auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Courier: olielekkage

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800

Zie ook mijn vraag van 21 februari j.l. Ik heb inmidddels diverse artikelen op internet gelezen waarin staat dat dikkere olie ook lekkage langs keerringen kan verminderen. Voor de courier is 5W30 voorgeschreven. Ik vraag me af of 5W40 wat minder lekkage zou veroorzaken. Mijn garage zei dat hij dan moeilijker start als het koud is, maar volgens mij staat de 5 voor viscositeit bij koude omstandigheden en 40 voor viscositeit bij warme omstandigheden. Dus zou in theorie voor koud weer 5W30 gelijk zijn aan 5W40. Wie kan me hierover adviseren?

Geplaatst door

polderbaan (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

daar heb je helemaal gelijk in als de eerste viscositeit het zelfde blijft
is er geen probleem de tweede viscositeit geeft de dikte van de olie aan bij
warme motor

quattro boy 0

16 jaar

[quote=polderbaan]Zie ook mijn vraag van 21 februari j.l. Ik heb inmidddels diverse artikelen op internet gelezen waarin staat dat dikkere olie ook lekkage langs keerringen kan verminderen. Voor de courier is 5W30 voorgeschreven. Ik vraag me af of 5W40 wat minder lekkage zou veroorzaken. Mijn garage zei dat hij dan moeilijker start als het koud is, maar volgens mij staat de 5 voor viscositeit bij koude omstandigheden en 40 voor viscositeit bij warme omstandigheden. Dus zou in theorie voor koud weer 5W30 gelijk zijn aan 5W40. Wie kan me hierover adviseren?[/quote]
Is dit een gewone of een TDdi motor ?

Indien het een 1.8 diesel is moet er gewoon 10w40 in, indien het een TDdi is doen wij er 5w40 in.
Wij gebruiken voor fully syntetische olie 5w40 en geen problemen mee, deze is beter dan 5w30.

Danny78 0
badge

16 jaar

[quote=Danny78][quote=polderbaan]Zie ook mijn vraag van 21 februari j.l. Ik heb inmidddels diverse artikelen op internet gelezen waarin staat dat dikkere olie ook lekkage langs keerringen kan verminderen. Voor de courier is 5W30 voorgeschreven. Ik vraag me af of 5W40 wat minder lekkage zou veroorzaken. Mijn garage zei dat hij dan moeilijker start als het koud is, maar volgens mij staat de 5 voor viscositeit bij koude omstandigheden en 40 voor viscositeit bij warme omstandigheden. Dus zou in theorie voor koud weer 5W30 gelijk zijn aan 5W40. Wie kan me hierover adviseren?[/quote]
Is dit een gewone of een TDdi motor ?

Indien het een 1.8 diesel is moet er gewoon 10w40 in, indien het een TDdi is doen wij er 5w40 in.
Wij gebruiken voor fully syntetische olie 5w40 en geen problemen mee, deze is beter dan 5w30.[/quote]
Kijk, aan die antwoorden heb ik tenminste wat.

Het is overigens een gewone 1.8 diesel.

Dank voor de reacties.

polderbaan 0

16 jaar

Als het een gewone diesel is zonder turbo dan moet er gewoon half syntetische 10w40 olie in => gaat al jaren goed en zou niet weten waarom daar 5w30 in zou moeten => ja om olie te verbruiken !!!!

Wij gebruiken in de garage (Ford) voor de gewone diesels 1.8 al jaren 10w40 ook nu nog zelfs de mondeo 1997 1.8 td gaat 10w40 in.
Bij diesel is het pas vanaf de wagens die na focus gekomen zijn dat er 5w40 in gaat, bij Focus zelf ook natuurlijk.

Daarom dat ik vroeg, is het een gewone diesel of een TDdi !

Wij hebben nog nooit echte motor problemen gehad !

Danny78 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Courier of stel zelf een nieuwe vraag.