Ford Focus Wagon 2013: Foutmelding auto slaat in noodloop

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NGDB, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Vorige week kreeg ik elke keer last van motor storing. Zag dat slang gescheurd was die heb ik meteen vervangen.
Alleen nu krijg ik weer hetzelfde probleem als ik boven de 60 rij dan in derde versnelling
Dan schiet die weer in de storing.
Weet iemand wat zou kunnen zijn de luchtmassa meter of de map sensor. En zijn het deze waar ik nu foto van heb gemaakt?

En zijn deze schoon te maken of moeten er nieuwe sensoren in.

Alvast bedankt voor de moeite

Erukje84

Geplaatst door Erukje84 , lid sinds 8 jaar geleden

6 Reacties

oldford PRO, 7 maanden geleden

Het hoeft niet meteen een sensor te zijn. Valse lucht is ook een mogelijkheid.
Valse lucht kan ook veroorzaakt worden door b.v. de carterventilatie en de EGR.
Bij valse lucht geeft de luchtmassa meter minder aan als verwacht.

Misschien kan de Freeze Frame data bij foutcode P006A wat meer informatie geven wannneer deze fout gedetecteerd wordt (belasting, toerental, turbodruk, luchtmassa etc.).

Erukje84, 7 maanden geleden

Bedankt voor je antwoord. Dus eigenlijk enigste manier om erachter te komen is bij garage neer te zetten en ze laten uitzoeken.
Ik heb net map sensor schoongemaakt(was ook wel vies.. En toen deed die het weer goed. Maar nu rij ik weer ongeveer 30 km slaat die weer in motorstoring.

Erukje84, 7 maanden geleden

Ik heb die ene sensor schoongemaakt met soort rode voelertje is dat de map sensor.
En het carterslang waar zit dat precies dan ga ik kijken of daar scheuren of iets inzitten.

Ik heb nu 2 nieuwe sensoren besteld.
Die met dat doosje erbij die had ik schoongemaakt. De andere sensor kon ik niet vinden.

Alvast bedankt voor je antwoord

. .

oldford PRO, 7 maanden geleden

Als deze sensor 4 pennen heeft voor de aansluiting dan is het een combinatie van de map-sensor en de lucht temperatuur sensor (de laatste is dat rode dingetje).

    Dankjewel dus de andere zou ik dan kunnen annuleren. En de carter slang waar zit die precies? Alvast bedankt - Erukje84, 7 maanden geleden

Heino4267, 7 maanden geleden

Carterventilatie kun je controleren door bij stationair draaiende motor een latex handschoen over de opening te doen waar normaal je olievuldop zit. Als de handschoen zich langzaam opblaast zit de PCV-klep (carterventilatie klep) verstopt/dicht.

    Super dankjewel voor de informatie dan ga ik dit morgen even proberen. Wat het rare is dat niet elke keer in storing slaat. Dus ik hoop maar dat nieuwe sensor het gaat verhelpen. Dankjewel allebij voor de informatie. Zijn er misschien nog wat dingen waar ik nog meer naar kan gaan kijken. Alvast bedankt - Erukje84, 7 maanden geleden

Erukje84, 7 maanden geleden

Heren,

Ben vandaag bij de ford garage geweest en die hebben hem uitgelezen.
Ze zeggen dat het de brandstoffilter is dat die te weinig druk gaf.
Deze hebben ze vervangen tot nu toe nog geen probleem ermee gehad.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.