het betreft een mondeo sation diesel, bij een laag toerental en gelijkblijfend gas geven schiet het toerental ineens uit zich zelf omhoog boven de 4 of 5. in eerste instantie koppelingsplaat vervangen en de hele mikmak. nog steeds blijft op laag toerental ratelen en dan ineens schiet ie uit. wie heeft hier eerder mee te maken gehad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bij laag toerental en lage snelheid ratelen deze versnellingsbakken (naar mijn mening )allemaal een beetje,maar ik denk dat je probleem elders zit. Ik heb het plots oplopen naar een hoger toerental ook al eens gehad met een mondeo td en dit was te wijten aan het membraan op de mazoutpomp dat gescheurd was .Zo zoog de turbo via het vacuumslangetje brandstof op en verzamelde deze in de intercooler waarna de extra brandstof op onregelmatige tijdstippen in de motor tercht kwam,vandaar het plots hoger toerental van de motor (precies of hij sloeg op hol)
Mijn Dank Alex! dit is idd het probleem! we hebben van alles al laten vervangen en nu dit nog laten repareren.. en dan hoop ik dat de auto weer normaal rijdt!nogmaals bedankt!
20 jaar
Ik had exact hetzelfde probleem. Dank aan Alex voor de adviesen.
Let op want Ford heeft het membraan niet en verwijst door naar ee diesel centrum. Bij twee dieselcentra vertelden ze mij dat de brandstofpomp eraf moest en dat het membraan er bij hun opgezet en afgeregeld dient te worden. Kosten membraan ¤205 plus arbeidsloon maakt totaal ¤550. En dan mag je zelf de branstofpomp gaan uit en inbouwen. Uiteindelijk kwam ik bij een dieselcentrum waar men het membraan voor ¤105 verkocht en vertelde dat je hem er ook zo op kunt zetten. Gedaan en hij rijdt als een trein.
Hoi, Misschien hoort dit niet in deze topic, maar mijn Fiat Marea heeft hetzelfde met die oplopende toerentallen.
De auto betreft een G3/benzine van nov 1997.
In begin liep deze stationair zomaar op naar 2000 toeren, na een paar keer afstellen was het even rustig en liep deze nog hoger op (4000)
Ik verdenk de gas/benzine scahekelaar, maar geen garage kijkt daarnaar.
Ik verlies ook benzineinhoud ondanks dat ik daar alleen op start, binnen een week is de tank leeg.
Dus de opmerking dat het iets met een membraam te maken heeft, geeft mij een idee.
Tnx
Ondanks dat dit een fiat betreft, ik ga een Ford Mondeo aanschaffen (diesel)
18 jaar
Mijn dank heren. Wat een fijne site is dit toch. Ik heb veel geld bespaard. Ik heb met mijn ford mondeo 1.8 TD 1997 percies hetzelfde gehad (285.000 km). De garage wist niet wat het probleem was. Ik heb de garage een uitdraai van jullie reactie gegeven en inderdaad dat was het probleem. De garage wilde het het onderdeel wel bij een dieselcentrum bestellen maar niet monteren omdat het dieselcentrum van mening was dat de pomp opnieuw afgesteld moest worden. Op advies van jullie heb ik het onderdeel (menbraam/drukgroepje) zelf gemonteerd. Het was 10 minuten werk. Eerst het plastik dopje verwijden (slopen) dan beschermkapje met borgmoer verwijderen (Pas op dat het stelboutje niet verdraaid. Je kan deze tegenhouden met een imbus) Oude drukset eruit draaien. Stelboud met de imbus eruit draaien (Ik heb het aantal slagen geteld) Vervolgens deze stelbout even ver weer in de nieuwe drukgroep draaien en als laatste de drukgroep en het beschermkapje weer monteren. En inderdaad hij loopt als een zonnetje, slaat niet meer op hol, en rook bijna niet meer bij het optrekken.... En dat alles voor 108 euro.
Onno Zwaan
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar