Ik heb EINDELIJK de oorzaak van het slecht weggedrag van mijn FORD TRANSIT CAMPER gevonden !!,en alvorens ik het gevonden heb,had ik vernieuwt:::fuseepennen,stuurhuis,banden(achter en voor)!! wat ik ook deed was een extra bladveer over de 4 zijden bijgelegt...............WAT IK ECHTER UIT HET OOG VERLOOR !!::was ::::dat het bijzetten van die extra bladveer,ik welliswaar een mooi afgeveerd mobilhoomtje crieerde,maaaaaaarrrrr ik vergat de schokdempers te vervangen!!!!!!!!!!!!!!!!!(die waren niet SLECHT ,maar wél versleten) en DAT was nu het waggelend gedrag dat hij vertoonde !! héééééééél erg gevoelig voor spoorvorming én zijwind !! steeeeeeeeeds maar moeten bijsturen van links naar rechts !!niemand kon mij helpen alhier !! dussssssssssss bleef ik maar het gansen boel vernieuwen !! ik had beter moeten nadenken van in den beginne,namelijk:::: vervang niet alles in één keer,maar geleidelijk één per één !! had ik DAT GEDAAN,had ik het direct geweten WAT het slechte weggedrag veroorzaakte !!DE EXTRA VEER MOEST OOK EEN NIEUWE AMORTISEUR (SCHOKDEMPER) HEBBEN !!!!!!!!!!!!!!! raaaaaaaaar maar waaaaar,achteraf bekeken lijkt het logisch !! maar NIEMAND heeft er mij op gewezen ,ook niet de profs op deze site,nu wéét ik het ook !!! schokdempers zijn voor een hoge camper (bovenslaper) (BIJZONDER belangrijk)!!!!!!!!!
Tot daar mijn bevindingen die ik graag met jullie deel..........intussen heb ik na bijna 6 maanden vervangen én zoeken het eindelijk gevonden!!!!!.........kostprijs::: maakt niets uit,maar wél het eindelijk gevonden te hebben,geeft een groot genoegen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tot schrijvens vrienden van de problemen.
Ressort
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schokdempers zijn net als de vrouw waarmee je getrouwd bent: je raakt eraan gewend en merkt de verminderde werking niet eens meer op.....
Met al die vernieuwt(d)e onderdelen kun je weer jaren voort.
ressort, lees dit nog eens.
Ik heb het toen meerdere malen over de schokdempers gehad.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
17 jaar
[quote=Santa]Schokdempers zijn net als de vrouw waarmee je getrouwd bent: je raakt eraan gewend en merkt de verminderde werking niet eens meer op.....[/quote]
Dat ligt eraan.............................
Die van mij heeft een nippeltje en dan pomp ik haar af en toe weer op.
17 jaar
Dat is dus de luchtgevulde demper-variant...............
17 jaar
Inderdaad Edje gij hebt het wél vermeld..........maaaaaaaaaaarrrr kijk eens aandachtig naar je tekst !! je sprak over KAPOTTE schokdempers (over en weer gaande gelijk een fietspomp) dat deden ze niet !! in de bankschroef waren ze zelfs nog vrij goed te noemen !! als ge nu de nieuwe er tegenover zet is het verschil DUIDELIJK merkbaar !! een extra bladveer MOET een nieuwe schokdemper hebben heb ik nu ondervonden !!!
Ressort
17 jaar
Extra veren zullen weinig uithalen.
Slappe schokdempers geven wel een slecht weggedrag.
Een kant van de dempers loshalen en op en neer bewegen (de schokdemper bedoel ik, niet jij).
Afhankelijk van het type moet dat in ieder geval op en/of neer flink moeite kosten.
Ed (de stabiele Ollander).
HIER IS JE TEKST EDJE.............. IK HEB NIET één kant van de schokdempers los gemaakt,maar ze RECHTOPSTAAND in de bankschroef getest,en samen met de extra veer gemonteerd,het moesten er NIEUWE zijn !! en de achterste zijn NOG BETER DAN DE VOORSTE (havy duty's) !! de achterste zijn gasdempers !! wat een merkbaar verschil zeg ! die gasdempers!
Ressort
17 jaar
Prachtig dat je het nu toch zelf gevonden hebt, chapeau!
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar