auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Fiesta: motor loopt warm met rijden NIET STATIONAIR

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v sport

Ik heb recent het thermostaathuis en de thermostaat vervangen van deze auto ivm lekkend huis

Na monteren en afvullen warm laten draaien en een stuk gereden dit ging allemaal goed temp bleef netjes in het midden
nu een week later loopt de temp richtng rode gebied en de koelfan slaat veel te vaak in
nu voel ik aan de onderste slang geen warmte of heel weinig
ik heb een originele thermostaat gemont die zou moeten openen bij 82 graden zat precies dezelfde in
nu heb ik diverse dingen gelezen over dat er een sleufje in het huis moet zitten?

die het overtollige lucht zou moeten afvoeren zou dit ook op deze motor van toepassing zijn?
kachel word heet dus gewoon normaal
ik denk zelf dat er nog een luchtbel inzit
maar helaas in de omgeving nog niemand kunnen vinden die een vacuumvuller heeft
en vind ze best duur om er zomaar 1 te kopen

waterpomp is naar mijn menig goed anders zou de motor stationair ook warm moeten lopen lijkt mij en de kachel koud blijven


Ik hoop dat iemand nog een tip heeft voor mij.

Geplaatst door

lennart1585 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

op zeker dat je mooie nieuwe thermo weer kapot is,vervang die maar,kosten zijn het niet.
en anders zonder thermo testen.
en ontluchten heel simpel expantie max vullen en tot het randje vol houden met warm draaien net zo lang tot thermo open gaat
en slangen blijven knijpen tijdens draaien
sucses

johnnysloop 0
badge

13 jaar

Misschien domme opmerking maar heb eens een auto binnen gehad waar thermostaat achterste voren in zat, had ongeveer dezelfde klachten.
Ik weet niet of dat mogelijk is bij deze auto maar anders zou het kunnen.

Deze motoren zijn lastig te ontluchten, dealer gebruikt hiervoor een setje waarmee je het systeem eerst vacuum trekt en dan afvuld, dan ben je alle lucht in 1 keer kwijt. Komt puur doordat de thermostaat zo laag geplaatst is.

Postie 0
badge

13 jaar

nu uiteindelijk een andere thermostaat geplaatst 1 die bij 74 graden opent
tot 150 km/h geen problemen meer
dus ik denk dat dat indd de oplossing een eerder openende thermostaat monteren
staat hier ook al een aantal keer vermeld

vacuumvullen had helaas geen baat de eerste keer!! misschien dat de thermostaat indd niet opende maar die ga ik nog eens testen.

lennart1585 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.