close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Escort: Motor valt zomaar uit tijdens rijden - al 3 x naar garage gewees

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste mensen,

Heb echt een probleem met mijn Fordje en hij is al 3x naar garage geweest en ANWB is geweest maar probleem is er nog steeds.

Tijdens rijden kan mijn motor ineens uitvallen. Dit doet hij momenteel als de motor gewoon warm is en bijvoorbeeld rotonde nader.

Er is van alles vervangen zoals verdeelkap (met contactpuntjes erin), bougies, olie ververst (10W40), accuwater bijgevuld etc.

Dus als ik soms een rotonde nader en koppeling intrap valt alles uit....zie geen enkel lampje branden en heb ook geen contact meer met motor. dan moet ik snel sleutel terugdraaien en meteen weer doorstarten en dan rijd hij weer. Je begrijpt dat dit niet fijn rijden is. Kan het zijn dat bijv. de accu uitvalt ? Valt dan ook alles weg (contact met motor etc) ? Verder draait de motor namelijk perfect en hij heeft pas 90.000 km gereden.

Hoop echt dat iemand dit probleem kent want het heeft me al genoeg gekost en niks opgeleverd.

Geplaatst door

Rogier011 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vreemd dat niemand tot nog toe is begonnen over de zekeringkast, want daar zit je probleem.
De echte oplossing is een nieuwe, maar het kan ook op andere manieren grepareerd worden maar dan moet je meten en vindingrijk zijn. Er is een kleine kans dat het aan het kontaktslot ligt, maar voorlopig ga ik voor de zekeringkast.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Sytze......heel erg bedankt voor je opmerking.

De zekeringkast ? Hmmm......daar is nog niemand over begonnen nee. Kan dat het uitvallen veroorzaken ook al heb ik bijvoorbeeld al 20 minuten zonder problemen heb gereden ?

En ik kan die zekeringkast ook eerst laten doormeten ofzo voor hem helemaal te laten vervangen ? ( je merkt dat ik eerst skeptisch ben omdat vrijwel alles wat het kon zijn al vervangen is ;-))

Rogier011 0

17 jaar

Komt er door je voetbeweging/bedienen van de koppeling ergens spanning op de kabelboom ?

RaliasR 0

17 jaar

Escort van 1987... vaak meegemaakt bij deze auto's dat het onstekingsmoduul op de verdeler defect is.
Dan loopt ie wel tot ie een beetje warm begint te worden en dan houd ie er gewoon mee op.
Even wachten en je tuft weer verder..
Volgens mij zitten er geen contactpunten op. Zit gewoon een elektr onsteking op.
Nwe moduul kost € 63 ex btw.

Postie 0
badge

17 jaar

zijn de massa kabels onder de motorkap al gecontroleerd
gr dirk

dirk2269 0
badge

17 jaar

[quote=Postie]Escort van 1987... vaak meegemaakt bij deze auto's dat het onstekingsmoduul op de verdeler defect is.
Dan loopt ie wel tot ie een beetje warm begint te worden en dan houd ie er gewoon mee op.
Even wachten en je tuft weer verder..
Volgens mij zitten er geen contactpunten op. Zit gewoon een elektr onsteking op.
Nwe moduul kost € 63 ex btw.[/quote]
Dit verhaal gaat niet op......dan zou de stroom toch niet volledig weg vallen? Dat vertelt de auteur tenminste.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Dat is inderdaad wat gebeurt.........alles valt zomaar ineens uit. Hij heeft het al wel 2 dagen niet gedaan....heb zo'n flesje vloeistof bij de benzine gegooid die alles reinigt van binnen. Heb al zoveel vervangen dat ik het eerst zo nog even heb geprobeerd en tot nu toe klopt het nog. Het leek overigens bij de laatste keer dat er misschien ergens iets te warm wordt waardoor hij hem uitschakelt, alleen warmte meter geeft dat niet aan.

Zogauw hij weer uitvalt kijk ik naar de zekeringkast.

Rogier011 0

17 jaar

Nou...gisteren na 20-30 minuten gereden te hebben schakelde hij weer uit...terwijl ik op snelweg reed !! Het lijkt iets met warmte te zijn en het gebeurt iedere keer op het moment dat ik de koppeling intrap volgens mij.

Hij viel dus uit tijdens optrekken toen ik invoegde op snelweg.....langs kant gezet...opnieuw gestart .... na 100m gebeurde het weer. Weer langs kant, weer gestart en toen gewoon naar huis kunnen rijden. Ga hem nu weer naar garage brengen, maar wil graag aan monteur (ik heb een oude man die mijn wagentje in zijn vrije tijd repareert....goedkoop) zeggen waar hij naar moet kijken.

Kan iemand volgende vraag beantwoorden.......zit er ergens een schakelaar die motor uitschakelt als hij te warm wordt ?? Warmte meter blijft wel op ' normaal' staan overigens, maargoed....hij heeft tijd geleden olie gelekt (oliedrukschakelaar vervangen) en er zit dus wel olie aan het motorblok. Kan het zijn dat er olie ergens op een schakelaar zit en daardoor te warm wordt ?

Als hij uitvalt gaan ook niet het accu lampje branden ofzo...alles uit.

Rogier011 0

17 jaar

hoi Rogier.
als ik het goed heb is dit het een na laatste model escort.
deze hebben nog wel een een probleem met de stekker die tussen de bedrading van het contactslot en de
draadboom zit.
als je de kap onder de stuurkolom los haalt en de draden vanaf het cont.slot volgt kom je hem vanzelf tegen.
meestal is hij al zo versmolten dat hij niet eens meer uit elkaar gaat.
simpelweg er uit knippen en met een paar stevige kroonstenen doorverbinden.
let wel even op dat je de goede draden aan elkaar zet, de kleuren komen dacht ik niet aan beide kanten overeen.

Steef.

SV 0
badge

17 jaar

Ik heb ook ooit zoiets gehad, het probleem was toen een rubber tule waar een kabelboom doorliep, deze was door trillingen versleten. Hierdoor kwamen de draden tegen het metaal van het chassis, op de duur duur ging ook de isolatie van de kabels stuk met maakte contact met de massa.
Dit gebeurde elke keer bij een bocht naar links( of was het rechts!) hierdoor viel de motor uit en was hierna weer gewoon te starten.
Dit probleem pas ondekt naar diverse garage bezoeken en veel zoekwerk.
succes ermee

Ing Yzerboud 0

17 jaar

tja...heb hier zelf een escort MK3 voor de deur staan, een 84'er cabrio....
die gaf spontaan de pijp aan Maarten.

bougies vonken, geen brandstof uit de verdeelunit bij het blok, dus gemeten achter op de stekkers van de brandstofpomp...
geen spanning, 12 volt direkt op de pomp en meteen lopen.
gegoogled en uitgekomen bij www.ford-world.nl daar hadden ze het over het paarse relais
wat onder het dashbord zou zitten, deze is van de brandstofpomp...
gevonden dat relais, maar bij inschakelen van het kontakt klikte het relais gewoon....

zag toen ook dat een bruine kabel, die van de stekker van dit relais afkwam helemaal doorgefikt was....
hele daschbord los geschroeft om te kunnen kijken waar de schade nog meer was, veroorzaakt door die kabel...
gelukkig was het maar een klein stukje omdat na een 1/2 meter of zo een aantal bruine kabels tot 1 kavel gevormt werden.
stukje vervangen en toch maar op zoek gegaan naar een nieuw paars relais....

90 km gereden om op de sloop zo'n ding te vinden, helaas....
dus maar bij Heuts Automaterialen nagevraagd, 52 euro voor een nieuwe...ff bedankt en naar een andere automaterialen zaak...
zelfde relais, zelfde leverancier ( Hella ) voor 40,58 euro.
nu nog effe afwachten tot het relais er is, hopen dat het kreng dan start...het is verdorie cabrio weer ;-)

erka 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.