gistermorgen wilde ik weg rijden en met schakelen bleef mijn koppelingspedaal beneden staan , met gevolg dat ik niets meer
had. wat is het mogelijke probleem?
een kapotte druklager of
iets anders misschien elektronisch?
Geplaatst door Wim Huizinga (0) , lid sinds 3 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford C-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
En als je het pedaal omhoog trekt met de hand wat gebeurt er dan , valt weer naar beneden ?
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
Er loopt geen remolie onderuit de bak , of lekkage ergens anders ?
als ik de motor laat lopen en het pedaal beweeg druppelt de remolie onderuit. - Wim Huizinga (0), 3 jaar geleden
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
Dan is je hydraulische druklager defect , versnellingsbak moet er af en repareren wat defect is. Zou de koppeling met drukgroep ook meteen vervangen , vliegwiel controleren.
ik heb hem 14 dagen geleden gekocht,
met mn Opel Zafira heb ik dezelfde problemen in frankrijk gehad.
heb hem gerepareerd nadat hij thuis gebracht was.
niet de mooiste klus.
So be it. - Wim Huizinga (0), 3 jaar geleden
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
Geen garantie ?
onderdelen besteld,aan,t werk. - Wim Huizinga (0), 3 jaar geleden
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
Zou ik hem mooi laten helpen, zo een auto verkopen aan je pa , schande , geintje moet kunnen.
vader zoon activiteit - Wim Huizinga (0), 3 jaar geleden
Wim Huizinga (0), 3 jaar geleden
koppeling is vervangen, geen probleem.
maar nu kreeg ik hem niet ontlucht. de hoofdkoppeling is stuk.
Hoofdcilinder vervangen, deze pomp de olie wel rond maar krijg hem nog steeds niet goed.
de koppeling reageert gedeeltelijk.
als je hem in de versnelling hebt staan en je trapt de koppeling in dan kan je de auto niet verrollen.
wat volgens mij wel zou moeten kunnen.
enig idee wat ik hier aan kan doen?
Enkele jaren terug had ik ook een kapotte druklager van mn Opel Zafira.
Toen had ik totaal geen respons van de versnellingsbak.
Ik kon toen schakelen wat ik wou ,zonder gebruik te maken van de koppeling.
Totaal geen reaktie. koppeling deed toen niets meer. drukgroep,friktieplaat en druklager vervangen ontlucht en het probleem was opgelost.
Nu met deze Ford C-max .
Toen het gebeurde schakelde ik, ging er een schokje door de auto heen als zijnde hij pakt de versnelling maar deed niets meer. de pedaal reageerde niet meer en de versnelling moest er met kracht eruit getrokken worden.
drukgroep en lager vervangen ook de koppelingscilinder vervangen. ontluchten en het probleem blijft.
na het ontluchten kreeg ik een lichte tegendruk, maar te weinig om de koppeling te bedienen.
vraag: Kan het ook een mechanisch probleem zijn in bv de versnellingsbak of elders. zo ja wat.???
Ik weet het niet meer.
vrgr Wim - Wim Huizinga (0), 3 jaar geleden
Wim Huizinga (0), 3 jaar geleden
In hoeverre in een kapot dubbel-massa vliegwiel van invloed op de werking van een koppeling?
als de vertanding in een DM- vliegwiel kapot is heeft dat nog invloed op de werking van de koppeling?
kaleido 1 (1620) PRO, 3 jaar geleden
Google eens op 2 massa vliegwiel op werking en opbouw
Beste antwoord, geplaatst door Wim Huizinga (0), 3 jaar geleden
probleem is opgelost.
het druklager die vervangen is, is kapot gegaan tijdens of na montage van de versnellingsbak .
het lager lag in stukken in het belstuk vd versnellingsbak.
nu met een nieuw druklager en toch ook een nieuw vliegwiel rijd hij weer als een zonnetje