lichten uit loopt het toerental op.
Als ik de motor ong 10 minuten laat draaien gaat hij spontaan beter stationair lopen.
* het starten gaat altijd verschrikkelijk snel en heeft mij wat dat betreft nog nooit in de steek gelaten.

Ik heb termen gehoord als luchtmassameter, gasklep en benzinefilter.
Het vorige probleem is via deze site ook verholpen en daarom kom ik hier terug met dit probleem.

Met vriendelijke groet,

Roger

Geplaatst door

roger79 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou de luchtmassameter en de gasklep eens goed schoonmaken , luchtmassameter is het belangrijkste .haal de stekker er af en kijk of hij dan goed rijd, het toerental zal dan niet zo goed zijn maar gaat er om of hij weer gewoon goed rijd. ik heb zelf zoon probleem gehad met een fiesta boel schoon gemaakt met remmer reiniger en het is weer goed .

rinus100 0

10 jaar

Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie.
Dus ik moet de stekker er even af halen?
Hoe lang kan ik hier mee rijden? Moet namelijk wel even een stukje rijden om het te kunnen waarnemen.
Voor de gasklep rij ik naar een collega die monteur is geweest om hem te reinigen.
Ik hoop dat het werkt.
Wil deze auto echt op rijden, zo fijn vind ik hem rijden.
Groet

roger79 0

10 jaar

de luchtmassameter zit als het goed is vlak bij het luchtfilter het is een breder stekker .
en je kunt er gewoon mee rijden het heeft iets te maken met de inspuiting van benzine die geregeld word door de computer.
hij kan bij stationaar is gaan afwijken schommelen maar het gaat er om of hij gewoon goed loopt.
is het geval dan het schoonmmaken met remmer reiniger gewoon goed in spuiten niet met iets er in gaan het zijn twee heel dunne draadjes en die zijn zo stuk.

nieuw kosten ze heel wat ik heb het gevraagd voor de fiesta en was bij ford dealer 238,00 euro

rinus100 0

10 jaar

Hoi hoi,

Nou ik de stekker los gehad.
Wat was dat een ramp, hij schokte vanaf het begin heel erg.
Het was niet te doen.
De stekker weer vast gemaakt en hij liep even weer als een zonnetje maar na goed 20 minuten onderweg schokte hij weer.
Wel minder als voorheen.
Dus het is de luchtmassa meter?
En hoe kun je die het beste reinigen?
Groet,

Roger

roger79 0

10 jaar

[quote=roger79]En hoe kun je die het beste reinigen[/quote]
Zijn niet te reinigen, helaas gewoon vervangen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

was hij stuk die van mij heb ik wel gereinigt het kan wel..... met remmer reinger goed van binnen in spuiten

rinus100 0

10 jaar

Dan ga ik hem eerst reinigen met remmen reiniger.
Mocht dit niet voldoende zijn zal ik hem.moeten vervangen.
Heb rond gekeken en kosten rond de €170.
Wat zou het probleem kunnen gaan worden als ik hem niet zou vervangen, buiten het schokken om?
Groet

roger79 0

10 jaar

als je de stekker er af hebt gehad en het was nog erger dan denk ik dat het daar niet aan licht maar reiniger kan geen kwaad

rinus100 0

10 jaar

Vanmorgen uit de nachtdienst liep de auto al sneller beroerd.
Ik zette hem met 80 in zijn vrij en de toerenteller ging door tot 4000.
Als ik 80 rij en druk de koppeling in maar laat hem.in zijn versnelling staan dan loopt het toerental op tot 2800.
Bij aankomst thuis na een rit van 18 kilometer stond ik stil en het toerental zakte naar 1100.
Heel vreemd allemaal.

roger79 0

10 jaar

gaat de gaskabel wel goed terug,blijft die niet vast zitten, kijk even als de gasklep wel goed dicht gaat?????????computer al eens uit laten lezen.of gerezet

rinus100 0

10 jaar

Ik ga al deze opties uit laten voeren.
Zodra er duidelijkheid is kom ik hier terug.
Bedankt voor jullie genomen moeite om te reageren.
Groet,

Roger

roger79 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.