close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: ford mondeo wagon......of toch maar een......

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

hallo
IK BEN OP ZOEK NAAR EEN GOEDKOPE STATION VOOR DE ZOMERVAKANTIE NAAR ITALIE.




NOU KWAM IK EEN MOOIE RUIME MONDEO WAGON TEGEN MAAR TWIJFEL HEEL ERG.

HOE BETROUWBAAR ZIJN DEZE WAGENS.



WELKE STATION ZOU IK HET BESTE KUNNEN NEMEN VOOR EEN REIS DOOR BERGACHTIGE WARM GEBIED:

DE KEUZE UIT:

MONDEO WAGON MODEL 97-2000
OPEL OMEGA STATION
OPEL VECTRA STATION
OPEL ASTRA STATION (BIJ DEZE RAADZAAM OM ZEKER EEN 2LITER TE PAKKEN IVM AANTAL PK)

NISSAN PRIMERA ESTATE

TOYOTA CARINA WAGON (ZIJN HEEL ZELDZAAM EN ME IETS TE PRIJZIG HELAAS)
ANDERS ZOU IK DAAR ALS EERSTE VOOR GAAN. BEN ZELF ALTYD AL TOYOTA RIJDER GEWEEST

RENAULT LAGUNA BREAK

PEUGEOT 306/ 406 BREAK

CITROEN XSARA BREAK

SEAT VARIO

ALLEMAAL ZO ROND DE 1997-2000 EN BENZINE UITVOERING
OF HEBBEN JULLIE EEN ANDERE AANRADER DAN GRAAG FF MERK NOEMEN MAAR WEL EEN STATION OF SOORT MPV (PRIJS TOT MAX ROND DE 4000EURO)


GRAAG ADVIES EN ALVAST BEDANKT. ZIE GRAAG VEEL REACTIES TEGEMOET :)

Geplaatst door

antoniohoho (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ford en opel....roest....
laguna break scheelt niet alles, net als peug 306/406 break..ook de seat vario is geen slechte auto...

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=arie549]ford en opel....roest....
laguna break scheelt niet alles, net als peug 306/406 break..ook de seat vario is geen slechte auto...[/quote]
bedankt voor de reactie
waar het mij vooral om gaat is betrouwbaarheid qua motor en onderdelen.
ford mondeo zijn hele grote ruime auto's(vooral vergeleken met de seat) ze voelen ook solide aan.
maar hoe zit het onder de motorkap??

en waar moet ik vooral op letten bij het aanschaffen van een mondeo


alvast bedankt

antoniohoho 0

17 jaar

Ik zou gaan voor de Mondeo, maar dan wel met de 2 liter 16V Zetec motor.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

[quote=Hans4040]Ik zou gaan voor de Mondeo, maar dan wel met de 2 liter 16V Zetec motor.

mvg,
Hans.[/quote]
dank je voor de reactie hans.


weet je toevallig ook iets meer van de andere merken?

antoniohoho 0

17 jaar

Ford en Opel hebben een betrouwbare motor. Opel staat er zelfs bekend om.
Opel roest wel heel erg. Als je dus voor de Opel zou gaan, kijk dan goed naar roestplekken bij dorpels en spatborden. Geen putjes of deukjes etc.
Peugeot 406 break...tsja Peugeot zit wel erg lekker, onder de motorkap ook niet veel mis.
Elecktronica is minder. Bij de 406 gebeurt het wel eens dat de kilometerteller ermee ophoudt.

Ik zou zelf voor de Ford gaan als ik je gevoel zo lees. Je voelt je er prettig in, en motorisch zitten ze goed in elkaar.

MichelJ 0

17 jaar

[quote=MichelJ]Ford en Opel hebben een betrouwbare motor. Opel staat er zelfs bekend om.
Opel roest wel heel erg. Als je dus voor de Opel zou gaan, kijk dan goed naar roestplekken bij dorpels en spatborden. Geen putjes of deukjes etc.
Peugeot 406 break...tsja Peugeot zit wel erg lekker, onder de motorkap ook niet veel mis.
Elecktronica is minder. Bij de 406 gebeurt het wel eens dat de kilometerteller ermee ophoudt.

Ik zou zelf voor de Ford gaan als ik je gevoel zo lees. Je voelt je er prettig in, en motorisch zitten ze goed in elkaar.[/quote]
ford is qua roest niet veel beter hoor. in mijn escort uit 1996 zitten al wat roestplekjes op de spatbordrand achter en een beetje aan de onderkant van de dorpel. ( het heeft veel weg van de oudere opel modellen zoals de kadett en de astra f) opel heeft de roest inmiddels aardig weten te beperken.

mvdkant 0

17 jaar

Het ontstaan van roest ligt voor een groot deel aan de eigenaar , hoe er met de auto wordt omgegaan.
Voor elk merk geldt: onderhoud is behoud!
Je kan een Ford treffen met roest, maar ook zonder roest en dat geldt ook voor Opel, Peugeot, VW, Renault, etc, etc.
Als je een bepaald merk auto wilt, zoek je gewoon tot je een mooie vind.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

ik heb nog geen mondeo's en astra's gezien zonder roest.........ze doen het allemaal....de fransen zijn daar iets beter in, daar vind je zelden tot nooit roest op..

arie549 0
badge

17 jaar

Tja......ik heb zelf een Mondeo gehad uit 1996.
Zonder roest welliswaar, maar dat zal wel een uitzondering geweest zijn, dan.
Nogmaals, je zoekt de auto die je graag wilt hebben en kijkt net zo lang rond tot je een mooie vind.
En dat geld voor elk merk.
De fransen zijn tegenwoordig misschien wel roestvrij, maar 20 jaar geleden roestten ze al in de folder.
Maar , zoals de Engelsen zeggen: It`s up to you.............

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Primera vaak last van ophanging en aandrijfassen.

Roest... Stja, gewoon even kijken hoe de auto ervoor staat. Liefst even op de brug. Ik heb het geluk dat ik net een escort heb gekocht uit 1995, welke waarschijnlijk een groot deel van zijn leven binnen heeft gestaan. Bijna nergens roest!

Geheel roestvrij was mijn Chrysler Voyager uit 1994, maar die hield het na 520.000 km voor gezien. Overigens zijn die motorisch erg gevoelig. Je trapt ze zo uitelkaar.

hermanbrouwer 0

17 jaar

[quote=MichelJ]Ford en Opel hebben een betrouwbare motor. Opel staat er zelfs bekend om.
Opel roest wel heel erg. Als je dus voor de Opel zou gaan, kijk dan goed naar roestplekken bij dorpels en spatborden. Geen putjes of deukjes etc.
Peugeot 406 break...tsja Peugeot zit wel erg lekker, onder de motorkap ook niet veel mis.
Elecktronica is minder. Bij de 406 gebeurt het wel eens dat de kilometerteller ermee ophoudt.

Ik zou zelf voor de Ford gaan als ik je gevoel zo lees. Je voelt je er prettig in, en motorisch zitten ze goed in elkaar.[/quote]
bedankt voor de reactie. ik vind de mondeo er best degelijk uitzien. en ook op andere sites kom ik niet veel klagers tegen. dus ik ga daar voor kijken.
mvg A

antoniohoho 0

17 jaar

[quote=Hans4040]Tja......ik heb zelf een Mondeo gehad uit 1996.
Zonder roest welliswaar, maar dat zal wel een uitzondering geweest zijn, dan.
Nogmaals, je zoekt de auto die je graag wilt hebben en kijkt net zo lang rond tot je een mooie vind.
En dat geld voor elk merk.
De fransen zijn tegenwoordig misschien wel roestvrij, maar 20 jaar geleden roestten ze al in de folder.
Maar , zoals de Engelsen zeggen: It`s up to you.............

mvg,
Hans.[/quote]
bedankt voor de reactie. je hebt dus een mondeo gehad. en wat kan je me er nog meer over vertellen behalve dat er geen roest opzat.(gekke dingen meegemaakt misschien)

antoniohoho 0

17 jaar

[quote=mvdkant][quote=MichelJ]Ford en Opel hebben een betrouwbare motor. Opel staat er zelfs bekend om.
Opel roest wel heel erg. Als je dus voor de Opel zou gaan, kijk dan goed naar roestplekken bij dorpels en spatborden. Geen putjes of deukjes etc.
Peugeot 406 break...tsja Peugeot zit wel erg lekker, onder de motorkap ook niet veel mis.
Elecktronica is minder. Bij de 406 gebeurt het wel eens dat de kilometerteller ermee ophoudt.

Ik zou zelf voor de Ford gaan als ik je gevoel zo lees. Je voelt je er prettig in, en motorisch zitten ze goed in elkaar.[/quote]
ford is qua roest niet veel beter hoor. in mijn escort uit 1996 zitten al wat roestplekjes op de spatbordrand achter en een beetje aan de onderkant van de dorpel. ( het heeft veel weg van de oudere opel modellen zoals de kadett en de astra f) opel heeft de roest inmiddels aardig weten te beperken.[/quote]
bedankt voor je reactie....en hoe is het met de betrouwbaarheid van die ford buiten het roesten dan :)

antoniohoho 0

17 jaar

Tijdens de koop in beide (1.8 en 2.0) een proefrit gemaakt en het viel meteen op dat de 2 liter beduidend stiller was dan de 1.8.
Dus gekozen voor de 2 liter 16 klepper, 132PK Zetec motor met 5 bak.
De auto was een GLX uitvoering met airco, schuif/kanteldak, ABS, etc, etc.
Uitstekende klimmer in de bergen en prima remmen (naar beneden in de bergen).
Fijne reisauto voor de lange afstanden.
Het enige probleem was een kapotte airco compressor op de Duitse autobaan tijdens de vakantie, maar die is in Oostenrijk gerepareerd,
tegen een veel vriendelijker bedrag dan in Nederland.(€400,= all in).

Kortom..........prima auto, maar je moet ff zoeken naar een gaaf exemplaar, maar dat geld (nogmaals) voor elk merk.
Succes.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

Afremmen in de bergen doe je toch op je motor -in dezelfde versnelling omhoog = versnelling omlaag ;)

Cor1822 0
badge

17 jaar

[quote=Hans4040]Tijdens de koop in beide (1.8 en 2.0) een proefrit gemaakt en het viel meteen op dat de 2 liter beduidend stiller was dan de 1.8.
Dus gekozen voor de 2 liter 16 klepper, 132PK Zetec motor met 5 bak.
De auto was een GLX uitvoering met airco, schuif/kanteldak, ABS, etc, etc.
Uitstekende klimmer in de bergen en prima remmen (naar beneden in de bergen).
Fijne reisauto voor de lange afstanden.
Het enige probleem was een kapotte airco compressor op de Duitse autobaan tijdens de vakantie, maar die is in Oostenrijk gerepareerd,
tegen een veel vriendelijker bedrag dan in Nederland.(€400,= all in).

Kortom..........prima auto, maar je moet ff zoeken naar een gaaf exemplaar, maar dat geld (nogmaals) voor elk merk.
Succes.

mvg,
Hans.[/quote]
ha kijk eens aan dat zijn verhalen waar ik wat aan heb.....heel erg bedankt.


waar moet ik onderanderen op letten bij het aanschaffen van een mondeo wagon.

ik hoor veel over de rubbers voor bij de wielen.
de 1.8 of 2.0 16v en dan de motor met de zilveren kleppendeksel.



heeft U misschien meer tips voor me aub want ik ga morgen bij 1tje kijken. een 1.8 16v uit 1998 met 143000km vraagprijs 2950euro . alvast bedankt

antoniohoho 0

17 jaar

[quote=Cor1822]Afremmen in de bergen doe je toch op je motor -in dezelfde versnelling omhoog = versnelling omlaag ;)[/quote]
dat is makkelijk bij recht naar beneden ja maar bij veel bochtwerk nou dan ben je blij dat je goede remmen hebt ;)

antoniohoho 0

17 jaar

[quote=Cor1822]Afremmen in de bergen doe je toch op je motor -in dezelfde versnelling omhoog = versnelling omlaag ;)[/quote]
Natuurlijk Cor..........maar af en toe moet je een beetje bijremmen, want alleen op de motor naar beneden redt je niet.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

De motoren met zilveren kleppendeksel zijn de Zetec motoren.
143.000 Km is een mooie stand voor een auto van 9 jaar.
Het mooiste zou zijn dat er onderhouds boekje bij zit en op tijd z`n onderhoud gehad heeft.
Verder let je op schade, roest, bekleding en algehele staat van de auto.
Is ie schoon van binnen en hoe ziet het laadruim er uit.
Als je een proefrit gemaakt hebt, koop dan niet meteen maar probeer ook een 2 liter te vinden en maak daar ook een proefrit in.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

[quote=Hans4040]De motoren met zilveren kleppendeksel zijn de Zetec motoren.
143.000 Km is een mooie stand voor een auto van 9 jaar.
Het mooiste zou zijn dat er onderhouds boekje bij zit en op tijd z`n onderhoud gehad heeft.
Verder let je op schade, roest, bekleding en algehele staat van de auto.
Is ie schoon van binnen en hoe ziet het laadruim er uit.
Als je een proefrit gemaakt hebt, koop dan niet meteen maar probeer ook een 2 liter te vinden en maak daar ook een proefrit in.[/quote]
bedankt hans.
ik laat morgen nog wel horen hoe of wat ok.
fijne avond.

ps: weet er nog iemand om hoeveel km de dis.riem vervangen moet worden??

antoniohoho 0

17 jaar

90.000KM of 6 jaar.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

[quote=antoniohoho][quote=mvdkant][quote=MichelJ]Ford en Opel hebben een betrouwbare motor. Opel staat er zelfs bekend om.
Opel roest wel heel erg. Als je dus voor de Opel zou gaan, kijk dan goed naar roestplekken bij dorpels en spatborden. Geen putjes of deukjes etc.
Peugeot 406 break...tsja Peugeot zit wel erg lekker, onder de motorkap ook niet veel mis.
Elecktronica is minder. Bij de 406 gebeurt het wel eens dat de kilometerteller ermee ophoudt.

Ik zou zelf voor de Ford gaan als ik je gevoel zo lees. Je voelt je er prettig in, en motorisch zitten ze goed in elkaar.[/quote]
ford is qua roest niet veel beter hoor. in mijn escort uit 1996 zitten al wat roestplekjes op de spatbordrand achter en een beetje aan de onderkant van de dorpel. ( het heeft veel weg van de oudere opel modellen zoals de kadett en de astra f) opel heeft de roest inmiddels aardig weten te beperken.[/quote]
bedankt voor je reactie....en hoe is het met de betrouwbaarheid van die ford buiten het roesten dan :)[/quote]
dit is mijn derde ford escort

ik heb mijn huidige escort sinds 2 weken.
hij is 11 jaar oud
het is een diesel met 206000 km op de teller
vorige week laten keuren en ging vrijwel glansrijk door de keuring ( ashoes kapot )
ik heb wel even de distributieriem laten vervangen.

mijn vorige escort die ik heb gehad, ook een station op diesel (td) uit 1998 heeft mij nooit laten staan. dit was een leaseauto die veel voor zijn kiezen heeft gekregen. niet wat betreft rijstijl maar wat betreft de lading die er geregeld mee werd vervoerd. met deze auto heb ik ongeveer 30000km gereden in 1 jaar tijd. ik ben er heen en weer mee geweest naar spanje, met een uitstapje naar andorra. de airco die er in zat heeft zijn werk toen ook goed gedaan.

mijn eerste escort uit 1988 (hatchb op benzine) heb ik afgezien van wiellagers geen noemenswaardige problemen mee gehad. met deze auto heb ik 50000km gereden in ongeveer 2,5 jaar tijd

ik vind het een prima wagen die ontzettend stil is op de snelweg ( stiller dan mijn vorige auto, een volvo 460 en deze reed notabene op benzine) en enorm zuinig met de diesel. ongeveer 850 km rijden en dan 42 liter diesel tanken. dit met veel stadsgebruik en filerijden op de snelweg. ( tankinhoud is 55 liter )

overigens is de ford dealer (auto vandermeer in amersfoort) een van de weinige merkdealers waar ik erg over te spreken ben. wat betreft kleine dingen zoals het afstellen van de koplampen hebben ze in het verleden voor mij gratis gedaan als zijnde service van de zaak. ook voor vragen e.d. nemen ze de tijd voor je. zelfs de tarieven voor onderhoud zijn "voor een merkdealer" fatsoenlijk te noemen, concurrerend met universele garages.
bij de volvo garage gaat het heel anders, namelijk de volle mep! (kan natuurlijk anders zijn maar dit is wel mijn ervaring)

martin.

mvdkant 0

17 jaar

[quote]ik heb mijn huidige escort sinds 2 weken.
hij is 11 jaar oud
het is een diesel met 206000 km op de teller
vorige week laten keuren en ging vrijwel glansrijk door de keuring ( ashoes kapot )
ik heb wel even de distributieriem laten vervangen.

mijn vorige escort die ik heb gehad, ook een station op diesel (td) uit 1998 heeft mij nooit laten staan. dit was een leaseauto die veel voor zijn kiezen heeft gekregen. niet wat betreft rijstijl maar wat betreft de lading die er geregeld mee werd vervoerd. met deze auto heb ik ongeveer 30000km gereden in 1 jaar tijd. ik ben er heen en weer mee geweest naar spanje, met een uitstapje naar andorra. de airco die er in zat heeft zijn werk toen ook goed gedaan.

mijn eerste escort uit 1988 (hatchb op benzine) heb ik afgezien van wiellagers geen noemenswaardige problemen mee gehad. met deze auto heb ik 50000km gereden in ongeveer 2,5 jaar tijd

ik vind het een prima wagen die ontzettend stil is op de snelweg ( stiller dan mijn vorige auto, een volvo 460 en deze reed notabene op benzine) en enorm zuinig met de diesel. ongeveer 850 km rijden en dan 42 liter diesel tanken. dit met veel stadsgebruik en filerijden op de snelweg. ( tankinhoud is 55 liter )

overigens is de ford dealer (auto vandermeer in amersfoort) een van de weinige merkdealers waar ik erg over te spreken ben. wat betreft kleine dingen zoals het afstellen van de koplampen hebben ze in het verleden voor mij gratis gedaan als zijnde service van de zaak. ook voor vragen e.d. nemen ze de tijd voor je. zelfs de tarieven voor onderhoud zijn "voor een merkdealer" fatsoenlijk te noemen, concurrerend met universele garages.
bij de volvo garage gaat het heel anders, namelijk de volle mep! (kan natuurlijk anders zijn maar dit is wel mijn ervaring)

martin.[/quote]
bedankt voor de reactie martin. ik zou van de week een proefrit maken in een mondeo. helaas door ziekte verzet naar morgen.


ik laat jullie nog wel weten hoe of wat.


groetjes antonio

antoniohoho 0

17 jaar

[quote=Hans4040]90.000KM of 6 jaar.[/quote]
vandaag een proefrit gemaakt in de mondeo 1.8 wagon zetec
km-stand 143000.
de auto heeft al een tyd stilgestaan.
vorige eigenaar is overleden.
waardoor er vanaf de vorige apk tot de laatste apk maar ong 5000km mee is gereden?? zeggen ze.

bij het starten een zware brom (eerst dacht ik een diesel)
maarja het is ook een grote motor.
alles werkte naar behoren. rubbers allemaal goed voorzover ik kon zien.

maar hoorde een tik onder de motorkap.
ik weet niet of het kwam van iets dat los zit.
of dat het echt de motor was.
een lichte tik wat op een gegeven moment alleen nog maar hoorbaar was op de achtergrond van het geluid van de motor.


komt dit iemand bekend voor.
en is er misschien iemand die voor me na kan trekken of deze kmstand klopt kenteken stzp91

alvast bedankt

antoniohoho 0

17 jaar

dat tikken zou kunnen komen van de kleppen.

mvdkant 0

17 jaar

[quote=Hans4040]90.000KM of 6 jaar.[/quote]
HEREN ALLEMAAL BEDANKT VOOR DE REATIES.
BEN INTUSSEN AL BIJ 6 FORDS WEZEN KIJKEN.
EN INDERDAAD WAT VEEL ROEST ZEG VOOR AUTO'S VAN ONG 7 JAAR OUD.
DIT HAD IK ECHT NIET VERWACHT VAN FORD.
HET VIEL DUS VIES TEGEN.

HET IS EEN NISSAN PRIMERA ESTATE 1.8 GEWORDEN VAN EIND 1999. MODEL MET NIEUWE FACE.
MET 165000KM OP DE TELLER.
IK BEN BENIEUWD OF DEZE JAP NET ZO BETROUWBAAR IS ALS AL DE TOYOTA'S DIE IK HEB GEHAD.
HIJ RIJD HEERLIJK EN ZIET ER NOG GOED UIT. JAMMER IS DE LICHTE BEKLEDING. MAAR JA NIET ALLE WENSEN KUNNEN VERVULD WORDEN NATUURLIJK HAHA

antoniohoho 0

17 jaar

[quote=antoniohoho][quote=Hans4040]90.000KM of 6 jaar.[/quote]
vandaag een proefrit gemaakt in de mondeo 1.8 wagon zetec
km-stand 143000.
de auto heeft al een tyd stilgestaan.
vorige eigenaar is overleden[/quote]
overleden aan een sterfgeval.... bekende smoes [url=http://imageshack.us][img]http://img72.imageshack.us/img72/5160/sc...[/img][/url]

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Welnee Paul, de moderne Beun verklaart dat de vorige eigenaar is "gestopt met roken"......

Santa 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.