focus 1.8TDCI 2007 57 000 km geen vermogen bij acceleratie.
wagen start goed en draait stationair perfect.
raildruk bij stat. 300 bar.
wagen komt goed op toeren tot een raildruk van 1250 bar bij stilstand in werkplaats
wanneer men met wagen rijdt komt het probleem voor.
bij accelereren gaat de raildruk de hoogte in tot ongeveer 700 bar bij 2500 tr valt de raildruk weg tot 70 bar.
foutcode P0089 PCM
VSS geeft goed signaal
turbodruk gecontroleerd is ok
verstuivers gecontroleerd via etisIDS ok
brandstoffilter is al vervangen
Na testrit wagen stilleggen, terug starten, raildruk terug ok.
Er moet een reden zijn waarom raildruk wegvalt naar 70 - 100 bar
verder gasgeven geen nut in datalogger signaal APP gecontroleerd ok, percentage gaat omhoog bij bedienen gaspedaal.
raildruk blijft 70 bar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Signaal van MAF sensor al bekeken? deze willen ook wel problemen geven, dan ziet de pcm geen aanzuiging van lucht en hoeft er ook geen brandstof in (raildruk omlaag).
Slecht contact of slechte druksensor? al aan de bedrading/stekker van FRP sensor getgrokken tijdens meting?
P0089 geeft aan dat er een probleem is met de druk regeling, wellicht een klemmende of niet goed werkende inlaatdrukregelklep op de pomp.
Suc6
bedankt voor de info, zal dinsdag verdere testen uitvoeren.
moet maandag naar test voor specialist
probleem waarschijnlijk opgelost.
het is nog afwachten of klant weerkeert.
MAF was in orde.
vermoedelijk lag probleem bij brandstoftemperatuur.
FRT gaf continu 62 graden aan.
opgemerkt dat brandstofverwarmer aan filter niet aangesloten was. ?? weet de link hier niet van.
verwarmer aangesloten, dag nadien getest, FRT bleef 18 graden.
geen problemen meer met het vermogenverlies.
nieuwe filterbehuizing en retourleidingen (voor FRT sensor) geplaatst.
geen probleem meer.
geprobeert om probleem te creëen, met aangesloten IDS in datalogger brandstofverwarmer losgetrokken => FRT schoot naar 62 graden. wagen hield opnieuw in en geen vermogen.
FRT heeft dus blijkbaar invloed op FRP
probleem opgelost, klant heeft geen problemen meer.
FRT heeft invloed op FRP
Bedankt voor je oplossing te vermelden!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar