close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: motor hapert bij warm weer / warme motor

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i 16v

Ik heb sindskort een Ford Escort Clipper. Als het buiten warm is en ik ga er een stuk mee rijden, begint de motor te stotteren als ik gas geef. Bij het knopje van het alarmsignaal hoor ik wat tikken als ik gas geef en telkens als ik dan gas geef houdt de motor in.

Ben naar de garage geweest en die heeft de katalysator vervangen, maar dit heeft niet geholpen. Verder heb ik de accupolen er ook een keer afgehaald.

Als de motor nog koud is heeft hij dit probleem niet. Laatst heb ik 's avonds toen het wat frisser was 200 km gereden en had het probleem niet. Gisteren met 25 graden buiten, had ik het probleem al na 10 km.

Als ik de motor van het contact af haal en dan weer aan zet (ook tijdens het rijden) heb ik het probleem heel even niet meer. Hoe langer ik de motor uit zet, hoe langer ik het probleem niet heb.

Overigens maakt de motor telkens als ik hem gestart heb en wegrij 1x een rare puf als ik overschakel naar de 2e versnelling. Dit geluid krijg ik alleen als net heb gestart ongeacht de motor koud of warm is.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen,

Delio

Geplaatst door

delio (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De katalysator was ook niet de oorzaak van de storing, maar het gevolg. Ook deze nieuwe katalysator is zo weer kapot.

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.

Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.

Hoe oud zijn de bougies (in kilometers)? En het brandstoffilter?
Onlangs een keer de benzinetank volledig leeg gereden?

oldford 0
badge

14 jaar

Dag,

Excusus voor de late reactie.

Ben wederom bij de garage geweest en die heeft alle massapunten schoon gemaakt. Ontsteking is in orde, maar hapert nog steeds bij warm weer. Garage kan niks vinden, ook niet als ze hem uitlezen.

Maandag heb ik een afspraak bij de Ford dealer, misschien dat zij iets kunnen vinden. Lastig is dat het probleem zich voordoet tijdens het rijden. Wat ik ook vreemd vind is dat als de auto van het contact is geweest (ook tijdens het rijden) het probleem even weer weg is.

Wordt vervolgd....

delio 0

14 jaar

klinkt als luchtmassa meter
en probeer eens brandstof reiniger

asfaltrocker 0

14 jaar

Brandstofreiniger heb ik geprobeerd, maar heeft niet geholpen.

Ik zal de stekker van de LMM afhalen en kijken of hij op het noodprogramma goed loopt.

delio 0

14 jaar

Stekker van de LMM eraf gehaald. Lijkt dat het haperen wel een stuk minder geworden is en het tikken van waarschijnlijk een relais ook minder is.
Maar het probleem is nog niet helemaal weg.

Ik weet nu niet zeker of het aan de LMM licht. Hoe kan ik er achter komen dat deze daadwerkelijk stuk is?

delio 0

14 jaar

Vandaag nog rondgereden met dit extreem warme weer zonder de stekker van de LMM erin. Hapert nog steeds.

Waar kan ik nog meer naar kijken?

delio 0

14 jaar

laat je auto bij een dealer uitlezen.

asfaltrocker 0

14 jaar

Vandaag bij de dealer geweest. Ze hebben wat storingen gevonden en deze gewist. Na een stuk rond te hebben gereden begon hij weer in te houden en te tikken achter het dasboard. Ik weer terug naar de dealer. Moest een vervolg afspraak maken en zou meer dan een uur arbeidsloon gaan kosten. Heb afgesroken dat ik max. 2 uur betaal ook al zijn ze wat langer aan het zoeken. Kosten 182 euro. Wat is verstandig? Auto verkopen of na laten kijken? Aanstaande vrijdag staat de afspraak en kan ik nog afzeggen.

delio 0

14 jaar

het blijft altijd moeilijk om te zeggen wat je moet doen.
voor het zelfde verkoop je hem ,en de volgende koopt hem en die liet het maken,
en dan kom je hier van ja hallo jullie hebben me geadviseerd om te verkopen.
dus ik doe daar zeker niet aan mee.!!!!!
je moet zelf overwege is de gok waard,hoe is de staat van de wagen,wil je nog jaren plezier hebben aan deze of loop je al rond met ik voel me niet gelukkig bij deze auto en wil een andere,kan bruintje beer het trekken(financieel)en blijfd het bij 182 euro en voor dat geld heb je geen andere.als de storing weg is weet je wat je hebt.voor het zelfde koop je een andere met veel meer leed van een andere...
succes met overweging

asfaltrocker 0

14 jaar

ps ik blijf erbij dat het iets met je onsteking is en egr en ecu luchtmassa
je kunt je auto ook zelf ressetten...haal je plus van je accu en trappaar keer je rem in....daarna je plus weer aansluiten en gaan rijden.

asfaltrocker 0

14 jaar

Hoi Delio,

Ben je er al achter gekomen wat het probleem was? Ik heb namelijk ook hetzelfde probleem dat mijn motor happert en stottert tijdens het rijden (voornamelijk in de lage toeren) en ook heb ik als ik hem gestart heb en wegrij 1x een rare puf als ik overschakel naar de 2e versnelling.

Gr,
Dhakiss

Dhakiss 0

14 jaar

Hallo allemaal. Hopelijk kan ik een duwtje in de goede richting geven. Ik heb meerdere keren temaken gehad met het zelfde probleem met verschillende auto's.
1,. Als je LMM met luchtfilter goed is? En je Katalysator niet vervuild is? Je Lambdasonde niet vervuild is? En je gasklep open dicht gaat + gasklephuis schoon is met de sensor erop? Krukas en nokkenas sensor prima werken? Geen lekke slangen?

Verbruikt je auto meer motorolie? Valt je op dat de Olie sneller op gaat? Of dat je vaker moet bijvullen?
KIJK DAN EENS ACHTER JE BOUGIES VOOR VERSCHIL OP VOCHT, OP DE SUIGERS. Wat mogelijk kan zijn? Is dat 1 of meerdere Cilinder (s) verschillen en niet droog zijn? Mogelijk is een zuiger vochtiger of vetter dan de andere 3. Hoe heter de motorblok wordt? Hoe vloeibaarder Olie wordt.

Koppakking kan ook lek gaan aan de Olie zeide. Controleer dit na een stotterende rit met warm weer. Mogelijk is de olie iets te dik voor de lekage met koud weer maar voldoende met warm weer.

Alles prima? Dan Interkooler bougies ontsteking nakijken. Massa maken?

Mocht deze topic je geholpen hebben? Zet dan vriendelijk voor andere mensen een Like.

Ik hoop dat u alle hiermee verder kunnen en het probleem hierdoor gevonden hebben?

Met vriendelijke groet.
Michael.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.