We hebben de motor verwisselt van een courier diesel van 1999.
Nu wil hij niet meer reageren op het kontactslot.
Als ik de kabel van de startmotor aan plus houd start hij wel en hij blijft ook gewoon lopen.
zit er ergens een beveiliging in de pomp die de startmotor doet onderbreken,of moet er wat opnieuw ingelezen worden.
groetjes leon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
even simpel: zit het draadje van het contact wel aangesloten op het startmotorrelay?
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]even simpel: zit het draadje van het contact wel aangesloten op het startmotorrelay?
mvg,
Hans.[/quote]
Dat zit wel goed.
Als ik de kabel meet vanaf het contactslot krijg ik daar geen plus vandaan als ik de sleutel omdraai.
Dit probleem heeft zich voorheen nooit voor gedaan.
Zekering F36, 60Amp.
hallo.
Waar zit die zekering?
kan dat nu toeval zijn dat hij nu kapot zou zijn?
alvast bedankt.
Ik ben al aan het zoeken voor je , in Autodata, maar heb hem nog niet gevonden, (vreemd).
Is er geen boekje bij de auto? Het zou 1 van de hoofdzekeringen moeten zijn.
Ik heb wel een schema, dat stuur ik naar je e-mail.
Zit hier ook een startblokkering op? een rode stip op de sleutel?
Heb je de pomp overgezet of zat de pomp er al op?
Knippert er ook een rood ledje heel snel bij het aanzeten van het contact?
Er zit inderdaat een startblokkering op.
Hij heeft een sleutel met een rode stip.
Ik heb de pomp niet over gezet.
Nou, dan moet waarschijnlijk de sleutel opnieuw worden geprogrammeerd.
Kijk maar even in je mailbox
moet id op nieuw in geleerd worden neem wel alle sleutels mee naar de dealer.
hij heeft er minimaal 2 nodig om in te kunnen leren.
sucses dick
ps om dat hij wel loopt met overbruging van startmotor betekent dat de nieuwe pomp
geen startblokering heeft kan je ook een nieuwe draad van het kontakt slot trekken
de start blokering werkt dan helemaal niet meer mischien is dit de goedkoopste oplosing
Zo Ik heb hem aan het lopen........
Ik heb de startonderbreker op de pomp omgebouwd en toen liep het geval.
Nu heb een volgend probleem.
De multieriem piept heel erg als ik gas geef,Ik heb de spanning van de riem vrij strak staan naar mijn mening.
Ik heb de krukaspoeli vervangen en de spanrol is nieuw.
De vorige motor is kapot gelopen door de multiriem dus wil wel zeker weten waar het geluid vanaf komt.
Iemand nog een idee???
Meestal komt dit doordat de spanrol bij het aanspannen scheef gaat zitten.
Klinkt stom maar het iss wel zo.
Op de steun las ik meestal een ring zodat deze bij het spannen op het motorblok gaat rusten.
Kijk maar eens goed naar de rol bij het opspannen.
het probleem met de spanner is idd scheef gaan staan na het spanwerk je zoekt je dood als je het niet weet
kapotgelopen door de multiriem??hoe is dat gegaan dan B.V.D of bedoel je distributieriem[quote=leon25]Zo Ik heb hem aan het lopen........
Ik heb de startonderbreker op de pomp omgebouwd en toen liep het geval.
Nu heb een volgend probleem.
De multieriem piept heel erg als ik gas geef,Ik heb de spanning van de riem vrij strak staan naar mijn mening.
Ik heb de krukaspoeli vervangen en de spanrol is nieuw.
De vorige motor is kapot gelopen door de multiriem dus wil wel zeker weten waar het geluid vanaf komt.
Iemand nog een idee???[/quote]
16 jaar
[quote=particulier 2500]kapotgelopen door de multiriem??hoe is dat gegaan dan B.V.D of bedoel je distributieriem[quote=leon25]Zo Ik heb hem aan het lopen........
Ik heb de startonderbreker op de pomp omgebouwd en toen liep het geval.
Nu heb een volgend probleem.
De multieriem piept heel erg als ik gas geef,Ik heb de spanning van de riem vrij strak staan naar mijn mening.
Ik heb de krukaspoeli vervangen en de spanrol is nieuw.
De vorige motor is kapot gelopen door de multiriem dus wil wel zeker weten waar het geluid vanaf komt.
Iemand nog een idee???[/quote]
[/quote]
Ik ben er tot heden niet achter waarrom de motor is kapot gelopen.
Het is inderdaad door de multiriem gekomen en niet door de distributieriem.
De multiriem is gaan rafelen en is langzaam via krukaspoelie naar binnen de distibutieriem gedraaid met alle gevolgen van dien.
nokkenas in drie stukken en 7 kleppen krom.
dank je voor je reactie,uiteindelijk toch door de distributieriem maar is begonnen door de multiriem
16 jaar
Jep.
groetjes leon
Dat probleem van die v-riemen die tussen deksel distributie lopen is een oud probleem, later zijn de deksel veranderd om dit tegen te gaan !!! Dus kijk even of op de nieuwe motor een juist deksel zit om dit probleem in de toekomst te vermijden.
Ik heb er een nieuwe deksel en een nieuw krukaspoelie op gezet.
Groetjes leon en bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar