Auto gaat soms bij optrekken of doorschakelen op 2 cylinders lopen.Vooral bij lage toerentallen om daarna weer [op 4 cylinders]als raket vooruit te schieten.Dit is begonnen na een APK [denk toeval], garage vond na onderzoek niets daarna nieuwe bougies kabels bobine maar probleem blijft. Andere garage kijkt erna [bij weer APK] lambasonde en uitlaatsysteem schoon gemaakt? Probleem blijft echter onveranderd. Dit was eerst incidenteel maar nu moet je er echt rekening mee gaan houden [b.v. bij stoplicht}.
Verder prima auto wie weet raad?
Groetjes Cor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zonder verder onderzoek is er weinig van tre zeggen. Er zijn zoveel redenen waarom dit kan gebeuren.
Verder kunnen er dure gevolgschades zijn gekomen met dezelfde symptomen als gevolg van het doorrijden.
Als dat van APK tot APK is dan hebben we het dus over grofweg een jaar.
Lambdasonde schoonmaken en uitlaat reinigen? Ben benieuwd hoe ze dat doen en vooral wat ze er voor rekenen. Lijkt mij dat je afgezet bent. Als de uitlaat al vervuild is, dan ga je kijken wat die vervuiling is en dan dien je de oorzaak daarvoor te zoeken en te verhelpen.
Laten we eens bij het begin beginnen: gaat er een storingslamp branden tijdens het rijden?
Gaat de motorstoringslamp (MIL) aan als je het contact aan zet (en nog niet start)?
Is de auto al eens goed uitgelezen? Dus niet alleen foutcodes, maar ook sensor waardes gecontroleerd?
Is de brandstofdruk al eens gemeten?
- de foutcodes uitlezen met compatible apparatuur zou je op weg kunnen helpen naar de oorzaak: er zouden op zijn minst misfires geregistreerd moeten zijn.
- als de motor bij tijd en wijle ook goed loopt, zou je geen "lambdasonde en uitlaat reinigen (bij een benzinemotor?)" verwachten
- kracht = lucht + benzine x compressie en ontsteking. Een structurele zoektocht (bv. naar lekkende luchtslangen, benzinepomp opbrengst, ontsteking en compressie) zou dit vraagstuk snel moeten kunnen oplossen.
4 jaar
Heino,de motor loopt altijd prima maar af en toe een paar seconden stoppen er lijkt wel twee cylinders en geeft hij de gespaarde kracht ineens dubbel af. Lekages of i.d. zouden volgens mij langduriger problemen geven.Wat je zegt over misfires weet ik niet of ze dat gezien hebben(ga ik vragen) maar dat hij die heeft is overduidelijk
4 jaar
Bij het aanzetten van het contact brand er inderdaad het motorlampje maar dit gaat uit na starten.Verder .zie ik geen dingen die op een storing wijzen. Ik moet bekennen niet lief te zijn voor de auto die alleen in de garage komt voor de apk. Eerst bij Fordmonteurs (die toch hun best wel gedaan zullen hebben) en nu beetje uit onvrede bij een Turk (goeie) maar deze weet het ook niet zoals blijkt.Bel mij anders indien mogelijk want ik ben niet zo goed met typen hartelijk dank. Gr. Cor.
4 jaar
Als je nu wel vermogensverlies hebt maar geen MIL-lampje onder het rijden, zit de oorzaak waarschijnlijk in iets wat niet direct door de motorcomputer wordt bewaakt. Bijvoorbeeld de kleppen in het inlaatspruitstuk: werkt die bediening nog of staat dat te flapperen? Maar ook dat kan het vermogensverlies ook niet helemaal verklaren. Aangezien de ontsteking volgens jou grotendeels (bougies, bobine, bougiekabels) is vernieuwd (bougies staan met zekerheid op de juiste elektrodeafstand?), lijkt mij het brandstofmengsel de oorzaak. Opbrengst benzinepomp (benzinedruk bij lage toerentallen) is gecontroleerd?
4 jaar
ga ik navragen maar m.i. zou het dan niet zo plotseling optreden en later weer normaal doen, het lijkt of twee bougies enkele seconden uitgeschakeld zijn.
4 jaar
probleem was de voordemper, hierin lagen brokjes (katalysator?) .goed leeggeschud de grotere met een tang verwijderd en hij loopt weer als voorheen .Er zit overigens nog een tweede blok van dit materiaal in wat nog heel is.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar