close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: geen vermogen focus 2007

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8TDCI

focus 1.8TDCI 2007 57 000 km geen vermogen bij acceleratie.
wagen start goed en draait stationair perfect.
raildruk bij stat. 300 bar.
wagen komt goed op toeren tot een raildruk van 1250 bar bij stilstand in werkplaats
wanneer men met wagen rijdt komt het probleem voor.
bij accelereren gaat de raildruk de hoogte in tot ongeveer 700 bar bij 2500 tr valt de raildruk weg tot 70 bar.

foutcode P0089 PCM
VSS geeft goed signaal
turbodruk gecontroleerd is ok
verstuivers gecontroleerd via etisIDS ok

brandstoffilter is al vervangen

Na testrit wagen stilleggen, terug starten, raildruk terug ok.

Er moet een reden zijn waarom raildruk wegvalt naar 70 - 100 bar

verder gasgeven geen nut in datalogger signaal APP gecontroleerd ok, percentage gaat omhoog bij bedienen gaspedaal.
raildruk blijft 70 bar

Geplaatst door

Knight Rider (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Signaal van MAF sensor al bekeken? deze willen ook wel problemen geven, dan ziet de pcm geen aanzuiging van lucht en hoeft er ook geen brandstof in (raildruk omlaag).
Slecht contact of slechte druksensor? al aan de bedrading/stekker van FRP sensor getgrokken tijdens meting?

P0089 geeft aan dat er een probleem is met de druk regeling, wellicht een klemmende of niet goed werkende inlaatdrukregelklep op de pomp.

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

bedankt voor de info, zal dinsdag verdere testen uitvoeren.
moet maandag naar test voor specialist

Knight Rider 0
badge

14 jaar

probleem waarschijnlijk opgelost.
het is nog afwachten of klant weerkeert.
MAF was in orde.
vermoedelijk lag probleem bij brandstoftemperatuur.
FRT gaf continu 62 graden aan.
opgemerkt dat brandstofverwarmer aan filter niet aangesloten was. ?? weet de link hier niet van.
verwarmer aangesloten, dag nadien getest, FRT bleef 18 graden.
geen problemen meer met het vermogenverlies.
nieuwe filterbehuizing en retourleidingen (voor FRT sensor) geplaatst.
geen probleem meer.
geprobeert om probleem te creëen, met aangesloten IDS in datalogger brandstofverwarmer losgetrokken => FRT schoot naar 62 graden. wagen hield opnieuw in en geen vermogen.

FRT heeft dus blijkbaar invloed op FRP

Knight Rider 0
badge

14 jaar

probleem opgelost, klant heeft geen problemen meer.

FRT heeft invloed op FRP

Knight Rider 0
badge

14 jaar

Bedankt voor je oplossing te vermelden!

Siem Bijman 625
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.