auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Transit: motor slaat niet aan na vervanging brandstofpomp

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2400 tddi

auto al rijdend stilgevallen en brandstofpomp vervangen.
Auto wil nu niet meer aanslaan, draait wel met startpiloot.
Brandstof aan de injectors, timing al 3 maal gecontroleerd,
paspennen gaan er allemaal vlotjes in, zekeringen en relais in orde.
foutcode 1631 is eenmaal verschenen en na wissen niet meer teruggekomen.
Heb hier op forum al alles nagelezen.
Wie kan mij helpen aub.

Allen hartstikke bedankt voor de tips, was toch probleem met ontluchten.
Had mazout aan injecteurs maar blijkbaar te weinig om hem te doen draaien.
injecteurleidingen volgespoten met remmenreiniger en hem zo aan de praat gekregen.

Geplaatst door

carberlam312 (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ontluchten is erg lastig bij deze motoren/pomp
een los vaatje met brandstof direct op de pomp aansluiten wil wel eens helpen

fordmannetje 0
badge

13 jaar

Dit zal zo'n VP44 pomp zijn?
Zo ja heeft die pomp wel voeding (hoor je hem even geluid maken als je de motor op contact zet)

Oiram

Controleer de brandstofleidingen thv de rembooster eens goed, deze kunnen hier wel eens doorslijten

Postie 0
badge

13 jaar

De brandstofpomp was ook defect?
Ook al zit er een beetje benzine bij de diesel gaat het aanslaan problematisch.
Laatst bij een Transit lopen stoeien omdat de aanzuigleiding steeds lucht ging happen...
Zet eens voor de lol een jerrycan diesel erbij, rechtstreeks aansluiten en wel hoog houden. Zie fordmannetje.
Hoor je de injectoren tikken? Ook knippersignaal?

marcel7031 0
badge

13 jaar

Heb je een nieuwe brandstofpomp gemonteerd??
De startblokkering moet de pomp herkennen. Een nieuwe pomp is vrij geschakeld en zal bij het aanzetten van het contact zich voorstellen aan het MMS.
Dit kan ook bij een nieuwe pomp wel eens fout gaan. B.v. als het contact aanstaat en je dan de stekker op de pomp doet.

Als de startblokkering actief is is dit te zien aan een rood knipperend ledje op het dashbord.
Goed werkend systeem, contact aanzetten gaat het ledje even branden en moet dan na een paar seconden uitgaan.

ronald-k 0
badge

13 jaar

zijn de nokkenassen niet versprongen

slayer1981 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.