Ik moet de gloeibougie's vervangen omdat ze allemaal kapot zijn. De gloeinstallatie zelf is in orde.
Zijn hier problemen te verwachten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ze kunnen erg vast zitten en afbreken..
postie,
gebruiken jullie kruipolie of iets dergelijks voor je ze losdraait?
Normaal draai ik ze eruit bij warme motor. Bij de voorgeschreven maximum 20Nm zullen ze waarschijnlijk nog niet zomaar los gaan.
Zeker dat ze stuk zijn??? Zeker zeker?
Deze worden soms tevergeefs vervangen daar waar een simpele herprogrammatie vereist is. Informeer effe bij de dealer.
Ze zijn zeker stuk. Een Ampere-meter is serie geeft 0 ampere. Er komt spanning op de aansluiting tot de motor start en dan valt de spanning weg met de temperatuur van enkele weken geleden. Als het kouder wordt zal er wel spanning komen om na te gloeien. Een kabel rechtstreeks van de batterij en nog geen stroom door de gloeiers, dus?
als je de gloeiers door meet op standje Ohm ? (stuk voor stuk anders meet je de vervangings weerstand (en is in dit geval kleiner dan de kleinste in de schakeling! )
wat voor amperemeter heb je gebruikt. De meeste die ik ken gaan maar tot 10 ampere. De gloeiers komen bij opstarten aan de 15 tot 20 per stuk en dus zal de amperemeter het begeven hebben.( zekering).
Ampere's meten op gloeisysteem moet je eigenlijk met een stroomtang doen.
Groeten Marcel
wat doet de wagen eigenlijk? Symptomen?
De wagen loopt enkele seconden wat onregelmatiger na koude start 's morgens maar start wel dadelijk. Waarschijnlijk hebben de injecteurs ook stilaan hun beste tijd gehad.
Ik heb gemeten zowel met de DC stroomtang van Facom type 712 als met een losse (ex industrie) amperemeter die genoeg stroom aankan. Alle gloeiers zijn duidelijk kapot.
geen goeie dealer in de buurt om effe te informeren?
Lijkt er inderdaad op dat de gloeibougies stuk zijn, gezien je metingen.
Goed inspuiten met kruipolie, en rustig los/vast draaien.
Als er veel aanslag aanzit na het eruitdraaien dan met een freesje het gat van de bougie schoon maken, de meeste forddealers hebben dit wel.
Het wil trouwens niet zeggen dat de klacht ermee verholpen is, maar zou het inderdaad als eerste verhelpen.
Een klemmende imv-klep(drukregelklep op de pomp, bruine stekker) kan ook dit soort gevolgen hebben.
Suc6.
De originele Ford gloeiers zijn er dat van Beru? Welke raad je aan?
Ik denk niet dat er aan de IMV klep iets scheelt, dan stottert de motor meer is mijn ervaring.
Ik gebruik altijd de originele, geen ervaring met andere.
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar