close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Mondeo: mondeo zonder compressie

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

vraagje '96 mondeo 1.8 16v ,
motor is heet geweest , koppakking stuk.
cil. kop laten vlakken , pakking vervangen , nieuwe bougie's ,olie enz... gedaan.
nu het probleem : auto slaat niet aan , compressie gemeten op alle cilinders 4 bar.
onsteking is goed , timing staat zekker weten ook goed .
benzine druk is goed , olie druk weet ik niet.
wie heeft er nog een idee ?
alvast bedankt patrick

Geplaatst door

mareno (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de motor zo heet geweest dat de zuigerveren zijn uitgegloeid.Heb je de juiste olie er in gedaan als het olie is met verkeerde viscositeit dan kan het zijn dat de kleppen niet goed sluiten.
Wat je kunt proberen als je zeker weet dat de timing goed staat of de motor aanslaat met aanslepen.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Of een klein beetje olie in de bougiegaten spuiten en dan rond starten. bougies er in en hopelijk lopen.
Dit werkt alleen als het de zuigerveren betreft.

Highway 670
badge

16 jaar

of doe een cilinder lektest en je weet t
maar 4 bar is erg weinig
ook bougie electrode afstand zijn ze gevoelig op

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

"kop laten vlakken , pakking vervangen "

heb je wel een dikkere pakking er in gedaan om de zelfde verhouding te houden voor het vlakken ?


sluiten de kleppen wel goed meschien toch iets krom *wat je zo niet 1-2-3 opgevallen is en weer gemonteert hebt waar door alle compressie kan ontsnappen >?*

[quote=citroënmonteurtje]"kop laten vlakken , pakking vervangen "

heb je wel een dikkere pakking er in gedaan om de zelfde verhouding te houden voor het vlakken ?

wordt de compressie allen maar hoger

sluiten de kleppen wel goed meschien toch iets krom *wat je zo niet 1-2-3 opgevallen is en weer gemonteert hebt waar door alle compressie kan ontsnappen >?*[/quote]
en de motor is heet geweest
niet de riem gebroken
en zeg niet dat de kleppen bij hitte kromtrekken
da durf ik op de snelweg niet mer harder dan 50
of op lpg te rijden

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

[quote=CARS&MOTORS][quote=citroënmonteurtje]"kop laten vlakken , pakking vervangen "

heb je wel een dikkere pakking er in gedaan om de zelfde verhouding te houden voor het vlakken ?

wordt de compressie allen maar hoger

sluiten de kleppen wel goed meschien toch iets krom *wat je zo niet 1-2-3 opgevallen is en weer gemonteert hebt waar door alle compressie kan ontsnappen >?*[/quote]
en de motor is heet geweest
niet de riem gebroken
en zeg niet dat de kleppen bij hitte kromtrekken
da durf ik op de snelweg niet mer harder dan 50
of op lpg te rijden[/quote]
ok mijn fout heb ik verkeerd gelezen was met mn gedachte nog een auot van vandaag ook riem gebroken

excuses hier voor

maar je hebt wel de kop laten vlakken en dus wel een dikkere pakking er tussen gedaan denk ik?

deze motoren hebben toch veel problemen gehad met het niet goed afdichten vd uitlaatkleppen ivm koolafzetting en of slechte hydraulische klepstoters.
Volgens mij zal het probleem nu bij de klepstoters liggen, dewelke na demontage zijn leeggelopen of helemaal opengedrukt, en dan kan het een tijdje duren (1nachtje) voor deze weer op positie zijn gekomen (onder de veerspanning vd klep)

raketman 0
badge

16 jaar

Dat zit hem in de klepstoters die zijn leeggelopen,heb hetzelfde gehad.Volgende keer stoters wegleggen in een
bakje met olie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.