Hallo mede technici ik heb even een vraag wie kan mij helpen met de waarde voor de lucht massa meter van een ford mondeo 2.5v6 ik meet bij vollast een max waarde van 89 g/s dit lijkt mij erg laag ook stationair lijkt hij laag namelijk 25g/s wie weet de juiste waarde je kunt mij eventueel bellen onder xxxxx appen mag ook
autocat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
autocat,
bellen en appen is leuk en voor jou misschien een snelle oplossing, maar het is de bedoeling dat een ander er ook iets aan heeft.
Dus, graag zoveel mogelijk via het forum delen.
mvg.
Moderator Problemcar
Staionair vindt ik de waarde van de luchtmassa meter belachelijk hoog. 5 g/s komt meer in de buurt.
Op vollast is deze dan weer te laag. De motor levert 125kw en per kw heb je 1,1 g/s aan luchtmassa nodig, oftewel 137,5 g/s.
Dan moet je wel meten bij het toerental waar de motor zijn maximum vermogen levert, dus bij 6000 rpm en volgas.
bedank zover zal hier naar kijken moet eerst nieuwe bougie kabels zetten hoop dat de motor dan meer dan 3500 rpm kan maken dan kan ik ook de lmm goed uit lezen
Hallo mede technisch nog bedankt voor alle info omtrent lmm het uit eindelijke probleem was een slechte stekker verbinding van krukas sensor
Beste Ernst,
Je vraagt om LMM waarde en geeft dan als oplossing rotte stekker van de BDP sensor.
Snap je dan dat dit reactie kan geven? Ik vermoed dat je een probleem had met de Mondeo en tijdens zoeken kon je de LMM waarde niet plaatsen.
Vandaar die vraag hier. Ik wil je verzoeken om een duidelijk omschrijving geven. Wat was het probleem en hoe ben je tot de oplossing gekomen.
Gr Moderator Problemcar
waarom mijn opmerking dan verwijderen?
ik bleef best wel netjes
heb er wel een hekel aan als iemand zomaar wat schrijft wat echt nergens op slaat
deze oplossing van bdp sensor kan echt niet
zeg dan gewoon dat je er niet uit komt
Nou, de auto startte slecht bij koud weer en had geen vermogen en de enige fout code die er in zat was arm mengsel 171 en een lage lmm waarde. Vandaar dat ik me eerst richt op de lmm en daarna kijken wat het start probleem zou zijn. We hadden al nieuwe bougies geplaatst en de bougiekabels waren in bestelling, deze zijn een paar dagen later gemonteerd.
Toen dit in orde was liep de auto al een stuk beter waardoor de meting van de lmm ook weer normaal was. Zodoende zijn we verder gaan kijken naar de krukas sensor en bij het terug plaatsen kwamen we er achter dat de stekker niet goed wilde passen, waardoor we in de stekker zagen dat de afdichting kapot was en op de bodem van de stekker lag, zodat deze niet vergenoeg op de sensor ging waardoor de startprobleem bij koude start .
Ik hoop dat ik hier mee voldoende het probleem heb toegelicht.
maar nu snap ik het wel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar