Hallo allemaal,
Veel gelezen over het onderwerp, maar kan geen oplossing vinden.
Ik heb al veel gedaan om een oplossing te vinden, maar kom er niet uit.
Hieronder een relaas van wat er aan de auto gedaan is.
2011 Juli Ongeveer 190000km gereden
# Motor loopt niet goed
# 4 bougies 1,3mm, 4 bougiekabels, 1 bobineblok, vervangen door duitse dealer
# kosten ongeveer 170 euro
## Heeft hierna maar kort goed gelopen, hmmm
2012 Mei Ongeveer 194000 km gereden
# Motor loopt niet goed, loopt op 3 cilinders
# Bobine van sloop geprobeerd, geen resultaat
# Bougies gecontroleerd vonken alle 4, vind alleen de vonk niet zo krachtig
# Electroden afstand van de bougies in stappen verlaagd naar 0,9mm, geen resultaat
# Bougie van cil 3 vervangen voor een nieuwe, geen resultaat
# Cilinders compressie gemeten, Distributiezijde = cilinder 1
Opm. wel met een oude meter gemeten, mijn eigen meter kon er niet ingeschroefd worden
cil 1 cil 2 cil 3 cil 4
Bar 17,9 17,9 17,9 17,8
PSI 251 251 251 250
Warme motor, gasklep open, bougies verwijderd, gemeten
# Bougiekabels doorgemeten weerstand ok, afhankelijk van de lengte
Bougiekabel cil 3 vervangen door werkende kabel van de Panda, geen resultaat
# EOBD uitgelezen, foutcode P0303 cil 3 misfire, foutcode gewist, komt ook niet meer terug
# accu kabels losgenomen, gewacht, weer bevestigd, gestart, stationair laten draaien, geen resultaat
# Cilinder 3 bougie is benzine achtig vochtig
Blijft m.i. over:
Inspuiting, niet zo waarschijnlijk, bougie is vochtig
Stekkers inspuiting, niet zo waarschijnlijk zie boven
Stekkers ingespoten met contactreiniger, geen resultaat
Stekker gasklephuis vastgedrukt, door klik heen, hmmm, geen resultaat
Toch de bobine, maar zou een andere foutmelding moeten hebben
Katalysator, maar ja loopt wel goed op de resterende 3 cilinders, niet zo waarschijnlijk
Geeft inmiddels geen foutcodes meer, mil lampje brand niet, functioneerd bij zelftest dashboard wel
Hmmm, ik ben een beetje vastgelopen
Ik hoop dat iemand een goed idee heeft om mij verder te helpen.
Ook mis ik gruwelijk een goed handboek liefst als pdf.
Met vriendelijke groeten, Kees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ALs je er zeker van bent dat de compressie juist is, de inspuiting goed is, eventueel injector even wisselen met een andere cilinder en kijken of je dan nog steeds de storing hebt op cil 3, kabels en bougies goed, ook eventueel omwisselen. Als dus de storing alleen op cil 3 is dan is de bobine wel de hoofdverdachte.
Hoi Postie,
Bedankt voor je snelle reaktie.
Ga proberen wat je zegt, begin met injector wisselen.
Word vandaag helaas niets meer. morgen ga ik aan de gang en meld mijn resultaten.
Bedankt, vriendelijke groet, Kees
12 jaar
Hallo allemaal,
Eerst injector gewisseld, probleem verplaatste zich.
Injector van Ebay en die net gemonteerd.
De focus loopt weer goed gelukkig :-)
Met vr groet en Postie, Chris en Oude Ramond bedankt voor het meedenken!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar