Ford Escort: Gasklep

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo
Ik ben hier nieuw, maar zit al een tijdje met een probleem met mijn gaspedaal.
Ik rij met een automaat
Het is een beetje moeilijk om uit te leggen maar ik zal het proberen, als ik mijn gaspedaal licht intrapt dan schiet de auto weg.
Dit is hoogst irritant als ik file moet rijden of gewoon in de stad.
Ook is dat als ik achteruit moet rijden is dit het geval.
De gaskabel is al vernieuwd maar het heeft niet geholpen.
Aan de automaten bak ligt het ook niet, volgens de garage.
Nu kwam er iemand met het idee dat het wel eens aan de gasklep kan leggen?
Kijk ik wil niet zomaar een hoop geld uitgeven als dit ook niet helpt?
Dus wie heeft hier al eens ervaring mee gehad, en is dit inderdaad de oplossing?

Vriendelijke groet Denny

Feno

Geplaatst door Feno (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

apkaatje (0) PRO, 16 jaar geleden

Als het de gasklep is zou je hem eerst kunnen laten schoonmaken dat wil ook wel eens helpen succes apkaatje

jjbalmszonen (0) PRO, 16 jaar geleden

Komt veel voor dat de autom bak te fel inschakelt, zie zoekfunctie hierboven over automaat, veel berichten erover

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=jjbalmszonen]Komt veel voor dat de autom bak te fel inschakelt, zie zoekfunctie hierboven over automaat, veel berichten erover[/quote]
Inderdaad, dit wou ik ook al zeggen.
In die jaartallen had je die problemen ook bij Fiesta enz ...

Kan natuurlijk dat de gasklep haperd MAAR denk maar eerder in de richting van de automaat.
Meen me iets te herineren van nieuwe automaat olie die deze problemen kon oplossen maar ben er niet zeker van.
Ik heb weinig ervaring met de automaten die toen in gebruik waren.

Henry Ford jr. (0), 16 jaar geleden

Dat vooruit schieten is een bekend probleem van de in de Escort toegepaste automaat een zogenaamde CVT (Continue Variabele Transmissie)! Vooral bij koude motor als het toerental iets wordt verhoogd is dit het geval!
Die automaat zijn niet de aller verfijnste van de automaten, als ze nieuw zijn en van na half 1997 (met de vernieuwde management en andere modificatie's in de bak zelf) gaat het nieuw nog wel, maar de oudere type bakken en als ze ca. 160.000 km hebben gelopen worden ze steeds slechter en reageren steeds heftiger en oncontroleerbaar! Zijn ook heel vaak defect of half-defect of functioneren gewoon matig of slecht! Kijk maar eens op het internet hoeveel er defect te koop staan! Goede bakken zijn bijna niet meer te vinden (allemaal meer dan 10 jaar oud en ca. 160.000 km gelopen = ca. max. levensduur bak!) Revisie van zo'n bak loont niet meer gezien de zeer hoge kosten ca. 1.500,- euro excl. BTW. (ca. 300,- euro) + in- en uitbouw ca. 800,- euro!

Ik heb vroeger zelf vele van deze bakken gerepareerd en vervangen, want zijn gewoon heel slecht, veel storingen (wegrijkoppeling, differentieel, kleppenhuis, lagers uitgaandeassen, olie lekkage en nog vele andere probelemen)!

Dus gewoon me leren leven en voorzichtig met het wegrijden (vooral storend als je filegeparkeerd staat en weg wil rijden en file wil parkeren)! Het enige dat mogelijk negatief bijdraagt als het stationair toerental te hoog staat, want dan verergert dit effect! Ik dacht dat het stationair toerental van de motor met automaat ook lager lag dan die met een gewone versnellingsbak (maar ik heb hier de technische gegevens helaas niet voor handen)!

SUCCES!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.