close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford C-Max 2008: koppeling is weg

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G8DB, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

gistermorgen wilde ik weg rijden en met schakelen bleef mijn koppelingspedaal beneden staan , met gevolg dat ik niets meer
had. wat is het mogelijke probleem?

een kapotte druklager of
iets anders misschien elektronisch?

Geplaatst door

Wim Huizinga (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

En als je het pedaal omhoog trekt met de hand wat gebeurt er dan , valt weer naar beneden ?

nee, het voetpedaal blijft omhoog staan, maar bij de minste druk valt hij onder mn voet weg zonder enige tegendruk.

Er loopt geen remolie onderuit de bak , of lekkage ergens anders ?

er hangen enkele druppels remolie onderaan de versnellingsbak bij de bevestiging aan de moto.
als ik de motor laat lopen en het pedaal beweeg druppelt de remolie onderuit.

Dan is je hydraulische druklager defect , versnellingsbak moet er af en repareren wat defect is. Zou de koppeling met drukgroep ook meteen vervangen , vliegwiel controleren.

dank je voor het antwoord waar ik niet op zit te wachten.
ik heb hem 14 dagen geleden gekocht,

met mn Opel Zafira heb ik dezelfde problemen in frankrijk gehad.
heb hem gerepareerd nadat hij thuis gebracht was.
niet de mooiste klus.
So be it.

Geen garantie ?

was dat maar waar, overgekocht van mn zoon :) :)
onderdelen besteld,aan,t werk.

Zou ik hem mooi laten helpen, zo een auto verkopen aan je pa , schande , geintje moet kunnen.

onderdelen zijn binnen, nu samen sleutelen.
vader zoon activiteit

koppeling is vervangen, geen probleem.
maar nu kreeg ik hem niet ontlucht. de hoofdkoppeling is stuk.
Hoofdcilinder vervangen, deze pomp de olie wel rond maar krijg hem nog steeds niet goed.
de koppeling reageert gedeeltelijk.
als je hem in de versnelling hebt staan en je trapt de koppeling in dan kan je de auto niet verrollen.
wat volgens mij wel zou moeten kunnen.

enig idee wat ik hier aan kan doen?

probleem nog steeds niet opgelost.
Enkele jaren terug had ik ook een kapotte druklager van mn Opel Zafira.
Toen had ik totaal geen respons van de versnellingsbak.
Ik kon toen schakelen wat ik wou ,zonder gebruik te maken van de koppeling.
Totaal geen reaktie. koppeling deed toen niets meer. drukgroep,friktieplaat en druklager vervangen ontlucht en het probleem was opgelost.

Nu met deze Ford C-max .
Toen het gebeurde schakelde ik, ging er een schokje door de auto heen als zijnde hij pakt de versnelling maar deed niets meer. de pedaal reageerde niet meer en de versnelling moest er met kracht eruit getrokken worden.
drukgroep en lager vervangen ook de koppelingscilinder vervangen. ontluchten en het probleem blijft.
na het ontluchten kreeg ik een lichte tegendruk, maar te weinig om de koppeling te bedienen.

vraag: Kan het ook een mechanisch probleem zijn in bv de versnellingsbak of elders. zo ja wat.???
Ik weet het niet meer.
vrgr Wim

In hoeverre in een kapot dubbel-massa vliegwiel van invloed op de werking van een koppeling?
als de vertanding in een DM- vliegwiel kapot is heeft dat nog invloed op de werking van de koppeling?

Google eens op 2 massa vliegwiel op werking en opbouw

probleem is opgelost.

het druklager die vervangen is, is kapot gegaan tijdens of na montage van de versnellingsbak .
het lager lag in stukken in het belstuk vd versnellingsbak.
nu met een nieuw druklager en toch ook een nieuw vliegwiel rijd hij weer als een zonnetje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.