Als ik na een lange rit in de 5e versnelling (vooral merkbaar na een iets langere rit op de snelweg; met iets langer bedoel ik +- 20 minuten) moet terugschekelen, gaat het intrappen van de koppeling de eerste keer zwaarder dan normaal.
De daarop volgende keren gaat het intrappen weer normaal, het is echt de eerste keer intrappen na een wat langere rit in dezelfde versnelling (in mijn geval de 5).
Wat kan dit zijn? Plakken de koppelingsplaten, of heeft het iets te maken met een drukcilinder?
Wie kan me helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk even op http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i....
Ik heb hetzelfde met mijn 1.6 uit 2002. Blijkt vaker voor te komen en schijnt geen probleem te zijn.
[quote=bjauto]Kijk even op http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i....
Ik heb hetzelfde met mijn 1.6 uit 2002. Blijkt vaker voor te komen en schijnt geen probleem te zijn.[/quote]
Helaas kan tot op heden niemand zeggen waardoor het wordt veroorzaakt.
16 jaar
Het lijkt op de smering van het koppelingspedaal. Kraken is overigens ook een kwaaltje heb ik begrepen, vooral bij warm weer.
16 jaar
[quote=bdommel]Het lijkt op de smering van het koppelingspedaal. Kraken is overigens ook een kwaaltje heb ik begrepen, vooral bij warm weer.[/quote]
Dat smeren heeft niets met het probleem te maken. En van kraken heeft mijn Focus ook geen last!
16 jaar
Komt meer voor, ook bij de Mondeo, kan echter geen kwaad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar