het probleem komt nu en dan;met warme motor. dan begint plots het voorgloeilichtje te pinkeren en trekt de motor niet door. dat blijft zo tot dat je het contact eens af en aan doet. soms heb je het een eindje niet,dan enkele keren kort na elkaar. met de boch kts foutlezer hebben we de code's : p0251
p1211
p1664
p1665 heef iemand hier al hervaringen mee??
alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
p1211 injector regel druk te laag
bedradinginjector regel module
p0251 inspuitpomp A rotor storing motor regel module
Fehlercode P1665
handelte es sich um einen
Kommunikationsfehler zwischen
Motorsteuergerät (PCM) und der
Einspritzpumpe (FIP)
P1664 FUEL PUMP MALFUNCTION
Omdat het zo nu en dan komt verdenk ik de verbindingen.
Alle verbindingen nalopen op juist contac, corrosie en schuine pinnen.
Succes.
Martijn
Ja stekker van moduul injectoren misschien vervuild door siliconen.
Moduul los halen, stekker weken in een siliconenontvetter en goed doorblazen met een luchtpistool.
Moduul zit achter pvc binnenkuip linker voorwiel
dus we hebben zonet alle stekkers bekeken en ondvet en daarnaa met goeie contactspray behandeld maar zonder enig rezultaat. als je zo ongeveer 5 km goed doorrijd heeft hij het terug zitten, en dan ist vo heel de tijd tot hij terug koud heeft.. het is altijd code p0251 die terukomt... wat nu gedaan?? hoopelijk kunnen jullie ons verderhelpen!
Weet je de duty cycle van de brandstof hoge druk pomp ook? zou 15% moeten zijn stationair en oplopende bij gasgeven.
Het lijkt erop dat die van jou wat minder doet.
Kun je hem omwisselen met een exemplaar waarvan je weet dat ie het doet?
16 jaar
P0251, is een storing in de raildruk van het common rail.
Deze code komt er in als de raildruk een dip heeft van minstens 80 bar.
Dit kan duiden op een lekkende verstuiver(s) waardoor de druk te veel zakt.
Controleren door slangetjes met daaraan potjes te hangen aan de retour aansluiting van de verstuivers.
Orginele retour goed afdoppen zodat er geen lucht in het systeem kan komen.
Dan zijn er 2 manieren om te testen.
1: Stekkers van de verstuivers los en de stekker los van de IMV klep op de pomp. (bruine stekker)
dan de auto 5 seconden starten. ( auto zal niet aanslaan en gloeilamp zal knipperen, niets van aantrekken.)
dan mag er ongeveer 8cm brandstof in de slang zitten.
2 Stekkers aangesloten laten, op dezelfde manier de slangen met de potjes er aan.
motor 4 minuten laten lopen.
dan mag er ongeveer 18ml in het potje komen.
Misschien dat je hier iets aan hebt
Eric,
Ben je al bij de dealer geweest?
postie,
wij hebben zonet die 2 tests gedaan bij test 1: 1ste 3cm, 2de 5cm, 3de 5cm, 4de 6cm.......
dan bij test 2: 1ste 13ml, 2de 13ml, 3de 13ml, 4de 15ml.....
wat denk je van de rezultaten?
zijn er nog andere testen dat wij kunnen doen?
alvast bedankt voor deze tips!
De test lijkt geslaagd, op het eerste gezicht lijken de verstuivers goed.
Heb je de stekker op de commonrail van de druk sensor ook goed bekeken?
Zit geen opvoersetje op toch?
jan,
de dailer praat van alles te vernieuwen en dat totdat het gaat, dat te beginnen met 4nieuwe injectoren
dusja dat zou wel eens heel kostelijk kunnen worden voor de klant hé... wij zouden liever de juiste oorzaak vinden en hoopelijk kunnen jullie ons daarbij verderhelpen!
postie,
hoe moeten wij dan die stekker van de comenrail bekijken en waar zit hij juist?
neen wij hebben al goed gekeken maar er zit geen opvoerpompje ofzo op de leidingen van de filter lopen rechtstreeks in de bak,en daar zit ook geen pompje in. er zit wel aal een nieuw contact in de rail en ook een nieuwe stekker erop,dat moet zoon 2 jaar geleden gebeurt zijn.. een garantiewerkje voor de fordgarage als ze hem in occazie verkocht hebben...
Neem eens contakt op met gino de bruyne uit slijpe 059/311067 of 0495/189794 zal je denkelijk wel verder kunnen helpen.Doe hem de groeten van mij.
Ik bedoel een setje om meer pk's te krijgen uit de auto.
Op zijn gronings: een verneuk kastje.
Ja die stekker die vv is door de dealer goed controleren op beschadigingen, en kijken of de pennetjes niet verbogen zijn.
Ik weet niet of je ook de raildruk kunt aflezen met je testkast, kijken of de druk stationair niet te veel schommelt.
En de druk aflezen met de stekkers los van de verstuivers en IMV klep. (bruine stekker)
En als je het goed wil meten moet je de rail afdoppen met dichtgelaste inspuit leidingen dan weer die stekkers los en starten, dan moet de druk minimaal 1800bar zijn, zo niet is de pomp defect.
kies dan een andere dealer. NOrmaal gezien (als het een 2001 is !!) zou het enkel een herprogrammatie van het voertuig moeten zijn. Ik heb dit reeds tweemaal voorgehad. Had telkens voor 96 euro kosten en klaar was kees. Veroordeel alle dealers niet te rap. Bevraag je eens goed bij collegas of ze geen goeie dealer in de buurt weten. Bij mij was het telkens een 2001, lichtje knipperde of bleef branden en slecht trekken. Toch effe vrijblijvend bevragen....
jan
ja het is een 2001, een van de eerste van 130 pk tdci (12de maand '01)
dus het zou kunnen gebeuren met eens te laten herprogrameren dat het gedaan zou zijn?? heb jij al zulkke gevallen geweten dat het probleem opgelost was met hem te laten resetten bij de dealer?
geert
dank u voor je informatie! wij hebben gebeld en we zijn goed verdergeholpen nu!
bedankt
ja betrof wel 115 pk maar euvel was opgelost. Is proberen waard.
Probleem reeds opgelost?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar