close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit: Ford Transit Durashift probleem P0810

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4TDDI

Als bij deze auto de drukknop van Drive of achteruit wordt ingedrukt wordt de automatische koppeling bediend en wordt de bak in de versnelling gezet, maar met de voet op de rem wordt de koppeling gelost en slaat de motor af, normaal zou bij het loslaten van de rem de koppeling pas op moeten komen waardoor je normaal weg kan rijden.

Met maxidas 708 uitgelezen en foutcode P0810 (koppelings positiesensor cirquit) komt tevoorschijn,deze fout is te wissen maar komt terug bij de volgende poging.

In de live data is de remlichtschakelaar op te roepen en deze werkt goed(3 standen)
Ook de koppelingsbediening zie je werken 17 mm, maar als de versnelling ingeschakeld wordt gaat die gelijk terug naar 0 mm(en gaat de auto rijden)
De pomp druk is max 80.1 bar en zakt terug naar 60 bar waarna de pomp weer gaat werken tot 80 bar enz..

Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken of hoe het systeem precies werkt?

Bvd Michael

Geplaatst door

vliet (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand ervaring hiermee ?

vliet 0
badge

10 jaar

Paar keer meegemaakt dat de motor van de pomp defectbis, collectorbanen van de motor versleten. Volgens mij moet de pomp ongeveer 70bar leveren....

Postie 0
badge

10 jaar

Sorry de druk is 80 bar,ik had 8 bar geschreven was een vergissing

vliet 0
badge

10 jaar

Heeft iemand dan misschien enige informatie over deze bak of eigenlijk de automatische koppeling? tech. werking etc.

Alle info is welkom,

Mvg, Michael

vliet 0
badge

10 jaar

Er zitten 2 schakelaars bij rempedaal, 1 voor de verlichting, die heb jij gecontroleerd.
De andere is voor de "automaat", voeding via F1.19(5A) en bij intrappen 12 volt naar motorregelcomputer, pin 59.

Suc6

Doktor 0
badge

10 jaar

De remlichtschakelaarsignalen komen goed binnen bij de TCU(ecu vd bak) dus dat is het probleem niet.

De fout wordt gegeven op de koppelingspositiesensor maar hoe deze door te meten? het is een contactloze bewegingssensor. met 6 aansluitingen en deze zit in de koppelingscilinder.

vliet 0
badge

10 jaar

Probleem is opgelost.er bleek een gescheurd cupje in de koppelingsacutuator te zitten,na het vervangen daarvan werkt alles weer perfect.

vliet 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.