TDci deskundigen,
misschien kan iemand mij vertellen waarvoor de dubbele handle voor de regulateur is (op de brandstofpomp) deze wordt door de boardcomp. bediend
er bestaat reden te denken dat die regulateur niet goed werkt: bij sterke acceleratie gooit de moter teveel onverbrande brandstof uit
en bij het nemen van een helling, wil de motor niet op toeren komen
controleren op foutcodes lijkt niet zinvol, want de dealer beschouwt de wagen als goed afgesteld (niks aan doen)
kabels staan strak
comp. gereset
heeft het zin PCM én IDM van andere software te voorzien ?
en begrijp ik goed dat daarna de verstuivers geprogrammeerd kunnen worden in de IDM?
zie uit naar reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat zou kunnen,maar ik denk het niet....je kan de nulstand wel weer afstellen van de regelhendel..maar hij is alleen voor de stationaire regeling..
Kijk dat slangetje nog ff na...:)
niels
Kunnen we misschien eerst even duidelijk stellen over welk type mondeo we het hier hebben? Mondeo MY '97-2000 heeft geen tdci, huidig model mondeo met tdci heeft geen kabels aan de hogedrukpomp. Gaat het hier over een mondeo '97 met 1.8 Endura-DE of over een mondeo '01 met 2.0 Duratorq motor?
ja,volgens mij haal jij alles door elkaar heen.dus de tCdi en tdCi.....
ik ben een sukkel
maak niet eens onderscheid tussen TDci en tCdi
het gaat om een 1.8 Endura-DE
maar de vraag blijft onveranderd
20 jaar
verstuivers kan je niet inleren.die zijn gewoon mechanisch..
trekt de auto wel goed in het het algemeen dan?of alleen onder belasting?
de dubbelle regulateur is voor het stationaire toerental,wat door de pcm geregeld word.
de wagen is vrij sloom; trekt pas door bij 2700 tpm
ik zal mogelijk de verstuivers laten checken (vroeger kon je met een vulring meer of minder nog iets doen)
wat me irriteert is dat ie bij acceleratie onverbrande diesel uitstoot
wil graag aanwijzingen om dat tegen te gaan
hoe dan ook: dank voor meedenken
20 jaar
ja, hij roet (onverbrande diesel) bij schielijk optrekken
ik zie dat wel meer bij TDci 1.8, hoewel deze auto's -eenmaal op snelheid- schoon zijn
mijn indruk is dat de regeleenheid die de kabel van de regulateurshandle aantrekt wat ontregeld is
20 jaar
heb je het slangetje van de vuldruk-regeling al nagekeken?
die willen nog wel eens scheuren,en daardoor trekt ie ook niet goed...
en wat bedoel jij met onverbrande diesel?de auto rookt met optrekken?
niels
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar