Ford Focus: Klepstoter

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 i Duratec 100 pk

Wat voor klepstoter zitten er in een Focus van 02/2005? Het is een 1.6i Duratec motor van 100 pk.

Om de hoeveel km dienen ze gesteld te worden?

Harold33

Geplaatst door Harold33 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

helaas heeft hij geen hydraulische klepstoters
dus je kunt ze afstellen

Klepspeling
Koud
Inlaat 0.17 - 0.23 (mm)
Uitlaat 0.31 - 0.37 (mm)

om de hoeveel km is er niet echt
het kan zijn dat het in de onderhoudboekje staat wanneer het gedaan mag worden
meestal zul je tegen de 100.000 - 200.000km daar een keer moeten doen

Harold33 (0), 15 jaar geleden

[quote=trucker0werner]helaas heeft hij geen hydraulische klepstoters
dus je kunt ze afstellen

Klepspeling
Koud
Inlaat 0.17 - 0.23 (mm)
Uitlaat 0.31 - 0.37 (mm)

om de hoeveel km is er niet echt
het kan zijn dat het in de onderhoudboekje staat wanneer het gedaan mag worden
meestal zul je tegen de 100.000 - 200.000km daar een keer moeten doen[/quote]
Waarom gebruikt Ford een "verouderd"systeem in zijn motoren?

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat moet je even aan Ford vragen.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden

"Waarom gebruikt Ford een "verouderd"systeem in zijn motoren?"

Sommige eigenaren zijn niet echt blij met hun hydraulische klepstoters
deze"moderne" stoters kunnen soms ook de gekste (dure) storingen veroorzaken.

Oiram

Harold33 (0), 15 jaar geleden

[quote=UNIVERSEEL11698]"Waarom gebruikt Ford een "verouderd"systeem in zijn motoren?"

Sommige eigenaren zijn niet echt blij met hun hydraulische klepstoters
deze"moderne" stoters kunnen soms ook de gekste (dure) storingen veroorzaken.

Oiram[/quote]
Dus zoals altijd: alles heeft zijn voor- en nadelen!

Highway (135) PRO, 15 jaar geleden

[quote=UNIVERSEEL11698]"Waarom gebruikt Ford een "verouderd"systeem in zijn motoren?"

Sommige eigenaren zijn niet echt blij met hun hydraulische klepstoters
deze"moderne" stoters kunnen soms ook de gekste (dure) storingen veroorzaken.

Oiram[/quote]
Lichter en met de huidige techniek is kleppen stellen mits, de auto niet op LPG loopt niet zo vaak nodig.
Volvo heeft bij de 5 cilindermotoren ook geen hydralische kleppen meer.

Lichter dus brandstofbesparing wel zo gering door ons niet te meten maar fabrikant kan dan claimen wij verkopen X aantal motoren en dus X aantal liters besparing. (minder uitstoot)

Zoals Oiram zegt: ook vreemde storingen. Hoe vaak lees je niet tikkende kleppen met hydralische stoters.

Ga er maar van uit dat het niet voor niets is. Fabrikanten willen ook onderhoudsvriendelijke motoren leveren.
Zoals ik al vertelde, heeft volvo in de kleppendeksel gaatjes gemaakt om de speling te meten.
Dit is later weer verdwenen, omdat als de auto niet op LPG loopt (wat volvo niet ondersteunt).
Het alleen nodig is als er problemen zijn.

Fordmonteur (0) PRO, 15 jaar geleden

D

Harold33 (0), 15 jaar geleden

[quote=Fordmonteur]Zijn half hydraulische stoters en kosten ongeveer 35 euro ex per stuk.[/quote]
Zijn ze nu weer half hydrauliusch?!?!? Nu snap ik het echt niet meer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.