close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: Foutcpde p2339

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 130pk tdci

Plots geen power meer. Gloeispiraal knippert. Uitgelezen foutcode P2339. Start als hij koud is moeilijk en als hij start geeft hij blauwe rrok maar dit is weg na een minuut of zo. dan start hij goed en geen rook maar ook geen power.Hij rijdt dan als een oude diesel qua optrekken. Wat kan dit zijn?

Geplaatst door

carinebertie (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klopgrens van één van de verstuivers is bereikt. Dit wil zeggen dat de pcm die verstuiver niet meer kan bijregelen om de motor goed te laten draaien. Foutcode laten wissen en identificatiecode van de verstuiver opnieuw ingeven in de pcm. Komt de code na korte tijd terug, dan verstuiver vervangen.

yoshi 0
badge

17 jaar

ik dacht toch dat die code stond voor de dieselpomp
maar kan ook fout zijn.
en toch blijf ik er nu zeker bij dat de tdci's en tddi's van
bouwjaar 2002 vooral focus en mondeo de grootste prul is
en blijft.
ik vind dat we met zen allen die garagisten eens moeten voortrekken
voor dit probleem voor eens en altijd op te lossen en ze moeten niet afkomen
met die zever van de brandstof dat die slecht is
ze weten dit probleem maar al te goed want als ze alles uit eigen zak
moeten betalen voor al die auto's wat met dit probleem binnen
komen dat ze kunnen sluiten omdat ze dit niet meer kunnen betalen

focuske

focuske 0

17 jaar

deze foutcode heeft niks te maken met de dieselpomp. Trouwens, bij een tdci doet die 'dieselpomp' niks anders dan de brandstof onder hoge druk zetten. Hier gaat het over een verstuiver die niet goed meer kan geregeld worden door de pcm. Twee mogelijkheden:
1. De verstuiver heeft een mechanisch defect. Na het wissen van de foutcode en het opnieuw inleren van de verstuiver in de pcm zal de foutcode op die verstuiver na korte tijd terugkomen.
2. De pcm kan de verstuiver niet goed meer sturen doordat hij softwarematig op het einde van het regelbereik is. Ook hier foutcode wissen en verstuiver opnieuw inleren. Daardoor staat de fijnregeling voor die verstuiver terug in de basispositie en kan de pcm opnieuw de verstuiver goed sturen. Als er verder geen problemen zijn, rijdt de wagen weer perfect.

In de meeste gevallen is het mogelijkheid 2. Een enkel keertje is er een verstuiver defect en zit er niks anders op dan die te vervangen. En dat een verstuiver vrij duur is, kunnen wij als garagehouders niks aan doen. Een verstuiver voor een commonrail systeem is een onderdeel met heel nauwe toleranties en een vrij complex iets en daardoor ook vrij duur.

yoshi 0
badge

17 jaar

Focuske,
Als ik jou was zou ik toch maar naar Yoshi luisteren buddy,die man weet van wanten!!en slaat zomaar niet wat uit zijn nek hoor!
Ressort

ressort 0

17 jaar

Heb hier een mondeo tdci in onderhoud van 130pk
Boujaar 2002.
Is vorige week bij een km stand van 228000 net een 2e verstuiver in gekomen, ivm met de klops grens bereikt.
Dus niet alles van 2002 is prul.

Postie 0
badge

17 jaar

postie,

ik heb ook niet gezegd alles
alleen de mondeo en de focus is prul van 2002

focuske

focuske 0

17 jaar

Maar de kitranden op de portieren zijn WEL goed....??

Daar zit GEEN roest onder...??!!

Santa 0

17 jaar

wat is er toch aan de hand met die verstuivers? In mijn wagen (mondeo 2.0 TDCI 115PK, 2005) zijn er op 1,5 jaar tijd al 3 x nieuwe gestoken.(telkens onder garantie) Vorige week voor de laatste keer. Volgens het labo van Ford (Bugeli of zoiets) waren alle vier de verstuivers niet goed meer. De terugloop was niet voldoende.
Nu rijdt ie weer perfect, maar ik durf er vergif op innemen dat over drie maanden de motor weer gaat stotteren als ie gewoon stationair draait. Ook het optrekken is dan niet meer zoals nu.
Weet er iemand wat dit probleem veroorzaakt? Ik ben nu al zolang naar de dealer over en weer aan het lopen, schrijven, bellen, mailen,... en blijkbaar kunnen ze de oorzaak van dit probleem niet vinden.
Er mag nu toch wel eens een deftige oplossing uit de bus komen.

En, nee Santa, hij roest nog niet.... zelfs niet aan de kitranden....

Davy Vandael 0

17 jaar

[quote=Davy Vandael]En, nee Santa, hij roest nog niet.... zelfs niet aan de kitranden....[/quote]
Dat is mooi!

De Fordjes staan er anders wel bekend om....


http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Santa 0

17 jaar

Vanaf januari 2005 roesten ze niet meer.

Hendrik4290 0
badge

17 jaar

[quote=Hendrik4290]Vanaf januari 2005 roesten ze niet meer.[/quote]
Da's geweldig...!!!!
Maar DIE belofte had Ford al eerder gedaan.............................!!!

(van die ingewikkelde clausule's met onderhoudsbeurten, stempels en roestpreventiecontrole's en zo.............
en TOCH roestten ze nog.......)

Santa 0

17 jaar

We gaan alle verstuivers laten testen en dan weten we hopelijk meer. Ik hou u op de hoogte.

carinebertie 0

17 jaar

zet ze wel op dezelfde plaats terug de zijn nl. geprogrameerd

alex drost 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.