Hallo Allemaal,
Ben nieuw hier, en meteen een probleem!
Ik heb een Ford Fiesta 1.3I Flash uit '95.
Afgelopen donderdag naar huis gereden uit mijn werk, niets aan de hand, tot ik ongeveer na 5 km geen gas meer kon geven.
Gas los gelaten en daarna kon ik gewoon weer rijden.
Op ong 2 km van mijn huis viel mijn radio uit, na ong 200 meter stopte mijn hele auto er mee.
's avonds nog even wezen kijken (was naar huis gelopen), starten + lopen.
Auto voor de deur neer gezet en zaterdag even kijken. Kon zelf niets vinden (niet dat ik handig ben), maar dacht dus dat ik wel weer kon rijden.
En weer na ongeveer 4/5 km stopte mijn radio er mee, ik snel me auto in een parkeervak gezet, en toen viel deze weer uit. Ook weer niet starten daarna.
Meteen door gelopen naar de garage waar ik hem gekocht heb +/- 4 maanden geleden.
Deze hebben hem gister opgehaald en 's middags werd ik gebeld:
ze waren er heen gegaan starten+lopen, de auto ongeveer een uur stationair laten draaien en daarna ong 20 km gereden, en niets aan de hand.
Ze hebben (zeggen ze) wel mijn accu + startmotor door gemeten, en gekeken naar lekkende slangen, maar konden niets vinden.
Ik mijn auto weer opgehaald, 's avonds wezen sporten en allemaal niets aan de hand.
Vanochtend onderweg naar mijn werk, na ongeveer 6 km stopt de radio weer, aangezien ik nu voorbereid was, meteen op een parkeervak gezet.
Garage weer gebeld, maar die zeiden dat ze gister alles al hadden na gekeken en neits konden vinden.
Nu lijkt het mij sterk dat hij het alleen bij mij doet, en begin te twijfelen of ze gister inderdaad iets hebben gedaan/gemeten/gekeken bij mijn auto.
Uit mijn werk de auto weer opgehaald, en vlak voor huis begon hij weer te storteren, gelukkig nog wel voor de deur kunnen zetten.
Probleem:
- Radio valt uit
- Toerental wil niet boven de 2000/2500 (motor wel!)
- hele auto valt uit (als de motor uit is, doen mijn lichten het nog wel heel zwak)
Ik heb zelf vrij weinig verstand van auto's maar mijn vader wel, maar die wist het zelf ook niet helemaal.
Wat ik wel veel ben tegen gekomen is je BDP-sensor (?)
Alvast bedankt voor de reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan laad de dynamo de accu niet voldoende op , meet de laadspanning eens als de motor draait moet zo'n 14,2 volt zijn, ben benieuwd
Jan,
Heb net even de accu door gemeten
Met de motor uit: 11.98
Motor aan: 11.42
Een kennis zei al dat je dit eventueel kan meten door een kabel op de aansluitpunt van de dynamo en de accu te zetten en dan de motor te starten om te kijken of hij dan wel loopt.
Dan weet je wel of het aan de kabel ligt of aan de dynamo lijkt mij?
ook zag ik net dat er van mijn startmotor/BDP-sensor een kabel loopt, maar daar zit een knik/scheurtje in (je ziet het groen van de binnenste kabel?)
Weet niet of dit er mee te maken mee kan hebben.
Deze kabel komt niet in aanraking met andere dingen.
13 jaar
veel te weinig controleer dynamo moet 14,2 volt zijn dat is de oorzaak of de inderdaad de bedrading en aan sluitingen, als je het contact aanzet(dus niet start) brand dan het accu lampje ? zoniet vontrole van regelaar die op de dynamo zit,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar