Sinds enige tijd vertoond mij Mondeo de volgende kuren. Als de motor warm is houdt hij bij acceleren even in, net alsof hij even geen brandstof krijgt. Ook bij een snelheid van boven de 120 Kmh merk je dat hij continue stotterd/zaagt. Trekt verder wel goed, loopt stationair ook prima, start goed en vertoond deze problemen ook niet als motor nog niet op z'n bedrijfstemperatuur is.
Brandstoffilter is vernieuwd, klepspeling gecontroleerd en verstuiver reinigigingsmiddels is ook toegevoegd, er is geen verbetering merkbaar. Heeft iemand wellicht een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.
Geplaatst door marcel7032 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
garageburgwal (0) PRO, 19 jaar geleden
Hallo marcel, Zijn er ook foutcodes aanw. zo niet op de br. stofpomp zit een inspuitmomentregelklep deze moet zachtjes "tikkeren" als je de auto op contact zet. Doet hij dit niet dan kun je hem wel vervangen.
Succes René
marcel7032 (0), 19 jaar geleden
Beste Rene,
Hier had ik al naar gekeken, tikkend geluid is aanwezig zodra wagen op kontakt gezet wordt.
Gr. Marcel
garageburgwal (0) PRO, 19 jaar geleden
LMM dan?
marcel7032 (0), 19 jaar geleden
Rene, sorry maar waar staat LMM voor en hoe is deze te controleren.
fordis (0) PRO, 19 jaar geleden
heb het vroeger bij mijn mondeo ook eens gehad die sterk op dit leek en toen kwam de egr klep soms eens vast te zitten,dit was te zien aan enorme rookontwikkeling
marcel7032 (0), 19 jaar geleden
beste Alec,
Waar zit deze klep, en is hoe is deze te controleren
garageburgwal (0) PRO, 19 jaar geleden
LMM staat voor luchtmassameter deze is met testapparatuur te controleren
fordis (0) PRO, 19 jaar geleden
Klep zit onder de intercooler links, vlugge controle door vacuum darmpje af te nemen en luisteren als de klep anngetrokken wordt. (deze klep dient om uitlaatgassen terug naar de motor te leiden omwille van emissienormen)het kan ook gebeuren dat de klep blijft open staan wat aanleiding heeft tot minder vermogen en veel rook ontwikkeling.