auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Transit: Motor rammelt na distributieketting / spanner vervangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4 DI

Na vervanging van ketting en spanner en geleider [ dit ivm starten ] motor gestart en loop direct perfect probleem opgelost maaaaaaaaaaaaaar
Monteer ik de multieriem maakt de motor een hard rammelend geluid alsof je een ketting hoort ratelen
Vervangen dynamo en vacuumpomp geen resultaat
Rollen en spanner ok
Nu valt me op dat als er geen multieriem op zit en ik draai aan de vacuumpoelie dan draait deze normaal
Laat ik de motor nu lopen zonder riem dan draait de poelie heel zwaar ra ra hoe kan dat ???
Heb onderdelen orgineel bij Ford gehaald
Wie kan mij helpen
Mvg Theo

Geplaatst door

sevriens (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ben je zeker dat riem juist ligt.Raakt hij toevallig niet tweemaal een poelie zodat de spanner gaat stuiteren.Voordat ik een riem vervang maak ik er eerst een plan van.

De student 0

14 jaar

Dat de vacuumpomp iets zwaarder loopt zou kunnen door de kracht van de olie die er dan doorheen loopt voor het smeren.

Is de vrijloop van de dynamo ook in orde?

Suc6

Doktor 0
badge

14 jaar

Multieriem ligt goed en dynamo kompleet met nieuwe vrijloop gemonteerd
Heb bericht gehad van ford dailer dat er een gemodifiseerde spanner en geleider
gemonteerd dient te worden
Hij had dit zelfde ook mee gemaakt met een klant
Heb ik besteld komt vandaag binnen zal het geheel opnieuw monteren maar ik heb mijn twijfels
Als motor loopt gaat vacuumpoelie gewoon zwaar kan me niet voorstellen dat dit zo zwaar gaat door de oliedruk
Gr Theo

bankers809 0
badge

14 jaar

Heb gemodifiseerde spannner en geleider gemonteerd maar geen resultaat
Als er geen multieriem gemonteerd is en ik draai aan de vacuumpomp loopt deze perfect
zodra ik echter de motor lopen laat zit de pomp ongeveer vast
Dit is niet normaal

bankers809 0
badge

14 jaar

Is de lagering of pomp nog wel goed.Als de riem erop ligt dan drukt hij op de lager .Hij zal dan niet op de schotten draaien maar op de houder.

De student 0

14 jaar

IK heb een nieuwe vacuuumpomp gemonteerd gehad maar het resultaat was hetzelfde

bankers809 0
badge

14 jaar

Dus als ik het goed begrijp loopt de vacuumpomp vrij als de motor niet loopt(met de riem eraf), en zit hij juist vast als de motor gestart wordt?

Ja het klopt hij loopt vrij en als de motor loopt zit hij vast
Maar let op dit is normaal
Heb zojuist een andere Ford binnen gekregen en die heeft hetzelfde
Maar de oplossing komt hierna

PROBLEEM OPGELOST
Het geluid kwam niet van de vacuumpomp maar van de multieriem
Dit werd veroorzaakt doordat de multieriem niet juist over de rollen liep
Wat is er gebeurd
Ivm het vervangen van de spanner met ketting werd me geadviseerd een nieuw voordeksel te plaatsen wat ik dus ook gedaan heb
Alleen zat aan de achterkant van het deksel een afdekplaat met een dikte van 1.5 mm
Deze is niet omgezet geworden waardoor de middelste rol niet recht op het deksel geplaatst was
Na verandering was het probleem opgelost
Bedankt voor het meedenken
gr Theo

sevriens 0
badge

14 jaar

die afdekplaat is die dichting die rond de wateraansluiting komt toch ?

goed dat het opgelost is ...

Danny78 0
badge

14 jaar

Inderdaad pakking voor wateraansluiting

sevriens 0
badge

14 jaar

[quote=sevriens]Inderdaad pakking voor wateraansluiting[/quote]
Ok thanks, kan me dan wel inbeelden dat het deksel inderdaad wat scheef trekt en dan ook de rol ...

Voornaamste is dat het opgelost is hé !

Danny78 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.