Ford Focus: start probleem

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800tdci

vanmorgen viel de motor meteen uit na het starten veel keren geprobeerd te starten zonder succes.
na een pauze van 10 minuten weer geprobeerd wel gestart.
de hele middag geen problemen met opnieuw starten. totdat bij een ophaal brug na de motor te hebben afgezet de auto weer niet starte.10 minuten pauze en hij starte weer
wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.
je hoort wel de startmotor draaien en het lijkt alsof de motor aanslaat zodra je de contactsleutel los laat is de motor uit?

khurshed

Geplaatst door khurshed (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

jan T (10) PRO, 15 jaar geleden

storing geheugen laten uitlezen het is best mogelijk dat de oorzaak in een of andere sensor zit en daar kom je zo niet achter .

groetjes jan.

khurshed (0), 15 jaar geleden

welke sensor zou het dan eventueel kunnen zijn ?

svaleras (100), 15 jaar geleden

nokkenas sensor misschien, mits die erop zit

khurshed (0), 15 jaar geleden

vandaag laten uitlezen blijkt dat soms de druk in de brandstofpomp op 5 bar komt dan start de auto niet even wachten als de druk is weggezakt tot ongeveer 2.5 bar dan start weer wel
dealer wilde de sensor of ze noemden het de ivm ofzo vervangen maar die is niet los verkrijgbaar
dus moet de hele pomp vervangen worden
wie weet of dit mogelijk is of niet?

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Imv klep is los te krijgen, maar de druk die je noemt kan ik niet rijmen.
Pomp vervang wel erg rigoreus, gaan zelden kapot.
Pomp kun je controleren door de brandstofverdeel huis (paddestoel) daar de inspuitleidingen op een een of andere manier afdoppen en de auto 5 seconden starten, druk moet dan boven 1800 bar komen.
Maar ik zou eerst even een retour lektest laten uitvoeren om te controleren of de verstuivers wel goed zijn..

khurshed (0), 15 jaar geleden

Postie waarom zegt de dealer dan dat de imv niet los te krijgen is is dit nderdeel gewoon los te verkrijgen bij de dealer
de dealer heeft mij verwezen om naar een diesel specialist te gaan

Postie (0) PRO, 15 jaar geleden

Kun je me specifiek de type auto van jou mailen?
Welk model heb je precies? het oude of nieuwe model?

khurshed (0), 15 jaar geleden

postie het model van april 2006 1800tdci motor ik heb nu 170000 km er op zitten

khurshed (0), 15 jaar geleden

al weer 5 dagen zonder problemen gestart is het wel de brandstofpomp of toch iets anders?

khurshed (0), 15 jaar geleden

vandaag weer toch opnieuw startproblemen
als het even niet lukt een paar minuten laten staan en daarna start weer normaal
wat zou het kunnen zijn graag reacties aub
dealer wil complete nieuwe branstofpomp vervangen en als het dan nog niets opleverd verder zoeken
wel een duur grapje van ongeveer 1800 euro?

khurshed (0), 15 jaar geleden

vandaag weer een probleem erbij
de auto was onderweg afgeslagen en bij het starten totaal niets geen geluid niets
onder de motokap was nog een draaiende geluid hoorbaar even later kwam er nog wat rook net onder de dynamo vandaan
de ANWB man kwam en draaide de sleutel en meteen starten het verhaal over de rook verteld en hij ging onder de kap voelen en zei dat de startmotor heel heet was
en zei dat die defect was geraakt maar de auto starte wel herhaaldelijk toch was volgens hem de startmotor defect door de ford dealer een nieuwe laten bestellen morgen wordt het vervangen incl montage ongeveer 500 euro
mijn vraag is is de startmotor echt defect waarom start hij nu wel?
nog een vraag over de oude probleem aan Postie waar kan ik een losse imv schakelaar kopen voor mijn brandstofpomp
focus bouwjr 04-2006

Hendrik4290 (0) PRO, 15 jaar geleden

De dealer kan die IMV klep wel los bestellen maar niet bij Ford zelf. Delphi levert die wel apart.

khurshed (0), 15 jaar geleden

vandaag bij de dealer geweest startmotor vervangen
gevraagd of de IMV besteld kon worden :NEE
ik moet naar een diesel specialist die kan het apart bestellen
de dieselman zei dat die dingen op een Back-order liggen en hoe lang dat nog gaat duren wist hij niet.
heeft iemend een idee hoe ik eraan kan komen?

khurshed (0), 15 jaar geleden

10 dagen geleden imv en nog een andere schakelaar aan de brandstofpomp vervangen kosten 400 euro.
vandaag onder het rijden viel de toerenteller heel rustig terug naar de 0 en niet starten
een paar minuten gewacht en start weer.
Wie o wie weet raad.
De gaspedaal voelt ook raar reageert niet goed op het gas geven komt moeilijk op toeren
Auto lijkt ook weinig vermogen te hebben .
bij het wegrijden zwarte rookpluim bij goed gasgeven.

Wat kan de oorzaak zijn?

khurshed (0), 15 jaar geleden

vandaag ging tijdens het rijden de motormanagment lamp geel branden en bleef branden.
dealer uitgelezen en lampje uitgezet maar ging daarna weer branden de dealer zegt dat het komt door de maf sensor?
zijn de andere problemen hiervoor beschreven ook te wijten aan deze sensor?
wie weet hier iets op?

khurshed (0), 15 jaar geleden

gisteren weer laten uitlezen door de dealer geeft geen maf sensor meer aan maar egr storing.
wat zou er nu evenrueel gedaan moeten worden omdat de lampje na het uitzetten bij de dealer weer na een paar minuten weer aangaat.
is het mogelijk om bij deze motor 1800tdci 2006 ook de egr af tesluiten?
dealer wil de egr vervangen.

asfaltrocker (0), 15 jaar geleden

tank je shell v power diesel ? zoja tank gewone diesel..shel v power diesel is bio diesel
mijn broer had het zelfde met zn mazda 6 diesel daarom verkocht
nu saab 93 tdi en ook hetzelfde als de mazda en jou probleem...ik zei wat tankje
hij zei shel v power diesel ....tank maar eens gewone diesel....en hij liep na 20 km weer zoals het hoorde
staat ook een stukje in autoweek over de shel v power....
zijn probleem was slecht starten.inhouden (niet op toeren komen. en schudden bij stationair toeren en schommelende toeren tal ...kreeg vage storingen bij dealer uit laten lezen konden niks vinden
na gewone diesel te hebben getankt en min pool los maken van de accu en die pool kabel op de plus van je accu dus niet min accu en plus accu op elkaar dan gaat hij vonken. maar massa auto op de plus pool
5 min ongeveer dit is een resset en dan rem in drukken en alles aansluiten en starten en na plus minus 10 km rijden is de chip weer geladen (chip heet bij andere auto's ecu..of efi..of memorie condensator
dit kan het zijn hoeft niet per see....niet geschoten altijd mis
succes

Hendrik4290 (0) PRO, 15 jaar geleden

Nou asfaltrocker, dat is wel heel simpel voorgesteld, ik heb de indruk dat je de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
V power doet geen wonderen maar is het is zeker niet zo dat het problemen veroorzaakt. V-power is geen biodiesel, maar bevat gtl (gas to liquid)
Het maakt niet uit welke pool je losneemt. Vanaf het moment dat er een los is kan je geen kortsluiting maken tenzij je met het gereedschap klungelt.
En niet iedere auto reset door dit verhaal, maar dat geef je al aan. Zo simpel is het allemaal niet meer.

asfaltrocker (0), 15 jaar geleden

hoi hendrik...
bij autoweek staat veel problemen met shell v power.
ik wil nietzeggen dat het zo is of niet zo is maar het blijkt dus dat het niet ondenkbaar hoeft te zijn...

khurshed (0), 15 jaar geleden

ik tank de gewone diesel bij de esso
kun je de egr nou wel afsluiten bij dit type?

Hendrik4290 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik denk niet dat je de EGR kan afsluiten, dit lukt bijna nooit bij euro 4 motoren

khurshed (0), 15 jaar geleden

na het uitlezen geeft de computer egr storing aan wat zou er nu gedaan moeten worden ik denk niet dat de egr zou vervangen moeten worden?

ford-master (0) PRO, 15 jaar geleden

egr is bekend probleem bij focus, auto is van 2006 dus zou iig om een coulance regeling gaan vragen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.